JDM Honda integra type SI 93'
JDM Honda integra type SI 93'
Beste allen!
Mijn naam is Chris woon in de buurt van Breda en heb nu een kleine maand geleden mijn snoepje opgehaald in de UK. Ik ben 22 jaar en studeer Automotive managment aan de fontys in Eindhoven.
Du'n wagen
Een JDM honda integra si uit 1993, Vrijwel het eerste DC2 model geleverd in Japan met de toen nog gemonteerde ''bug-eye'' Front niet lang geleverd omdat de Japanners het volgens mij niks aan vonden Dus zijn ze later bij de SIR-G modellen en Type R modellen het JDM front gaan monteren. Voorderest is het interieur gewoon SIR niet veel bijzonders klokje in het dash ipv type r embleem etc.
Motorisch
- B18c
- Y80 LSD
- CAI
- 2,5'' uitlaat systeem
Nothing special really
Ophanging
- Verlaging
- Zwarte 16'' Dotz velgen
- Ultra racing c piller bar
- PW JDM 4 Punts strutbar
Interieur
- QSP Helmnet
- Tenzo R stoelen
Maandje geleden dus vertrokken naar de UK
Zo zag de advertentie foto eruit
[CENTER]
[/CENTER]
Contact opgenomen met de verkoper vanalles geregeld
[CENTER]
[/CENTER]
Voor de nieuwsgierigen dat zijn idd Duitse export platen Alleen die zijn in de meeste landen van Europa geldig en mogen dus gevoerd worden en verzekerd.
[CENTER]
[/CENTER]
De boot weer af
[CENTER]
[/CENTER]
Aangekomen
[CENTER]
[/CENTER]
Eenmaal thuis aangekomen de volgende dag de auto op de brug gezet. Viel allemaal reuze mee tot mijn verbazing er zat wat roest LA maar dat had de verkoper al gezecht. Diezelfde dag nog naar de schadehersteller gereden en de roest weg laten werken. De auto heeft wel wat oneffenheden en imperfecties maar vergeet niet dat deze jongen uit 93' komt. De SBK, Airco etc werkt allemaal perfect. De wagen heeft nu net 2 ton op de teller staan en verbruikt nauwelijks olie!. Heb al nieuwe Bougies klaarliggen en castrol olie voor een beurtje .
Bij 198.xxx was het volgende aan de auto gedaan. Bij de Honda dealer.
- Nieuwe onderste draagarmen L+R Voor
- Nieuwe motorsteun Voor
- Nieuwe Riemen
- Nieuwe koppeling + Bak Olie
- Etc
Rekening van £ 2400
Niet op bezuinigd dus!
Minpuntje aan de auto is wel dat als de bakolie goed warm is en boven de 7000 rpm geschakeld word van 4 naar 5 zit er een lichte kraak in. Hij schiet er niet uit dus dat valt wel mee.
Om door de NL keuring en APK te komen natuurlijk de koplampen moeten ombouwen.
Bake that shit
[CENTER]
[/CENTER]
Beetje aanpassen enzo
[CENTER]
[/CENTER]
Seht gut aus
[CENTER]
[/CENTER]
Mijn naam is Chris woon in de buurt van Breda en heb nu een kleine maand geleden mijn snoepje opgehaald in de UK. Ik ben 22 jaar en studeer Automotive managment aan de fontys in Eindhoven.
Du'n wagen
Een JDM honda integra si uit 1993, Vrijwel het eerste DC2 model geleverd in Japan met de toen nog gemonteerde ''bug-eye'' Front niet lang geleverd omdat de Japanners het volgens mij niks aan vonden Dus zijn ze later bij de SIR-G modellen en Type R modellen het JDM front gaan monteren. Voorderest is het interieur gewoon SIR niet veel bijzonders klokje in het dash ipv type r embleem etc.
Motorisch
- B18c
- Y80 LSD
- CAI
- 2,5'' uitlaat systeem
Nothing special really
Ophanging
- Verlaging
- Zwarte 16'' Dotz velgen
- Ultra racing c piller bar
- PW JDM 4 Punts strutbar
Interieur
- QSP Helmnet
- Tenzo R stoelen
Maandje geleden dus vertrokken naar de UK
Zo zag de advertentie foto eruit
[CENTER]
[/CENTER]
Contact opgenomen met de verkoper vanalles geregeld
[CENTER]
[/CENTER]
Voor de nieuwsgierigen dat zijn idd Duitse export platen Alleen die zijn in de meeste landen van Europa geldig en mogen dus gevoerd worden en verzekerd.
[CENTER]
[/CENTER]
De boot weer af
[CENTER]
[/CENTER]
Aangekomen
[CENTER]
[/CENTER]
Eenmaal thuis aangekomen de volgende dag de auto op de brug gezet. Viel allemaal reuze mee tot mijn verbazing er zat wat roest LA maar dat had de verkoper al gezecht. Diezelfde dag nog naar de schadehersteller gereden en de roest weg laten werken. De auto heeft wel wat oneffenheden en imperfecties maar vergeet niet dat deze jongen uit 93' komt. De SBK, Airco etc werkt allemaal perfect. De wagen heeft nu net 2 ton op de teller staan en verbruikt nauwelijks olie!. Heb al nieuwe Bougies klaarliggen en castrol olie voor een beurtje .
Bij 198.xxx was het volgende aan de auto gedaan. Bij de Honda dealer.
- Nieuwe onderste draagarmen L+R Voor
- Nieuwe motorsteun Voor
- Nieuwe Riemen
- Nieuwe koppeling + Bak Olie
- Etc
Rekening van £ 2400
Niet op bezuinigd dus!
Minpuntje aan de auto is wel dat als de bakolie goed warm is en boven de 7000 rpm geschakeld word van 4 naar 5 zit er een lichte kraak in. Hij schiet er niet uit dus dat valt wel mee.
Om door de NL keuring en APK te komen natuurlijk de koplampen moeten ombouwen.
Bake that shit
[CENTER]
[/CENTER]
Beetje aanpassen enzo
[CENTER]
[/CENTER]
Seht gut aus
[CENTER]
[/CENTER]
Re: JDM Honda integra type SI 93'
RDW
[CENTER]
[/CENTER]
Ik betaal nu €50 p/m WA met 3 schadevrije jaren en ben 22 jaar bij ZLM. Vind het best meevallen voor mijn crx betaalde ik €40 Maar als iemand een goedkoper adresje heeft laat het me weten !
[CENTER]
[/CENTER]
[CENTER]
[/CENTER]
Ik betaal nu €50 p/m WA met 3 schadevrije jaren en ben 22 jaar bij ZLM. Vind het best meevallen voor mijn crx betaalde ik €40 Maar als iemand een goedkoper adresje heeft laat het me weten !
[CENTER]
[/CENTER]
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Kenteken binnen!
[CENTER]
[/CENTER]
[CENTER]
[/CENTER]
-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Welkom op het type-r forum, mooi stukje tekst.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: JDM Honda integra type SI 93'
leuk man doet me aan toen de tijd dat ik mijn auto ophaalde
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Gefeliciteerd! Welkom hier
Als er verkeerde bakolie inzit... Is dat bijna garantie op problemen. Kzou het nakijken of preventief vervangen door Honda MTF3
Als er verkeerde bakolie inzit... Is dat bijna garantie op problemen. Kzou het nakijken of preventief vervangen door Honda MTF3
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Welkom !
Eindelijk iemand met het Pre-facelift neusje..
Een Orginele Mugen lip zou deze echt perfect staan !
Eindelijk iemand met het Pre-facelift neusje..
Een Orginele Mugen lip zou deze echt perfect staan !
'98 JDM Integra Type-R
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Jo& wrote:Gefeliciteerd! Welkom hier
Als er verkeerde bakolie inzit... Is dat bijna garantie op problemen. Kzou het nakijken of preventief vervangen door Honda MTF3
Beste,
De bakolie is vervangen door een Honda dealerschap niet zo heel lang geleden dus ik ga er vanuit dat de correcte vloeistoffen zijn gebruikt.
Bedankt voor het welkom aan de rest!
Re: JDM Honda integra type SI 93'
LaurenZ wrote:Welkom !
Eindelijk iemand met het Pre-facelift neusje..
Een Orginele Mugen lip zou deze echt perfect staan !
Beste,
Ik overweeg een JDM front aan te schaffen (puur leuk om te doen) maar misschien houd ik het wel zo Bedankt voor de complimenten!
Chris
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Welkom
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Mooie bak ik vind het front zo ook zeker niet verkeerd
-
- Posts: 295
- Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
- Contact:
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Ahhh geen jdm front! Dit is juist een mooi pre facelift exemplaar die je weinig ziet!
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Deze front is juist uniek...
En je weet het nooit met Honda dealer, ook die kunnen er de verkeerde olie in gooien om wat voor rare reden.
En je weet het nooit met Honda dealer, ook die kunnen er de verkeerde olie in gooien om wat voor rare reden.
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Welkom hier, mooie bak man Dat heb je netjes gedaan met de koplampen, ik zou ook wel zo'n net lichtbeeld willen hebben
- Rise 'n Shine! -
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Jo& wrote:Deze front is juist uniek...
En je weet het nooit met Honda dealer, ook die kunnen er de verkeerde olie in gooien om wat voor rare reden.
Beste,
Ja dat klopt zodra je het zelf gedaan heb is het 100% zeker natuurlijk, ik zal eens in de papieren kijken misschien staat daar wel bij wat ze gebruikt hebben
Re: JDM Honda integra type SI 93'
*Miss_Honda* wrote:Ahhh geen jdm front! Dit is juist een mooi pre facelift exemplaar die je weinig ziet!
Na ik weet het nog niet, mijn voorbumper heeft een beetje schade aan de voorkant en de schadehersteller vroeg er € 200 voor, dit terwijl er toevallig een zwart front te koop staat. Daarbij komt wel kijken dat ik heel het T-frame mee over moet zetten en het plaatwerk ook wel wat krasjes heeft EN de bijgeleverde koplampen opnieuw moet ombouwen.. Ik weet het nog niet als ik het zo hard even opnoem haha
@ de rest bedankt voor het welkom !
Re: JDM Honda integra type SI 93'
*Miss_Honda* wrote:Ahhh geen jdm front! Dit is juist een mooi pre facelift exemplaar die je weinig ziet!
Dit mooie pre-facelift neusje ben jij toch al dagelijks bekend mee...
'98 JDM Integra Type-R
-
- Posts: 295
- Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
- Contact:
Re: JDM Honda integra type SI 93'
Klopt, mogen er wel wat meer van zijn