Een ATR, dat was wel genieten.

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
HondArd

Post by HondArd »

Zo, ben een tijdje weggeweest hiero, en inmiddels realiseer ik me meteen dat ik al twee jaar geen ATR meer heb. Alles bij elkaar is het wel de ex-auto die ik het hardste mis tot nu toe, ondanks de vele (on)verwachte problemen die we ermee hadden. :cry:
FD2 plannen zijn ook al een tijdje op non-actief gesteld, maar daar is iets heel moois (in drievoud) voor teruggekomen. Ik ben inmiddels papa van drie koters. :D De oudste (dochter) is 2 jaar, de middelste (zoon) is 1 en dan nog een jongste (dochter) de bijna 4,5 maand is. Toen de jongste zich aandiende bleek ook onze MB6 te klein te gaan worden want er passen geen kinderzitjes op de achterbank. Die is ook al de deur uit en we rijden nu rond met een zwarte Toyota Verso 1.8VVTI. Rijdt op zich niet verkeerd, maar toch mis ik het Honda gevoel. We hebben nog wel gekeken naar een Stream of een FR-V, maar die vielen allebei best tegen op bepaalde vlakken, maar gelukkig hebben we het wel japans kunnen houden.
Om de pijn van onze ex-hobby Honda een beetje te verzachten hebben we er een Civic 1.2 HondaMatic uit 1978 bijgekocht vorig jaar. Een paar 1000 plezierige kilometers mee gereden waaronder een toertocht van een kilometertje of 400, totdat de koppakking het begaf en de vervanging daarvan niet helemaal is gelopen zoals het hoorde. Staat wegens tijdgebrek (druk hoor, een gezinsleven) te wachten tot ik weer fatsoenlijk tijd heb, maar wegdoen zit er voorlopig niet in.
Overigens heb ik dit jaar weer wel mijn oude motor rijdend gekregen, de Yamaha XJ650 J. Alweer 2 jaar wegenbelastingvrij, en met een "nieuwe" uitlaat kraait hij het elke keer uit van plezier als ik er weer eens mee op stap ga (hij klinkt vrij hard nu) 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Damn man, you've been busy!

:D

Congrats+1°!
mr. X

Post by mr. X »

Net nadat je het postte las ik het in de auto maar toen had ik helaas niet de mogelijkheid te antwoorden doordat het inloggen niet vlot verloopt op de iPhone.

Dat is een hele tijd geleden Ard. Tijd geleden nog vroeg ik me af waar je was gebleven :-).

Wat waren precies de problemen waardoor de kleine Civic nog niet rijdt?

Overigens nog gefeliciteerd met de kleintjes!
HondArd

Post by HondArd »

mr. X wrote:Wat waren precies de problemen waardoor de kleine Civic nog niet rijdt?
De koppakking is geklapt. En nadat ik hem had vervangen bleek hij nog steeds koelwater in de olie te gooien. Na een lange rit kwamen er ook weer die verdachte pluimen uit de uitlaat en wist ik dat ik iets niet goed gedaan had. Daarnast is de einddemper ook op, maar daar heb ik al een heel mooi idee voor 8)

Nu nog de tijd om eraan te werken :(

mr. X wrote:Overigens nog gefeliciteerd met de kleintjes!

en
Benjdmin wrote:Damn man, you've been busy!

:D

Congrats+1°!

Dank U. :D Geniet er ook volop van van die drie pagaders. En de oudste is al helemaal autogek, die keek haar ogen uit toen ze mee was geweest naar de AutoRAI. Roept om de haverklap "auto" als ze iets met wielen ziet 8)
VTECRob

Post by VTECRob »

zow.. welkom terug man... gefeliciteerd, gefeliciteerd en nu dan weer gefeliciteerd...
Dimer

Post by Dimer »

VTECRob wrote:zow.. welkom terug man... gefeliciteerd, gefeliciteerd en nu dan weer gefeliciteerd...

wat hij zei :D
Katana

Post by Katana »

Gefeliciteerd!

Moeten we je forum naam veranderen naar KinderenArd? :lol:

Sleutelen aan een oud beestje is grote lol. Veel plezier gewenst
Katana

Post by Katana »

Voor het oude beestje kan je hier kijken:

http://www.hondavriendenkring.nl/
HondArd

Post by HondArd »

Het gekke is dat ik pas echt heb leren sleutelen toen ik de ATR had. Daarvoor deed ik al volop met de Kadett die ik van 1991 t/m 1998 heb gereden, maar aan het motorische gedeelte kwam ik nooit. Overigens deed ik ook al heel veel aan mijn motoren, maar dat zit soms net wat anders in elkaar allemaal. Aan de 78'er Civic heb ik tot nu toe het meeste gedaan qua auto's en durf ik ook verder te gaan als wat ik ooit geweest ben, maar ben dus blijven steken op de koppakking. Het is echter heel leuk sleutelen aan die ouwe beestjes. Soms is het een hele frustrerende bezigheid als het niet lukt, maar meestal is het een erg ontstressende aangelegenheid, en je kunt ook nog eens overal veel makkelijker bij. Die Honda Vriendenkring ken ik al. Zal binnenkort nog eens kijken.

Ik blijf voorlopig nog wel HondArd hoor. Want buiten dat ik voor mijn dagelijkse vervoer met een Toyota rijd is Honda nog steeds mijn merk.
Jo&

Post by Jo& »

Leuk dat je hier weer eens komt kijken!
Gelukkig zijn er leuke dingen in de plaats van de ATR gekomen!
Robert Itr

Post by Robert Itr »

Ja leuke hobby he beetje sleutelen aan zo n oud civicje,ben ook al druk met het strippen van de civic ook uit 79 ook 1ste generatie. Had het er laatst al een keer met je over. Ben nou zo n beetje wel zo ver dat ik alle roestplekken gevonden heb. Wordt nog flink aan de bak in de kerstvakantie lassen en slijpen 8) .
HondArd

Re: Een ATR, dat was wel genieten.

Post by HondArd »

Goedemiddag allemaal.

Lang niets meer van me laten horen maar ik ben (even) terug met een reden die ik in een ander topic uit de doeken doe.

Inmiddels ben ik ook niet meer in het bezit van een (zwarte) Corolla Verso maar ben nu een zeer gelukkige bezitter van een (oranje) Honda Jazz. Het is van buiten een flink kleinere auto maar van binnen is hij verrassend ruim. En het rijgevoel is weer ouderwets Honda. Je voelt goed wat er onder je gebeurt zonder dat het comfort er onder te lijden heeft. We zijn er dan ook super blij mee en hopen met deze auto vele leuke en ook veilige kilometers af te leggen.
Jo&

Post by Jo& »

Welkom terug!
Heb een Jazz gehad, super wagen(tje)!
Martin.O

Post by Martin.O »

ha ard jochie ,laat eens foto zien van dat ding
Voodoo

Post by Voodoo »

Zo hey, long time no see! Alles goed jongen?
Benjdmin

Post by Benjdmin »

hello! hello! :D
Locked