knalletje, en sissend geluid

Valt het niet binnen bovenstaande categorieen, plaats je vraag dan hier
Post Reply
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

knalletje, en sissend geluid

Post by autodre »

Allen,

Vorige week hoorde ik een zachte knal/tik en daarna een duidelijk sissend geluid(15 seconden ongeveer).
Ik ben bij de eerste de beste mogelijkheid om te stoppen gestopt (was gewoon in de stad).
Ik dacht meteen een lekke band. Echter ik zag het niet.Ook bij controle met een meter bleek alles hetzelfde te zijn als een week daarvoor(toen nl thuis alles netjes opgepompt)

Vervolgens airco aangezet, en die werd ook gewoon goed koud. Ook gekeken of mijn motor warm liep. Maar ook dat niet.
Even koelvloestof peil nagekeken. Als ik er een flexibel slangetje in stop, zie ik dat ik circa 15CM vloeitstof meet.

Ik ben maar verder gereden. Thuis nog eens alles nagelopen. Weer niks gevonden. Nu al meer dan 100KM verder en niks.

Enig idee wat het nog meer kan zijn (geweest)? Een schikbreker moet ik toch wel merken? En hoor je dan lucht? Of dat allemaal olie? (Heb een CTR uit 2003)

Ik snap er niks van. Ik heb zelfs mijn reservewiel nagekeken. Maar dat was het ook niet :)

Wellicht een vol blikje? Ik heb echter niks gezien.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by LaurenZ »

Boxen opgeblazen ?
'98 JDM Integra Type-R
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by autodre »

Nee. Maakt dat ook een sissend geluid? Alsof er iets onder druk ontsnapt.
Maar nee boxen waren het niet :)

Schrokbreker kan dat?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by Jo& »

Misschien ben je over een pakje drinken heen gereden, klinkt zoals jij het omschrijft...
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by ITR1217 »

Jo& wrote:Misschien ben je over een pakje drinken heen gereden, klinkt zoals jij het omschrijft...


15 seconden lang over een blikje rijden, moet een lang blikje zijn :-)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by Jo& »

Oh 15sec dat had ik ff gemist...
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by D_ToXx »

ITR1217 wrote:15 seconden lang over een blikje rijden, moet een lang blikje zijn :-)



kan wel.. langzaam rijden xD
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by Jo& »

Vacuum slangetje?
RoyB
Posts: 11
Joined: Sun Feb 10, 2013 1:58 pm

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by RoyB »

Ik weet niet hoe dat bij verschillende brandstoffen zit zo ervaren ben ik er ook niet mee , maar bij diesel als je bijna je tank leeg hebt gereden (dus ook echt bijna leeg) en je draait de tankdop rustig los dat je ook sissend geluid hoort. Ontluchting van de tankdop. Als de ontluchting is/was verstopt komt er geen lucht bij.

Kan het zo zijn als je iets te enthousiast over een hobbel bent gegaan (wat soms gebeurd in de stad :cool: ) dat tankdop ofzo een schok/trilling kreeg en lucht bij je tank kwam.

Nogmaals geen idee of het klopt wat ik vertel :p anders hoor ik het wel!
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: knalletje, en sissend geluid

Post by VTEClover »

Thuiskomertje of reservewiel,band of ventiel in de koffer dat het begeven heeft ??
Post Reply