Tim's ITR DC2 '98
Re: Tim's ITR DC2 '98
Ben met de vorige ITR een paar keer in As geweest. Viel idd best mee daar. Eén van die keurgasten heeft een keertje de hele lijn voor me vrij gehouden en de wagen er zo door laten komen zonder teveel gezever.
Maar mijn huidige JDM ITR moest in Alken gekeurd worden aangezien dat de enige plaats in Limburg is waar ze homologatie doen voor buitenlandse auto's. Misschien dat ik bij de volgende keuring naar As ga.
Maar mijn huidige JDM ITR moest in Alken gekeurd worden aangezien dat de enige plaats in Limburg is waar ze homologatie doen voor buitenlandse auto's. Misschien dat ik bij de volgende keuring naar As ga.
Welkom Tim, veel plezier met de dc2, waar ik geen twijfels over heb
!

- Rise 'n Shine! -
-
Vtequila wrote:Welkom Tim, veel plezier met de dc2, waar ik geen twijfels over heb!
@ JDMTEG: Ja idd as valt goe mee, alken ben ik toen 2 keer geweest maar daar zijn ze pak strenger , Hechtel schijnt ook een goede keuring te zijn. Zou je itr ook wel eens in real life wille zien :d
@ Vtecquila : Dankje! Ja plezier heb ik er zeker mee, zalige wagen. Je DC5 ziet er ook top uit , heb je topic al eens doorlopen

-
Update, vndaag omdat het eens zalig goed weer was eens nieuwe fotos gemaakt met kameraad van de auto met de "nieuwe" velgen, ik ben er erg tevrede over
Love the oem looks
Uploaded with ImageShack.us

Ziet er netjes uit met de witte velgen.
Zijn dat aftermarket wielmoeren? Opletten dat ze de juiste fitting hebben hé. De meeste aftermarket wielmoeren hebben een conische terwijl de OEM velgen een bolconische fitting hebben. Als je niet de juiste hebt loop je de kans dat ze gaan loskomen tijdens het rijden.
Zijn dat aftermarket wielmoeren? Opletten dat ze de juiste fitting hebben hé. De meeste aftermarket wielmoeren hebben een conische terwijl de OEM velgen een bolconische fitting hebben. Als je niet de juiste hebt loop je de kans dat ze gaan loskomen tijdens het rijden.
Tim's ITR DC2 '98 wrote:@ JDMTEG: Ja idd as valt goe mee, alken ben ik toen 2 keer geweest maar daar zijn ze pak strenger , Hechtel schijnt ook een goede keuring te zijn. Zou je itr ook wel eens in real life wille zien :d
@ Vtecquila : Dankje! Ja plezier heb ik er zeker mee, zalige wagen. Je DC5 ziet er ook top uit , heb je topic al eens doorlopen![]()
Haha, vtecquila :P thx. Ik probeer er zoveel voor mogelijk te zorgen

- Rise 'n Shine! -
-
JDMTEG wrote:Ziet er netjes uit met de witte velgen.
Nee het zijn geen aftermarket moeren

Hier op deze auto zie je ze ook http://community.webshots.com/photo/fullsize/2327378450071347469PtNNJF
Tim's ITR DC2 '98 wrote:Nee het zijn geen aftermarket moerengewoon oem bolconische , maar je 2 soorten die kleine chromé & gewoon grijze die iets langer zijn
Hier op deze auto zie je ze ook http://community.webshots.com/photo/fullsize/2327378450071347469PtNNJF
Staat em eigenlijk beter dan de chroom moeren. Ik denk dat ik me binnenkort de zwarte ga aanschaffen voor mijn OEM wielen. Momenteel zitten mijn zwarte 15inch Rota's er nog op met zwarte moeren.
Ik zal je eens laten weten als ik nog eens richting circuit Zolder ga. Mocht je dan tijd hebben...
Tim's ITR DC2 '98 wrote:Nee het zijn geen aftermarket moerengewoon oem bolconische , maar je 2 soorten die kleine chromé & gewoon grijze die iets langer zijn
Mooie auto als voorbeeld

-
JDMTEG wrote:Staat em eigenlijk beter dan de chroom moeren. Ik denk dat ik me binnenkort de zwarte ga aanschaffen voor mijn OEM wielen. Momenteel zitten mijn zwarte 15inch Rota's er nog op met zwarte moeren.
Ik zal je eens laten weten als ik nog eens richting circuit Zolder ga. Mocht je dan tijd hebben...
Ja die wielmoeren staan er goed onder , zit wel wat vliegroest op haha , Heb je nog veel plannen met de itr? