MHG: een beetje EP3 in de civic P5
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Fijn , weer een zorg minder.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
jeetje lees het nu pas wat betreft de accord. Maar goed dat alles weer goed gekomen is.
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
13-08-2012:
Zaterdag de bedrading aan de bijrijderskant klaar gemaakt. Waarschijnlijk moet ik wel nog de draden van de ventilator verlengen, maar dat doe ik pas als ik een fan gekocht heb en besloten heb waar hij precies gaat komen. Ik heb er voor gekozen om de kabelboom buitenlangs te laten lopen, dan hoefde ik namelijk maar 1 draad te verlengen. Ik ben nu eenmaal een beetje lui uitgevallen.
29-09-2012:
Een tijdje niks gedaan aan de civic, na 1.5 maand toch weer eens de draad opgepakt. Na het lezen van diverse build-topics op K20a, kreeg ik weer wat ideeën en zin om toch verder te gaan. De versnellingsbak schoongemaakt en 2 lagen kleurlak gegeven, ik twijfel nog, of ik nog 1 laag kleur zou doen of nu meteen de blanke lak erover. Binnenkort ook het blok aanpakken en gaan uitdokteren hoe ik de nieuwe remleidingen ga leggen. Waarschijnlijk ga ik ze toch van koper maken, aangezien me dit minder dan de helft kost als de flexibele leidingen van showoff en ik denk dat je koper beter kunt leggen zoals ik wil, dan de flexibele.
Zaterdag de bedrading aan de bijrijderskant klaar gemaakt. Waarschijnlijk moet ik wel nog de draden van de ventilator verlengen, maar dat doe ik pas als ik een fan gekocht heb en besloten heb waar hij precies gaat komen. Ik heb er voor gekozen om de kabelboom buitenlangs te laten lopen, dan hoefde ik namelijk maar 1 draad te verlengen. Ik ben nu eenmaal een beetje lui uitgevallen.
29-09-2012:
Een tijdje niks gedaan aan de civic, na 1.5 maand toch weer eens de draad opgepakt. Na het lezen van diverse build-topics op K20a, kreeg ik weer wat ideeën en zin om toch verder te gaan. De versnellingsbak schoongemaakt en 2 lagen kleurlak gegeven, ik twijfel nog, of ik nog 1 laag kleur zou doen of nu meteen de blanke lak erover. Binnenkort ook het blok aanpakken en gaan uitdokteren hoe ik de nieuwe remleidingen ga leggen. Waarschijnlijk ga ik ze toch van koper maken, aangezien me dit minder dan de helft kost als de flexibele leidingen van showoff en ik denk dat je koper beter kunt leggen zoals ik wil, dan de flexibele.
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Topic weer eens even bijwerken:
Na lange tijd, op de 24e letterlijk de draad weer eens opgepakt. Wire-tuck aan de bestuurders-kant klaargemaakt, draden naar de HRC gelegd en het conversieharnas al grotendeels op zijn plaats gelegd.
Op de 26e nog wat verder gedaan aan de swap. De k20 zo goed als volledig gestript en al gedeeltelijk schoongemaakt.
Zaterdag de 28e even wat tijd aan de accord besteedt, daarna een aantal staalborstels voor de boormachine gaan halen, om de K20 verder schoon te maken..
Zondag de 29e verder gegaan met het schoonmaken van de K20 en omdat ik nog zin had om eens iets anders te doen, de bouten van de versnellingsbak vervangen door wat mooiere exemplaren.
Op de 31e de verwarming in de garage aangemaakt en de K20 verder schoongemaakt en afgeplakt. Daarna een laag of 3 donker antraciet hittebestendige verf erop gespoten.
Alleen nog de losse motordelen spuiten en monteren, koppeling vervangen en dan kan de bak ertegen.
Na lange tijd, op de 24e letterlijk de draad weer eens opgepakt. Wire-tuck aan de bestuurders-kant klaargemaakt, draden naar de HRC gelegd en het conversieharnas al grotendeels op zijn plaats gelegd.
Op de 26e nog wat verder gedaan aan de swap. De k20 zo goed als volledig gestript en al gedeeltelijk schoongemaakt.
