Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Martin.O wrote:frans ik weet nog iemand die mee wil, gewoon geld overmaken?
en niet alles gebruiken voor je bruiloft hé want ik heb vrienden in de gazastrook
Jaa primaaaa
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
mrkeffo wrote:heb er zin in
Ik ook!
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Frans, Ik had mij reeds afgemeld. maar stond nog op de lijst. Heb mezelf hier even uit verwijderd.
'98 JDM Integra Type-R
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Kan ik misschien met iemand meerijden woensdag? Liefst ergens vanaf een station op het Intercity-net van Noord-Holland, Zuid Holland of Brabant.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Kan ik iemand meenemen? Kan hij cash betalen of liever overmaken?
En Tim je kan met mij meerijden als je wil. Pik ik je wel op.
En Tim je kan met mij meerijden als je wil. Pik ik je wel op.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Ik zie in de 1e post dat er geen *voldaan* achter mijn naam staat, ik heb toch echter op tijd betaald begin December. Heb ook het vermoeden dat dit bij meer personen in de lijst zo is.
- Rise 'n Shine! -
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Ik ben ook niet aanwezig, ik meende dat dit duidelijk was. Excuses hiervoor.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Jo& wrote:Ik moet dat updaten maar ben weg geweest!
Ik ben nog nieuw hier, dus zie deze thread eigenlijk nu pas.
Zou ik hier vanavond ook naartoe kunnen? Wil met alle plezier kontakt betalen hiervoor, moet ik alleen even weten aan wie ik dat dan moet overhandigen (en niet meteen allemaal Bij mij zeggen )
Vanavond om 19:00 in Waalwijk begrijp ik dus?
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
vmv wrote:Ik ben nog nieuw hier, dus zie deze thread eigenlijk nu pas.
Zou ik hier vanavond ook naartoe kunnen? Wil met alle plezier kontakt betalen hiervoor, moet ik alleen even weten aan wie ik dat dan moet overhandigen (en niet meteen allemaal Bij mij zeggen )
Vanavond om 19:00 in Waalwijk begrijp ik dus?
PB
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Vond het een zeer geslaagde avond. Erg leerzaam om onze bolides nogmeer naar eigen rijstijl af te gaan stellen!
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
was leuk . en moet nu een paar uitlijn fouten herstellen (en nog veel meer)
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Een van de punten die ik geleerd heb en voor velen van ons van toepassing zal zijn:
WHAT IS ROLL CENTER?
While a vehicle corners, the movement of suspension is focused on the intersection (instant center) of the lines extended from the upper and lower suspension arms.
The intersection between the line from where the wheel contacts the road to the instant center (Point P) and the vehicle body centerline is the roll center (Point B).
With the stock suspension, the appropriate roll center has already been set from the factory.
ROLL INCREASES AFTER LOWERING?
Simply lowering the car results in an increase in the distance between the center of mass (Point A) and roll center (Point B) of the vehicle, even though the center of mass has dropped. When the distance between Point A and B increases, roll stiffness decreases, causing an increase in the amount of roll. The amount of roll can be controlled with the use of stiffer springs, but ride quality etc. suffers as a result. Cornering speed does not increase like originally thought.
WHAT IS ROLL CENTER?
While a vehicle corners, the movement of suspension is focused on the intersection (instant center) of the lines extended from the upper and lower suspension arms.
The intersection between the line from where the wheel contacts the road to the instant center (Point P) and the vehicle body centerline is the roll center (Point B).
With the stock suspension, the appropriate roll center has already been set from the factory.
ROLL INCREASES AFTER LOWERING?
Simply lowering the car results in an increase in the distance between the center of mass (Point A) and roll center (Point B) of the vehicle, even though the center of mass has dropped. When the distance between Point A and B increases, roll stiffness decreases, causing an increase in the amount of roll. The amount of roll can be controlled with the use of stiffer springs, but ride quality etc. suffers as a result. Cornering speed does not increase like originally thought.
Deus Ex Machina!
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
or get the buddyclub roll centre adjusters
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
donkeykong wrote:or get the buddyclub roll centre adjusters
Volgends De cursus zou je geometrie dan nietmeer de orgineele waardes hebben en dan zou de auto over hobbels anders gaan sporen. Dus of dat helemaal een goed idee is?
Ben ik overigens wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is