Nieuwe remmen+koeling

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by vtec vince »

Als ze 4 rondjes op de ring volhouden mag je er wel vanuit gaan dat het op zandvoort geen problemen zal geven.
Zit dat laatste stuk ( vanaf de laatste tie rip ) van de slang "gewoon ' in de velg tegen de remklauw te blazen of heb je hem daar ook nog ergens vast gezet?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by LCR »

Als ik jou was zou ik nog wat extra vastmaken die slangen.
De mijne was weggeblazen en ik had hem ook op zo'n manier vastgemaakt. Als er op een plekje (meestal het voorstukje bij de inlaat ) een scheur optreedt, dan gaat die rest.....
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Lucas79 »

@Vince: De FN2 heeft beschermplaten achter de remschijven zitten. Hier is een gat in geboord om de lucht door heen te blazen een een paar kleine gaatjes om het eindstuk aan vast te maken.

@LCR: Dank je voor het advies. Als je de foto van de voorkant ziet, dan kun je zien dat de slangen eerst een heel eind naar binnen gaan en dan pas naar achteren. Ik zal eens kijken of ze de slang aan de voorkant ook goed vast gemaakt hebben en anders daar een extra bevestiging maken.
Deus Ex Machina!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

LCR wrote:@Frank...
Hoe gedragen jouw huidige AP ten opzichte van een DS3000-combinatie


Ik heb zelf nooit met DS3000 gereden maar de gene die ik ken en het wel geprobeerd hebben hadden het allemaal over de geweldige bite en remkracht, maar ook over een laag metaal splinters die zich in de lak van de zijkant van de auto had vast gevreten. Het resultaat was dan ook dat na een paar weken de schijven compleet weg waren (koel sleuven niet meer zichtbaar!)
Mijn AP set tov van alles wat ik hiervoor had (stock ITR calipers en DS2500 of Dixcel blokken en Dixcell schijven met extra koeling) is dat het zo lekker probleemloos werkt en geweldig hard bijt en remt zonder enige vorm van fading oid.
Ze zijn gewoon duur, maar wel ernstig goed.

Ik heb er nu een setje DS2500 blokken in zitten en dan merk je wel dat je minder remkracht hebt tov de standaard AP blokken set. Die AP set zat ook meer in de range van de DS3000 qua eigenschappen. Maw, je kan met deze remmenset een gradatie zwaardere blokken rijden zonder dat het allemaal kapot gaat.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

vtec vince wrote:Als ze 4 rondjes op de ring volhouden mag je er wel vanuit gaan dat het op zandvoort geen problemen zal geven.
Zit dat laatste stuk ( vanaf de laatste tie rip ) van de slang "gewoon ' in de velg tegen de remklauw te blazen of heb je hem daar ook nog ergens vast gezet?


Zandvoort is zwaarder voor de remmen dan de Ring hoor. Al is het wel ernstig afhankelijk van hoe goed je de ring kent. Met kennis rem je de helft minder dan zonder!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by vtec vince »

Met kennis rem je minder dan zonder kennis van de baan ben ik met je eens. Ik zat meer te denken aan de grotere hoogte verschillen. Veel bergafwaarts remmen op de ring.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Delta_lima »

Hoe zitten ze vast bij je remschijf ? met een adapter of een soort bracket? Heb je een gat gemaakt in het stof schild of zit hij op je remklauw gemonteerd / gericht, ik kan het niet heel goed zien namelijk..

Staat ook nog op mijn verlang / to-do lijstje.

Edit: zie net dat ik pagina 2 over het hoofd heb gezien... toch nog wel benieuwd hoe je hem vast hebt gezet...
Post Reply