vermogen startmotor

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

vermogen startmotor

Post by D_ToXx »

weet iemand wat het vermogen is van de startmotor van een EP3 (civic)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: vermogen startmotor

Post by vtec vince »

Zit er geen labeltje op waar dat misschien op staat?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: vermogen startmotor

Post by D_ToXx »

ik zal er eens de ampere tang omleggen, ik dacht misschien wist iemand het zo.

@ vince zou idd kennen.. daarom was de vraag.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vermogen startmotor

Post by Jo& »

Waarom wil je dat weten?
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: vermogen startmotor

Post by D_ToXx »

omdat ik na 4 dagen niet meer kan starten omdat de accu "leeg" is had ik zo'n starthulp gehaald
omdat ik er moe was om er elke keer een andere auto erbij te zetten. ding pakken aan accu hangen
en starten...... dus ik gezocht op mp en een nieuwe gevonden en besteld, met een 17Ah accu tegenover
de 10Ah die de meeste zijn. heeft een piekstroom van 900A en ik dacht al dat ding moet gewoon een condensator zijn hahaha.
houd in gedachte dat een accu zijn power kan leveren in 5/10 min....

maarja ding binnen en opgeladen en aan de accu van de auto gehangen en raad eens... niet te starten lol....
30 min gewacht voor de fun. (de toevoeging van dat ding was dus al compleet nutteloos, overstarten met een
andere auto 5a10 min) maarja na 30 minuten hoorde je de startmotor iets doen, maar starten zeer zeker niet.

ding uit elkaar gedraaid en zag dat alles letterlijk in de fik zou vliegen met 900A (6mm² kabels enz...)
dus alles vervangen na 50mm² kabels en klemmen aangepast zodat de accu zijn vermogen wel moest leveren.
en toen vroeg ik me af wat het vermogen van de startmotor was omdat ik dacht dat die accu dat never nooit niet
aan zou kunnen in zo'n korte tijd dat vermogen leveren maarja rekenen is weten daarom de post.

maar zoals al gedacht; zelfs na aanpassingen start ie nog niet op de hulpstarter..

btw; ik meet 0,7A continu op alarm. wilde de dag er erop eens de amp's meten met starten maar
dat heb ik nog niet kunnen meten omdat...
de accu leeg is. -P
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vermogen startmotor

Post by Jo& »

Ik heb vaker autos gestart met start hulp, nooit een probleem geweest. Het kan zijn dat je ergens een lek hebt of de accu echt TE leeg is. Probeer eens de starthulp direct op de start motor te zetten en dan te starten.
Wat trouwens raar is want dan zou die ook niet meteen moeten starten als je aan een ander auto/accu hangt...
Als hij echt echt leeg is wil idd paar minuten aan de accu laten hangen en dan proberen te starten.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: vermogen startmotor

Post by mrkeffo »

Je verbruik in rust 0,7 amp? Dat is vrij hoog.. Ik heb vandeweek weer iets nieuws geleerd met cursus.. Milivolts meter over de zekeringen omdat er in een zekering ook lichte weerstand is en als er dan stroom loopt meet je een klein beetje milivolt, moet je wel een zuivere meter hebben. Voordeel daarvan is dat je de zekeringen niet los hoeft te halen waardoor modules ofso weer wakker worden geschut.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: vermogen startmotor

Post by D_ToXx »

@ jo; ik heb nog nooit problemen gehad met een auto overstarten die ik erbij gezet heb en uit.,
wat jij bedoeld is dat het vermogen van de startmotor niet door de kabels geperst
word ivm weerstand en de kwaliteit van de kabels. met de zelfgemaakte kabels en goede klemmen
start ik de EP3 binnen 5 seconden. dat probleem is vaak de kwaliteit en capaciteit van de startkabels...

en jah ligt ook aan de kwaliteit starthulp haha, ik pak wel een accu bij een kameraad en leg deze aan de
oplader en als ik em nodig heb pak ik die wel. net zo snel btw.

@mrkeffo: 0,7 is idd huge, een kameraad van mij heeft een duur alarm system in de EP3 en die is afgekoppeld
omdat ie leeg is na twee dagen.. slimme tip idd. komt goed ik heb een dual channel scoop, dus dat word meten.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: vermogen startmotor

Post by mrkeffo »

Mooi spul zo een scope! Ik dacht deel het even is echt een fijne manier van zoeken zo. Succes in ieder geval!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vermogen startmotor

Post by Jo& »

Ik denk dat je starthulp niet goed is.
Een benzine auto heeft gemiddeld een vermogen van 200 en in extreme gevallen nooit meer dan 400. Dus met je 900A zit je echt meer dan ruim....
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: vermogen startmotor

Post by D_ToXx »

@jo& het is de één van de goedkoopste -p die ik kon vinden, ik had er al rekening mee gehouden
dat ik er andere kabels aan moest knopen. maar dat er iets van 8mm² kabels aanzitten en dan er
opzetten dat ie 900A kan leveren. jammer dat ik de kabels weg heb gegooid anders stuurde ik ze
terug naar de leverancier met een briefje of ie er echt eens 900A wilde opzetten hehehe.

@mrkeffo komt goed! moet wel eerst de accu opladen hahaha
Post Reply