Zaterdag de 28e even wat tijd aan de accord besteedt, daarna een aantal staalborstels voor de boormachine gaan halen, om de K20 verder schoon te maken..
Zondag de 29e verder gegaan met het schoonmaken van de K20 en omdat ik nog zin had om eens iets anders te doen, de bouten van de versnellingsbak vervangen door wat mooiere exemplaren.
Op de 31e de verwarming in de garage aangemaakt en de K20 verder schoongemaakt en afgeplakt. Daarna een laag of 3 donker antraciet hittebestendige verf erop gespoten.
Alleen nog de losse motordelen spuiten en monteren, koppeling vervangen en dan kan de bak ertegen.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Strak werk kerel!
Zal hier iets minder off-topic gaan dan op FB
Zal hier iets minder off-topic gaan dan op FB
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Het begint er steeds meer op te lijken! Mooie lakkleur ook! Ook ben ik het denk ik wel eens over je remleidingen koper zal prima werken toch?
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Hoge kwijlfactor, die foto's, Ivo.
Wou dat ik hetzelfde kon doen; mijn Accord weer helemaal van de bodem op opnieuw opbouwen, liefst met een grotere krachtbron er in..... Maar het lijkt er sterk op dat ik eerst Gaston over de vloer moet krijgen....
Ga je het redden om voor 24 Maart klaar te zijn? Zal wel erg krap worden, of niet?
In ieder geval two thumbs up voor het werk, man! ERG mooi!
Wou dat ik hetzelfde kon doen; mijn Accord weer helemaal van de bodem op opnieuw opbouwen, liefst met een grotere krachtbron er in..... Maar het lijkt er sterk op dat ik eerst Gaston over de vloer moet krijgen....
Ga je het redden om voor 24 Maart klaar te zijn? Zal wel erg krap worden, of niet?
In ieder geval two thumbs up voor het werk, man! ERG mooi!
H O N D A The Power of Dreams
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Bedankt allemaal. Ik wil het wel proberen om voor 24 maart klaar te zijn. Het blok zal er tegen die tijd waarschijnlijk al wel inhangen, alleen weet ik niet of de auto dan al rijdbaar zal zijn. Hij is momenteel geschorst dus voor ik uberhaupt naar Asten zou kunnen, moet hij ook nog eerst gekeurd worden.
De een zegt dat er niks beter is dan koper en de ander zegt dat het uit den boze is. Ik heb op internet genoeg krachtige kitcars gezien die ook de leidingen van koper hebben, dus ik maak me daar niet zo'n zorgen meer over.
mrkeffo wrote:Het begint er steeds meer op te lijken! Mooie lakkleur ook! Ook ben ik het denk ik wel eens over je remleidingen koper zal prima werken toch?
De een zegt dat er niks beter is dan koper en de ander zegt dat het uit den boze is. Ik heb op internet genoeg krachtige kitcars gezien die ook de leidingen van koper hebben, dus ik maak me daar niet zo'n zorgen meer over.
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Vandaag de blanke lak gespoten op het blok, de spanner en de startmotor. Daarna de kleur al op het inlaatspruitstuk gespoten. Tussendoor al eens mijn gespoten kleppendeksel en de Hamp-filter erop gezet, om eens te kijken hoe het er straks allemaal uit ziet.
Next up, blanke lak op de bak en inlaatspruitstuk, uitvogelen hoe ik het beste de dynamo kan spuiten, koppeling en drukgroep erop en de bak er weer tegenaan.
Next up, blanke lak op de bak en inlaatspruitstuk, uitvogelen hoe ik het beste de dynamo kan spuiten, koppeling en drukgroep erop en de bak er weer tegenaan.
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Details ;-) leuk!
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Motorkabelboom gestripped van al het plastic en de tape. Ik ga er een andere mantel omheen doen en hem dan op sommige plaatsen iets anders laten lopen. Het wordt geen tucked kabelboom, maar wordt gewoon wat netter om de motor gehangen.
De bouten die de motorsteun aan de bijrijderskant aan het blok bevestigd, zijn vervangen door nieuwe bouten. Daarna nog de draadeinden die normaal bovenop zitten, verwijderd en die ook vervangen door nieuwe bouten.
Hetzelfde geldt voor de bracket van de steun aan de bestuurderskant. Draadeinden vervangen door nieuwe bouten.
