Airbag lampje blijft branden.

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Airbag lampje blijft branden.

Post by nickR »

Tijdens mijn rit naar Spanje is na ong.400 km tijdens het rijden spontaan mijn lampje van de aibag gaan branden en is niet meer uitgegaan.
Bij terugkomst laten uilezen en er schijnt een storing in de bijrijders airbag te zijn. Zekeringen zijn goed.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en hoe verder op te lossen,zonder al te veel kosten te moeten maken?

Alle info is welkom....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Jo& »

Toch nieuwe zekering steken. Kan goed lijken maar het niet zijn.
Was er verder niet uit te lezen wat de storing was?
Anders weet ik het ook niet. Succes!
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Keung »

Heb bij enkele EP modellen dit probleem gehad.
Met name bij zomerse temperaturen kan inwendige weerstand van de airbag buitensporig hoge/lage weerstand ontstaan.
Hierdoor krijgt de airbag ECU een waarde buiten z'n toleranties en slaat op als een DTC met een permanent brandend SRS lampje.

Mijn EP3 stuurairbag heeft ook soms last van SRS lampje na een dagje in de zon geparkeerd hebben staan...zoals vandaag
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by nickR »

Keung wrote:Heb bij enkele EP modellen dit probleem gehad.
Met name bij zomerse temperaturen kan inwendige weerstand van de airbag buitensporig hoge/lage weerstand ontstaan.
Hierdoor krijgt de airbag ECU een waarde buiten z'n toleranties en slaat op als een DTC met een permanent brandend SRS lampje.

Mijn EP3 stuurairbag heeft ook soms last van SRS lampje na een dagje in de zon geparkeerd hebben staan...zoals vandaag


Ok,de rit was inderdaad in temperaturen rond de 30 á 35 graden.
Hoe heb/kun je het oplossen?
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Post by Type200R »

I'm on Portugal with 42 degrees , no lights whatsoever on
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by D_ToXx »

luchtvochtigheid en temperatuur?
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Keung »

Momenteel rijdt ik met een brandend SRS lampje, erger me niet zo aan.
In jouw geval kan het ook een eenmalig incident zijn, ik weet van mijn airbag dat het gevoeliger voor storing is dan andere airbags.

Oplossing? Ik weet dat de weerstand 2 Ohm is...
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by itr703 »

Is het niet zo dat:

- als het srs lampje brandt je eerst moet proberen te resetten: http://www.team-integra.net/forum/blogs/morningz/305-g3-reset-srs-light.html of geldt dit niet voor een EP3 ?
- als het lampje blijft branden dat dit ook een andere oorzaak kan hebben dan "inwendige weerstand van de airbag."; Ik zou zeker niet zelf gaan experimenteren. Als het goed is wordt er een foutmelding opgeslagen; Uitlezen dus !

Sowieso .... als je zelf gaat sleutelen: Lees het wph of laat het doen; Je wilt geen airbag in je gezicht hebben.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Rikky »

Airbag lampje verwijderen :P
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by LaurenZ »

Rikky wrote:Airbag lampje verwijderen :P



Is ook een oplossing.
Mijn airbag unit geeft ook een foutmelding ivm ontbreken van airbag in het stuur...
Is geen APK afkeur, enkel een opmerking gezien er een melding wordt gegegeven.

Ik wil uiteindelijk nog wel zo'n deleter ding hebben ( inch 2 ohm weerstand ) of ik haal mijn hele systeem eruit.. je hebt voor de passagiers airbag zo'n fancy carbon bakje ^^
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Jo& »

Je bent wettelijk verplicht een werkende airbag met werkend lampje te hebben indien dit bij de af fabriek uitrusting van je auto hoort.

Als jij je auto uitleent, met een niet werkende airbag waarvan jij het lampje om zeep hebt geholpen, en diegene krijgt een ongeluk en het blijkt dat met werkende airbag de injuries minder erg zouden zijn ben je aansprakelijk.

Tenzij je airbag lampje brand: bestuurder dient daardoor voldoende op de hoogte te zijn. Of je hebt anders aan je informatie plicht gedaan. Bijv sticker op het stuur, ondertekende brief oid.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by LaurenZ »

Gezien de meeste van ons hun auto niet echt uitlenen.... Lijkt dat me geen issue...

Daarnaast irriteer ik me amper meer aan het SRS lampje :)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by slydawg »

Jo& wrote:Je bent wettelijk verplicht een werkende airbag met werkend lampje te hebben indien dit bij de af fabriek uitrusting van je auto hoort.

Als jij je auto uitleent, met een niet werkende airbag waarvan jij het lampje om zeep hebt geholpen, en diegene krijgt een ongeluk en het blijkt dat met werkende airbag de injuries minder erg zouden zijn ben je aansprakelijk.

Tenzij je airbag lampje brand: bestuurder dient daardoor voldoende op de hoogte te zijn. Of je hebt anders aan je informatie plicht gedaan. Bijv sticker op het stuur, ondertekende brief oid.


Je bent het wettelijk niet verplicht.
Voor de apk is het een advies punt als het lampje brand, géén afkeur.
Als iemand anders een ongeluk krijgt is de eigenaar helemaal niet aansprakelijk, je hebt de wet immers niet overtreden.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Jo& »

Mijn verhaal staat geheel los van de APK eisen, ik heb het over NLs recht.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by nickR »

De airbag moet gewoon weer goed werken,lampje verwijderen oid is geen optie.
Weet niet hoe het zit met de keuring,denk meer dat je zelf in een veilige wagen wilt rondrijden.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by Jo& »

Precies dat ten eerste!

Heb je al een andere zekering geprobeerd?
User avatar
opperbeun
Posts: 127
Joined: Sat Apr 21, 2012 5:22 am

Re: Airbag lampje blijft branden.

Post by opperbeun »

Dat resetten werkt inderdaad perfect zo! heb het 1 keer moeten doen omdat ik de verkeerde zekering te pakken had.

itr703 wrote:Is het niet zo dat:

- als het srs lampje brandt je eerst moet proberen te resetten: http://www.team-integra.net/forum/blogs/morningz/305-g3-reset-srs-light.html of geldt dit niet voor een EP3 ?
- als het lampje blijft branden dat dit ook een andere oorzaak kan hebben dan "inwendige weerstand van de airbag."; Ik zou zeker niet zelf gaan experimenteren. Als het goed is wordt er een foutmelding opgeslagen; Uitlezen dus !

Sowieso .... als je zelf gaat sleutelen: Lees het wph of laat het doen; Je wilt geen airbag in je gezicht hebben.
Post Reply