Krukaspoulie moer schiet steeds los

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
DJJ
Posts: 79
Joined: Mon Jan 23, 2012 5:31 pm

Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by DJJ »

Beste,

Mijn ATR stond al een tijdje stil vanwege de winter, besloten om hem laatst even uit te 'laten' en een rondje te doen.
Toen de auto goed warm was een beetje doortrappen tot de wat hogere toeren, op dat moment schoot de moer van de krukaspoulie los.
Na verloop van tijd schoot dus ook de v-snaar los, omdat de krukaspoulie dan niet meer in lijn staat met de overige poelies.
Gelukkig gebeurde dit 100m bij mijn huis en kon ik hem naar huis rijden. Thuis aangekomen de V-snaar gedemonteerd en vervolgens
de moer van de krukaspoelie aangedraaid, V-snaar weer terug gemonteerd en hij liep weer goed.
Na het monteren van alles een testrit gemaakt, alles in orde, tot ik weer in de wat hogere toeren kwam (8500) en toen schoot de moer weer los..

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze moer op een correcte wijze monteer? (is hier speciaal gereedschap voor nodig?)
Of is de moer 'versleten' ?

Ik hoor het graag van jullie!

MVG,
Danny
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by mrkeffo »

Er is speciaal gereedschap dat is een zeskant die je aan de binnenkant van de pulley schuift en daarmee kan je de pulley tegen houden om zo met je momentsleutel hem vast zet. Ik dacht dat dit behoorlijk vast aanhaalmoment was dat zou je ff uit moeten zoeken. Maar wellicht weten kenners dit van de ATR wel :)
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by slED9e »

220mm
DJJ
Posts: 79
Joined: Mon Jan 23, 2012 5:31 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by DJJ »

Dankjewel, ik zet hem wel 'handvast' en rij hem even naar de garage, kunnen ze hem daar goed vastzetten!
(aangezien dat gereedschap voor één maal kopen niet de moeite is).
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by slED9e »

Doe een beetje motorolie oid enkel aan de achterkant van de moer,dus niet op draad om vastvreten te voorkomen.waar woon je omgeving Alkmaar?
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by slED9e »

Doe een beetje motorolie oid enkel aan de achterkant van de moer,dus niet op draad om vastvreten te voorkomen.waar woon je omgeving Alkmaar?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by integra »

Er zit toch maar 1 moer op. Hahahaha
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by slED9e »

Kan niet deleten die post extra met mijn telefoonbrowser ..nouja anders moddert er vast wel iemand wat aan
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by VTEClover »

Iederéén zit te vloeken dat die moer nooit niet los wil en de jouwe doet het vanzelf
ik heb deze tool zelf gemaakt ,toevallig een moer gevonden met dezelfde diameter
Image
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by slED9e »

Lol had ook hier schrotbakken afgezocht en wat gevonden,wat lassen en vijlen en klaar
DJJ
Posts: 79
Joined: Mon Jan 23, 2012 5:31 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by DJJ »

Wat mijn moer betreft is het idd een omgekeerde wereld. Bij niemand wil die los en die van mij gaat niet vast. Was ook nergens op internet te vinden hoe je dat ding vast kon zetten. Maar dankzij jullie weet ik het nu. Bedankt voor de info heren. Ik woon in vlissingen, helaas niet echt in de buurt van alkmaar..
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by slED9e »

Vlissingen nee helaas dat is wat erg ver, anders had ik wel even langsgekomen met tool
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by boikel »

Ik woon in Breskens en heb ook zo'n tool liggen, als je hem wilt lenen, even de boot pakken, hij ligt voor je klaar.
DJJ
Posts: 79
Joined: Mon Jan 23, 2012 5:31 pm

Re: Krukaspoulie moer schiet steeds los

Post by DJJ »

boikel wrote:Ik woon in Breskens en heb ook zo'n tool liggen, als je hem wilt lenen, even de boot pakken, hij ligt voor je klaar.


Dat zou heel mooi uitkomen, ik werk namelijk in terneuzen! Als je bereid ben deze uit te lenen zou ik er graag gebruik van maken!
Misschien dat je je mobiele telefoonnummer naar mij kan pmen dan spreken we wat af..
Gr Danny
Post Reply