traction control tips.
traction control tips.
ik ben van plan een aftermarket traction control voor de EP3 te kopen.
heeft er iemand nog slimme tips?
mijn oog is gevallen op een racelogic traction control kit.
het gaat om wheelspin in de 1/2/3 versnelling en in de bochten
is het moeilijk om het gas goed aan te passen aan de bocht..
heeft er iemand nog slimme tips?
mijn oog is gevallen op een racelogic traction control kit.
het gaat om wheelspin in de 1/2/3 versnelling en in de bochten
is het moeilijk om het gas goed aan te passen aan de bocht..
Re: traction control tips.
Ik heb geen idee. Ik hoop dat je iets kan vinden ben erg benieuwd!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: traction control tips.
Schijnbaar niet, anders denk je geen tc nodig te hebben...
Je wilt GEEN tc hebben, neem dat maar van mij aan. Investeer dan in meer grip, heb je veel meer aan en daar ga je ook harder van. Een tc systeem spaart alleen banden, meer niet.
Je wilt GEEN tc hebben, neem dat maar van mij aan. Investeer dan in meer grip, heb je veel meer aan en daar ga je ook harder van. Een tc systeem spaart alleen banden, meer niet.
Re: traction control tips.
Kijk maar naar TC van Hondata.
Re: traction control tips.
frank als je een auto "dagelijks" gebruikt is heb moeilijk in te schatten wanneer precies je wheelspin krijgt...
als voorbeeld met dit weer op de snelweg met half kale toyo's heb ik bij de 4000RPM wheelspin en nu met nieuwe kan ik
doortrekken tot de 7200 RPM in de 3.
Ik heb er meer aan dat ik volgas kan geven zonder iets af te weten(rekening mee te houden) wat voor wegdek,temperatuur/zand enz..
omdat die waardes continu veranderen.. ik kan dan wel op safe gaan zitten maar dat is dan toch ook niet meer leuk?
en helaas is mijn geheugen te klein om al die data op te slaan van de wegen hier haha!
het is hier geen ciruït ik denk dat je daarmee in de war bent.
het zijn hier allemaal binnendoor weggetjes...
thanks mig goede tip! eens kijken wat die kost, heb een bedrijf gemeeuwd in U.K.
als voorbeeld met dit weer op de snelweg met half kale toyo's heb ik bij de 4000RPM wheelspin en nu met nieuwe kan ik
doortrekken tot de 7200 RPM in de 3.
Ik heb er meer aan dat ik volgas kan geven zonder iets af te weten(rekening mee te houden) wat voor wegdek,temperatuur/zand enz..
omdat die waardes continu veranderen.. ik kan dan wel op safe gaan zitten maar dat is dan toch ook niet meer leuk?
en helaas is mijn geheugen te klein om al die data op te slaan van de wegen hier haha!
het is hier geen ciruït ik denk dat je daarmee in de war bent.
het zijn hier allemaal binnendoor weggetjes...
thanks mig goede tip! eens kijken wat die kost, heb een bedrijf gemeeuwd in U.K.
Re: traction control tips.
Heb je een LSD in je EP3? Zo niet, Quaife LSD in je bak, ga je veel meer plezier van hebben dan TC.
Deus Ex Machina!
Re: traction control tips.
ik heb slicks liggen hier en carbonetic carbon L.S.D. zit er in.
en jup een EP3.
winterbanden not gonna happen ivm de carbonetic koppeling.
en jup een EP3.
winterbanden not gonna happen ivm de carbonetic koppeling.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: traction control tips.
D_ToXx wrote:frank als je een auto "dagelijks" gebruikt is heb moeilijk in te schatten wanneer precies je wheelspin krijgt...
als voorbeeld met dit weer op de snelweg met half kale toyo's heb ik bij de 4000RPM wheelspin en nu met nieuwe kan ik
doortrekken tot de 7200 RPM in de 3.
Ik heb er meer aan dat ik volgas kan geven zonder iets af te weten(rekening mee te houden) wat voor wegdek,temperatuur/zand enz..
omdat die waardes continu veranderen.. ik kan dan wel op safe gaan zitten maar dat is dan toch ook niet meer leuk?
en helaas is mijn geheugen te klein om al die data op te slaan van de wegen hier haha!
het is hier geen ciruït ik denk dat je daarmee in de war bent.
het zijn hier allemaal binnendoor weggetjes...
thanks mig goede tip! eens kijken wat die kost, heb een bedrijf gemeeuwd in U.K.
Gezien je avatar ging ik inderdaad er wel vanuit dat je het voor de track wilde hebben. Voor op straat zou het een leuke aanvulling kunnen zijn, maar ook daar geld dat meer grip een nog leukere oplossing zal zijn..
Re: traction control tips.
haha dat dacht ik al gezien je reactie,
dat komt wel een keer idd
ik zou niet weten hoe dat ik veel meer grip zou kunnen krijgen behalve door TC.
maar word vervolgd als iemand wil..
ik zal het kort houden; racelogic heeft minimaal 4 ohm injectors nodig en hondata (engeland) raad weer racelogic aan ivm vermogen haha! (zeer netjes btw van hondata)
dat komt wel een keer idd
ik zou niet weten hoe dat ik veel meer grip zou kunnen krijgen behalve door TC.
maar word vervolgd als iemand wil..
ik zal het kort houden; racelogic heeft minimaal 4 ohm injectors nodig en hondata (engeland) raad weer racelogic aan ivm vermogen haha! (zeer netjes btw van hondata)