Ik had mijn twijfels over de gepolijste look van de hasport steunen, aangezien er verder niks gepolijst is in de motorruimte. Ik heb het altijd al een keer willen proberen, dus besloten om ze eens te plastidippen. Met dit als resultaat:
De bouten die de motorsteun aan de bijrijderskant aan het blok bevestigd, zijn vervangen door nieuwe bouten. Daarna nog de draadeinden die normaal bovenop zitten, verwijderd en die ook vervangen door nieuwe bouten.
Hetzelfde geldt voor de bracket van de steun aan de bestuurderskant. Draadeinden vervangen door nieuwe bouten.
Ik had mijn twijfels over de gepolijste look van de hasport steunen, aangezien er verder niks gepolijst is in de motorruimte. Ik heb het altijd al een keer willen proberen, dus besloten om ze eens te plastidippen. Met dit als resultaat:
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Grondig zeg
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Heerlijk, zulk oog voor detail! Wordt een plaatje!
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Afgelopen woensdag de geplastidipte motorsteunen aan de achterkant en de passagierskant gemonteerd.
Gisteren het onbekrachtigde stuurhuis subframe schoongemaakt en wederom een nieuwe koplamp in de Accord gemonteerd in verband met problemen met afstellen van het lichtbeeld.
Vandaag verder gegaan met het spuiten van de dynamo. Ik wist dat dit een klote klusje ging zijn, daarom heb ik het zolang uitgesteld. :x
Als eerste de pulley en de kant van de aansluitingen afgeplakt en daarna alle openingen opgevuld met stukjes papieren doekjes:
Daarna een paar lagen kleur en blanke lak gespoten:
Eerder had ik al het inlaatspruitstuk en de gasklep gespoten. Voor ik kon beginnen met het fatsoeneren van de kabelboom, moest het inlaatspruitstuk op zijn plek zitten. Dus deze maar op zijn plaats gezet en meteen de Hondata pakking er tussen gezet. Om de bedrading van de injectoren op zijn plaats te houden, ook even de K-tuned fuel rail gemonteerd. De bedrading loopt nu over het kleppendeksel en dan langs een van de 2 koelleidingen naar de onderkant van het inlaatspruitstuk. De bedrading die onder de gasklep naar beneden loopt, is nog voor een sensor in de inlaatbuis en een deel van de kabelboom dat naar de accu en het zekeringkastje gaat. Daar moet ik nog even naar kijken hoe ik dat ga doen.
Ook aan de achterkant de kabelboom al een beetje gefatsoeneerd en bij elkaar gebonden.
Gisteren het onbekrachtigde stuurhuis subframe schoongemaakt en wederom een nieuwe koplamp in de Accord gemonteerd in verband met problemen met afstellen van het lichtbeeld.
Vandaag verder gegaan met het spuiten van de dynamo. Ik wist dat dit een klote klusje ging zijn, daarom heb ik het zolang uitgesteld. :x
Als eerste de pulley en de kant van de aansluitingen afgeplakt en daarna alle openingen opgevuld met stukjes papieren doekjes:
Daarna een paar lagen kleur en blanke lak gespoten:
Eerder had ik al het inlaatspruitstuk en de gasklep gespoten. Voor ik kon beginnen met het fatsoeneren van de kabelboom, moest het inlaatspruitstuk op zijn plek zitten. Dus deze maar op zijn plaats gezet en meteen de Hondata pakking er tussen gezet. Om de bedrading van de injectoren op zijn plaats te houden, ook even de K-tuned fuel rail gemonteerd. De bedrading loopt nu over het kleppendeksel en dan langs een van de 2 koelleidingen naar de onderkant van het inlaatspruitstuk. De bedrading die onder de gasklep naar beneden loopt, is nog voor een sensor in de inlaatbuis en een deel van de kabelboom dat naar de accu en het zekeringkastje gaat. Daar moet ik nog even naar kijken hoe ik dat ga doen.
Ook aan de achterkant de kabelboom al een beetje gefatsoeneerd en bij elkaar gebonden.
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Mooie build! Leuk ook hoe zorgvuldig alle details worden gedaan. Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Netjes, ben ook benieuwd naar het eindresultaat