Importeur voor belgie gezocht

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Importeur voor belgie gezocht

Post by thomy985 »

Hallo,

Ik ben aan het denken om me iets te importeren.
Nu ben ik opzoek naar een bedrijf da da kan en hem op belgische papieren kran zetten.
heb al eens gezien en kom enkel extreem imports tegen die dit doen. nu heb ik er meer slecht dan goed over gelezen. zijn er hier mensen met de zelfde ervaring? of iemand da een ander iemand kent die zijn weg hier in kent?

grtzz
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

Wat is 'iets'? Een Honda neem ik aan.
Ik heb die van mij zelf geimporteerd maar simpel was het niet.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by vtec vince »

Je hebt een gigantisch doorzettingsvermogen nodig als je een JDM Honda wilt gaan importeren.
We zijn wel benieuwd wat je in gedachte hebt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by donkeykong »

gewoon uit de uk importeren, is al eu dus een stuk makkelijker! staat nog een mooie mugen rr te koop met carbon :)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

donkeykong wrote:gewoon uit de uk importeren, is al eu dus een stuk makkelijker! staat nog een mooie mugen rr te koop met carbon :)


Geloof maar niet dat het zo makkelijk is voor België.
Bij mij heeft het exact 864 dagen geduurd na aankoop.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by donkeykong »

ook uit een eu land? het zal in ieder geval makkelijker gaan dan van buiten eu haha :)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

Een Mugen RR heeft heel zeker geen EU gelijkvormigheidsattest.
Mijn JDM ITR had ook eerst in de UK rond gereden en dat maakte voor de heren in Brussel niets uit.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by donkeykong »

jammer, dan kan je beter gaan verhuizen :)
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by thomy985 »

het gaat hier inderdaad over een JDM honda ;) enkel heb ik het geduld er zelf niet voor wss doorzettings vermogen wel mo zou ma al rap kwaad maken, en dan ben ik nog verder van huis wss :p tis damee dak na iemand aant zoeke zen da daar wa ervaring mee heeft en voor mij kan doen khem al gehoord van extreem imports dat mo een maand of 7 zou duren maar kheb meer slechts dan goeds over gelezen spijtig genoeg. en wss zalt er 1ne zijn uit de uk heb er al een paar zien staan mo nu moetek enkel nog weten of dak het hier kan laten importeren :p
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

thomy985 wrote:het gaat hier inderdaad over een JDM honda ;) enkel heb ik het geduld er zelf niet voor wss doorzettings vermogen wel mo zou ma al rap kwaad maken, en dan ben ik nog verder van huis wss :p tis damee dak na iemand aant zoeke zen da daar wa ervaring mee heeft en voor mij kan doen khem al gehoord van extreem imports dat mo een maand of 7 zou duren maar kheb meer slechts dan goeds over gelezen spijtig genoeg. en wss zalt er 1ne zijn uit de uk heb er al een paar zien staan mo nu moetek enkel nog weten of dak het hier kan laten importeren :p


Als ge denkt er u in kwaad te maken moet ge er nie aan beginnen. In, ieder geval, doorzettingsvermogen is hier zeker nodig.
Gewoon zelf doen.
Ik vind wel dat ge erg vaag zijt in wat voor model ge wilt invoeren. Aan de hand daarvan kunnen er wel meer tips uitgewisseld worden.
EK9's bijvoorbeeld rijden er hier wel enkele rond.
98spec DC2, zoals de mijne dus, is bij mijn weten de enige.
Een 96spec zou op Waalse bodem rond rijden.
DC5, bij mij weten ook maar ééntje... althans lang geleden één te koop zien staan op kapaza met Belgische platen.
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by thomy985 »

Zou om een dc5 gaan. int kort heeft er iemand op hcb 1ne gespot zou van een belg zijn. :p dus tis wel mogelijk volgens mij. na een lange periode in ieder geval :p
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

Heel toevallig heb ik onlangs met iemand gesproken, op de keuring in Alken, die bezig was een DC5 in te voeren. Hij zag me staan met m'n DC2 en kwam ff praten. Hij had al meer JDM wagens ingevoerd maar hij wou me zijn naam niet zeggen. Niet alleen Honda's maar vooral Nissan's en Mitsubishi's. Volgens hem zijn de Honda's het moeilijkst in te voeren aangezien Honda België niet happig is om de technische fiche te bezorgen van de desbetreffende wagen. Ik kon dit alleen be amen want ik heb er zelf ook heel lang op moeten wachten.
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by thomy985 »

Ja dat heb ik nogal gehoord dat honda belgie niet echt een hulp is! Maar toch al bedankt voor de reactie's! gaan nog even verder uitzoeken en tergelijk nog wat verder sparen want moet eerst de centen hebben vooraleer ik eraan kan beginnen naturlijk. dan kan ik ook ineens nog wat verderzoeken naar wat er juist allemaal moet gebueren om dit allemaal in orde te krijgen ;)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

Moest het je niet lukken... wie weet verkoop ik mijne wel. Een DC2 uiteraard.
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by thomy985 »

haha dat hoeft niet :p ik heb er al 1 in men garage staan :D maar een DC5 hemmek ook een liefde voor. dus zit nog met veel twijfels! en een keuze maken is moeilijk. maar we zien wel we hebben tijd he
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

heb je een JDM DC2 in je garage staan?
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by thomy985 »

neen dat niet, een europese :p
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by JDMTEG »

Aja, die zwarte... hou die maar. Veel mooier dan een DC5.
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Re: Importeur voor belgie gezocht

Post by itr03627 »

koen het is mijn itr waar em met rijdt ;-))
Post Reply