ITR rolkooi voorbeelden.

Valt het niet binnen bovenstaande categorieen, plaats je vraag dan hier
Post Reply
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

ITR rolkooi voorbeelden.

Post by dutchfv »

Hallo heren en dames,
om volgende keer op zandvoort mee te mogen rijden in de Time attack zullen 2 vrienden van mij en ik in een hogere klasse moeten gaan deelnemen.
Op zich is dat niet zo erg al zal ik daar waarschijnlijk niet mee strijden voor de podia is het wel leuk om in competitie te blijven met anderen.

De verscherpte eisen zijn daar eigenlijk het enige struikelblok er moet een kooi en een killswitch worden toegevoegd aan de wagen.
Die laatste is zo gebeurt maar de kooi bezorgt mij wat kopzorgen letterlijk en figuurlijk.

Letterlijk; omdat ik zelf vrij lang ben en de DC2 is niet de meest ruime auto is. Aangezien ik de auto ook gebruik op straat zou ik het toch wel prettig vinden als ik niet de hele rit met mijn hoofd tegen de kooi aan stuiter,maw;

VRAAG 1.
Hoeveel cm kan de orginele Recaro stoel naar beneden? (hiermee kan ik dan wat meer vrije ruimte maken bij mijn hoofd)




Figuurlijk; omdat de kooien leveranciers als bijvoorbeeld wiechers voor zover ik kan vinden heel vaak met de volledige kooi adverteren en daar dan vervolgens een kale kooiprijs bij schrijven. Bijvoorbeeld zonder H-bint en kruis achterin.

VRAAG 2.
Is er iemand die een kooi heeft in zijn DC2 ITR en zou die hier dan een foto of filmpje van kunnen posten waarop de kooi 4-punts of 6 punts goed zichtbaar is. En zou die dan ook in beeld kunnen brengen of het dashboard er dan aan moet geloven of niet, en dan hoe erg?



Ontzettend bedankt alvast.

PS. Voor eventuele verkopende partijen, ik ben op zoek voor 2 ITR kooien en 1 mitsubishi Evo kooi, dus er valt voor jouw vast wel wat te verdienen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: ITR rolkooi voorbeelden.

Post by JDMTEG »

Mijn Recaro stoelen staan 4cm lager dan OEM met Vision seat rails. Volgens mij ook het laagste dat je een OEM Recaro kan plaatsen.
Met mijn 1m90 vind ik het ideaal. Een rolkooi zit er bij mij niet in.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Thx voor de info die rails gaat er zeker op.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: ITR rolkooi voorbeelden.

Post by Gaskleppie »

Nou, veel plezier met zoeken naar een kooi....
Ik ben volgens mij net zo lang als jij en heb toevallig ook een Integra. Ik heb al die vision rails en heb ze zelfs al verbouwd om zo NOG lager te krijgen. Al met al zit je nog steeds zo dicht bij de dakrand dat daar niet veel ruimte tussen zit. Zeker als je een helm op hebt is de ruimte gewoon nul.
Ik heb toevallig ook wel eens een rondje mogen rijden in de race Integra van Thomas, dus met kooi. Ik zat constant tegen de kooi met mn helm. Niet handig dus...

Image
Lijkt me duidelijk......
Image

En Tom is zo groot niet...
Image
Image

Donald Molenaar is ook niet groot maar hier zit hij in mn stoel met Vision rails:
Image


edit;
Waarom snapt dit forum niet dat het foto's zijn?
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: ITR rolkooi voorbeelden.

Post by vtec vince »

En waarschijnlijk ook met je knie tegen de kooi. Wij zijn ook bijna net zo groot en ik heb bij Rikky achter het stuur mogen plaats nemen.
Zonder kooi werd ik er al bijna claustrofobisch van :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: ITR rolkooi voorbeelden.

Post by Gaskleppie »

Ik heb het destijds al voorgelegd bij de time attack organisatie om bij sommige auto's een rolbeugel toe te staan ipv een volledige kooi. In de klasse waar je nu in komt te zitten is een rolbeugel nog voldoende, maar als je harder dan 2:05 gaat rijden (zoals ik al doe) heb je een hele kooi nodig om mee te mogen doen.
Op het circuit is zo'n kooi misschien veiliger dan een beugel, maar wij rijden met onze auto vaak nog gewoon op straat en dan is zo'n stalen buis naast je kop gewoon levensgevaarlijk!
Voor mij is het genoeg reden om het bij circuitdagen te houden.
Zak maar lekker door de grond met je time attack....
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Je hebt gelijk voor wat betreft de mousetrap , maar ik had gehoopt dat zo'n kooi dan nog uit te breiden zou zijn met een A-stijl en deur balk op trackdays.
Post Reply