ITR Ouderdomskwaal ......
ITR Ouderdomskwaal ......
Graag jullie mening/expertise over het volgende ......
Ik gebruik de ITR als daily. 10 a 12 Duizend kilometer per jaar door weer, wind, pekel enz.
Daar is hij volgens mij voor echter zie ik nu na 15 jaar wat ouderdomsplekjes verschijnen
in de vorm van wat roestplekjes op de achterschermen.
Zowel links als rechts zit een plekje onder de type-r sticker en her en der op het randje
op het spatbord boven het wiel. Zie foto's. Links is het ergst, rechts is een stuk minder
maar daar moet ook iets aan worden gedaan.
Van de week dacht ik dus ik rijdt gewoon langs bij een erkend schadehersteller en vraag
een prijsopgave. De deal was als volgt:
- We spuiten de hele zijkant (zie foto hieronder)
- De stickers moet je zelf regelen
- Geen garantie .... want er zit vocht onder de lak
- Doorlooptijd 3 dagen
- Ik kreeg geen vervangend vervoer aangeboden. Toen ik er naar vroeg zat dat "uiteraard" bij de prijs in.
- Prijs 950 euro (beide kanten)
Ik heb het idee dat ik niet de beste deal kreeg.
De vragen die ik nu tegen jullie wil aanhouden:
- Moet voor een net resultaat wel de hele zijkant worden gespoten ?
- Is 950 euro een goede prijs ? Zo niet wat zou dit mogen kosten ?
- Hebben meer ITR's last van roest op deze plaats ?
Voor de goede orde: Ik wil het gewoon netjes gerepareerd hebben.
Bedankt voor jullie mening !!!
Ik gebruik de ITR als daily. 10 a 12 Duizend kilometer per jaar door weer, wind, pekel enz.
Daar is hij volgens mij voor echter zie ik nu na 15 jaar wat ouderdomsplekjes verschijnen
in de vorm van wat roestplekjes op de achterschermen.
Zowel links als rechts zit een plekje onder de type-r sticker en her en der op het randje
op het spatbord boven het wiel. Zie foto's. Links is het ergst, rechts is een stuk minder
maar daar moet ook iets aan worden gedaan.
Van de week dacht ik dus ik rijdt gewoon langs bij een erkend schadehersteller en vraag
een prijsopgave. De deal was als volgt:
- We spuiten de hele zijkant (zie foto hieronder)
- De stickers moet je zelf regelen
- Geen garantie .... want er zit vocht onder de lak
- Doorlooptijd 3 dagen
- Ik kreeg geen vervangend vervoer aangeboden. Toen ik er naar vroeg zat dat "uiteraard" bij de prijs in.
- Prijs 950 euro (beide kanten)
Ik heb het idee dat ik niet de beste deal kreeg.
De vragen die ik nu tegen jullie wil aanhouden:
- Moet voor een net resultaat wel de hele zijkant worden gespoten ?
- Is 950 euro een goede prijs ? Zo niet wat zou dit mogen kosten ?
- Hebben meer ITR's last van roest op deze plaats ?
Voor de goede orde: Ik wil het gewoon netjes gerepareerd hebben.
Bedankt voor jullie mening !!!
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Ik vind 950 euro nog wel meevallen om eerlijk te zijn, ze gaan bijna je halve auto spuiten.
Persoonlijk zou ik uitsluitend op verhalen uit de eerste hand afgaan, en er desnoods een flink stuk voor rijden indien noodzakelijk. Zo staat het voor mij vast waar mijn EE9 gespoten gaat worden (is voor mij een dik half uur rijden), omdat ik werk van deze spuiter gezien heb.
Succes!
Persoonlijk zou ik uitsluitend op verhalen uit de eerste hand afgaan, en er desnoods een flink stuk voor rijden indien noodzakelijk. Zo staat het voor mij vast waar mijn EE9 gespoten gaat worden (is voor mij een dik half uur rijden), omdat ik werk van deze spuiter gezien heb.
Succes!
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Vind ook de 950 een goede prijs als je nagaat wat het uurloon kost. ( 79 ex per waarschijnlijk )
Waarschijnlijk spuiten ze de deuren ook nog uit, zodat je geen kleurverschil krijgt.
Laat daarna de auto behandelen tegen roest bij een erkend bedrijf.
En ja, veel ITR's hebben hier last van.
Waarschijnlijk spuiten ze de deuren ook nog uit, zodat je geen kleurverschil krijgt.
Laat daarna de auto behandelen tegen roest bij een erkend bedrijf.
En ja, veel ITR's hebben hier last van.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Ik vind onder de 1000 euro zelfs goedkoop voor zoveel spuitwerk. Alleen van dit zinnetje werd ik wat onrustig:
Een erkend schadebedrijf en dan geen garantie op spuitwerk? Dat zou ik niet accepteren en ik gok de overkoepelende branche organisatie ook niet.
Geen garantie .... want er zit vocht onder de lak
Een erkend schadebedrijf en dan geen garantie op spuitwerk? Dat zou ik niet accepteren en ik gok de overkoepelende branche organisatie ook niet.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Als je deze roest wel zo laat repareren krijg je wel garantie. Garantie dat de roest binnen een jaar weer terug is. De roest is van binnen uit je auto ontstaan en is al door je plaatwerk heen gekomen. Het enige wat je kunt doen is alle slechte stukken eruit (laten) slijpen, nieuwe stukken erin lassen, het boeltje strak zetten en dan pas opnieuw laten spuiten. Kosten? Minstens het dubbele van wat hun aanbieden.
