Motorlamp met ander spruitstuk

ECU's, afstellingen en brandstof onderwerpen
Post Reply
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Motorlamp met ander spruitstuk

Post by mrkeffo »

Ik heb eens een vraag en kan het eigenlijk slecht vinden. Ik wil graag met mijn ctr naar een toda spruitstuk maar wil niet gelijk over stappen naar k-pro. Maar ik heb geen kat meer dan hoe kan ik het dan oplossen met het feit dat hij dan een foutcode zal geven?

Alvast bedankt,

Kevin
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Motorlamp met ander spruitstuk

Post by slydawg »

Een O2 sim ook wel bekend als lambda fouler.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Motorlamp met ander spruitstuk

Post by donkeykong »

waarom wil je niet gelijk overstappen naar kpro? en heb je nog andere mods?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Motorlamp met ander spruitstuk

Post by mrkeffo »

Er is een 2.5 inch catback die mijn kant op komt. Verder heb ik alleen een injen CAI. Zit gewoon eens de opties te bekijken wat ik t beste kan doen. K pro kost samen met afstellen wel wat maar dan heb je wel veel pluspunten. Dus vandaar dat ik er benieuwd naar was of het mogelijk is dus om de orgineele computer te 'foppen' . Bedankt voor de reacties alvast!
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Motorlamp met ander spruitstuk

Post by CTR-Asch »

Sommige weten de foutcode al te onderdrukken met een mechanische lambda fooler (soort afstandsbus) van twee tientjes. Ik heb er hier eentje liggen waar ik een foto van kan maken als je wil weten hoe het er uit ziet.
Helaas werken die niet bij iedereen. Ik kan me herinneren dat Slydawg zei dat je bij TCC van die elektronische foolers kan kopen die iets duurder waren maar wel garantie geven dat de foutcode weg blijft. Correct me if i'm wrong..
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Motorlamp met ander spruitstuk

Post by Sinister »

Dus je wilt blijven rondrijden dan met een air fuel die helemaal om zeep zal zijn, dat is wel geen goed idee maar ja.
Jouw wagen gaat sowieso te arm staan met die mods, dus een kpro of eender wat van afstelling is toch wel aangeraden.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Re: Motorlamp met ander spruitstuk

Post by Roy »

Zelfde probleem had ik ook met mijn EP3 destijds.
Had een DC Sport 421 spruitstuk.
Ik had toen al die foolers geprobeerd, zonder resultaat.
Lampje bleef branden.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Post Reply