hoi mannen,
ik heb een probleempje. Het contactslot van mijn ATR draait niet meer rond. Na de nodige hoeveelheid WD40 echter geen resultaat. Hij haalt de acc1-stand niet eens. Het stuurslot krijg ik er nog net af, maar dat is het dan ook.
Na wd40 gespoten te hebben, komt er wel zwarte derrie mee uit.
wat zou het kunnen zijn?
en hoe moeilijk is het een contactslot van een ATR te vervangen?
thnx
contactslot ATR
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad met mijn 99'er Accord. Nadat de ANWB mijn auto op een onconventionele manier aan de praat had gekregen heb ik thuis het hele contactslot uit elkaar gehaald. Let op dat je geen kogeltjes en veertjes kwijtraakt bij het volgende!! In het slot zit een sparing waar een nokje normaliter in- en uitvalt bij het indrukken en draaien v/d sleutel. Met een klein vijltje heb ik de sparing geruimd tot een V-vorm. Hierdoor bleef het nokje niet meer hangen in de sparing en deed het contactslot het weer. Het klinkt allemaal simpel maar het is wel een gepiel. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Helaas heb ik er toen geen foto's van gemaakt. Suc6.
Gr. Wil.
Gr. Wil.
- Spongerobie
- Posts: 209
- Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm
Re: contactslot ATR
Om letterlijk en figuurlijk nog eens een oude koe uit de sloot te halen.
Afgelopen zaterdag had ik er helemaal zin om om een rondje in de ATR te gaan sturen totdat ik op hetzelfde probleem terechtkwam.
Ook reserve sleutel geprobeerd maar nog steeds geen oplossing, zojuist op advies van de Dealer auto aan de voorkant opgekrikt zodat de druk van de wielen af is maar krijg hem er onder geen mogelijkheid uit.
Is er in de tussentijd iemand die zoiets nog voor elkaar heeft gekregen of zal ik ook de ANWB het ding uit elkaar moeten laten slopen..
Afgelopen zaterdag had ik er helemaal zin om om een rondje in de ATR te gaan sturen totdat ik op hetzelfde probleem terechtkwam.
Ook reserve sleutel geprobeerd maar nog steeds geen oplossing, zojuist op advies van de Dealer auto aan de voorkant opgekrikt zodat de druk van de wielen af is maar krijg hem er onder geen mogelijkheid uit.
Is er in de tussentijd iemand die zoiets nog voor elkaar heeft gekregen of zal ik ook de ANWB het ding uit elkaar moeten laten slopen..
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]