Als ik jou was zou ik snel bij een ander bedrijf informeren.
Als ik jou was zou ik snel bij een ander bedrijf informeren.
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Mijn ITR begint ook kleine plekjes te krijgen bij het linker achterscherm. Dit is ook van de winter ontstaan volgens mij, en is ook m'n enige auto.
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Even geleend van ITR-DC2.
Deze gast had ook wat lichte roest.
Na wat verder zoeken, kwam hij dit tegen.
Ben je dus lekker mee. Schijnt vooral te komen door een kleine opening voor afwatering, deze dichtmaken zou veel ellende voorkomen.
Ander voorbeeldje van een ITR die wat bobbeltjes op de lak had.
Veel succes met (laten) opknappen.
Deze gast had ook wat lichte roest.
Na wat verder zoeken, kwam hij dit tegen.
Ben je dus lekker mee. Schijnt vooral te komen door een kleine opening voor afwatering, deze dichtmaken zou veel ellende voorkomen.
Ander voorbeeldje van een ITR die wat bobbeltjes op de lak had.
Veel succes met (laten) opknappen.
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Dit kan dus slechts het topje van de ijsberg zijn, mooi dan!
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Deze gast is een dame
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
De roest in de wielkastrand:
Voel eerst eens of de randen aan de binnenkant schoon én droog zijn. Wat namelijk bijna altijd zo is: er ligt modder / zand in en dit houdt het vocht vast. Wat je eigenlijk zou moeten doen: Om de paar keer rijden met je vingers alles wegvegen uit de rand. Dan blijft hij schoon, kan het water weg en gaat het echt niet roesten.
Tenminste....dit doe ik en heb nergens last van. Moet wel bekennen dat je uit mijn wielkastranden kan eten..... :-)
Voel eerst eens of de randen aan de binnenkant schoon én droog zijn. Wat namelijk bijna altijd zo is: er ligt modder / zand in en dit houdt het vocht vast. Wat je eigenlijk zou moeten doen: Om de paar keer rijden met je vingers alles wegvegen uit de rand. Dan blijft hij schoon, kan het water weg en gaat het echt niet roesten.
Tenminste....dit doe ik en heb nergens last van. Moet wel bekennen dat je uit mijn wielkastranden kan eten..... :-)
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Als staal expert kan ik je zeggen dat je pas van roest verlost bent als er geen puntje roest meer te bekennen is aan iedere zijde en daarna aan alle zijdes bestendig coat.
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Bedankt voor alle reacties;
Wat me bij deze prijsopgave opviel was inderdaad dat er geen garantie werd gegeven en dat
er absoluut niet moeilijk werd gedaan over een leenauto (geen meerprijs maar ook geen
korting als je hem laat staan ..... )
Ik ben inderdaad van plan om bij nog een aantal andere herstellers een prijs opgave te halen.
Schokkende foto's ook ..... onderhuids woekerende roest .....
Ik denk dat we uiteindelijk (als je hem als daily rijdt) allemaal te maken krijgen met roest.
Je kunt alleen je best doen om dit zover mogelijk uit te stellen, voor te zijn en daar waar
al aanwezig zo goed mogelijk op te lossen.
Bedankt voor jullie tips !
Wat me bij deze prijsopgave opviel was inderdaad dat er geen garantie werd gegeven en dat
er absoluut niet moeilijk werd gedaan over een leenauto (geen meerprijs maar ook geen
korting als je hem laat staan ..... )
Ik ben inderdaad van plan om bij nog een aantal andere herstellers een prijs opgave te halen.
Schokkende foto's ook ..... onderhuids woekerende roest .....
Ik denk dat we uiteindelijk (als je hem als daily rijdt) allemaal te maken krijgen met roest.
Je kunt alleen je best doen om dit zover mogelijk uit te stellen, voor te zijn en daar waar
al aanwezig zo goed mogelijk op te lossen.
Bedankt voor jullie tips !
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Ga naar Baarlo, kerel kent zijn prijs... Maar hij is ook MEGA goed.
http://www.dreamworkscartuning.nl/index.html Ik ben 1 van de grootste zeikers van het forum, en ik ben te vrede over zijn werk.
http://www.dreamworkscartuning.nl/index.html Ik ben 1 van de grootste zeikers van het forum, en ik ben te vrede over zijn werk.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
boikel wrote:Even geleend van ITR-DC2.
Ander voorbeeldje van een ITR die wat bobbeltjes op de lak had.
Veel succes met (laten) opknappen.
Volgens mij is dit meer brand schade dan roest, gezien hoe het wiel ook aangeslagen is !
'98 JDM Integra Type-R
Re: ITR Ouderdomskwaal ......
Volgens mij is dit meer brand schade dan roest, gezien hoe het wiel ook aangeslagen is !
Nee geen brandschade .... alle lak is van het wiel gecorrodeerd
Hier staat een thread van de restauratie: http://honda-tech.com/showthread.php?t=3050064
Hier staan nog meer foto's: http://www.fiesta-si.com/teg/
Zie ook deze foto: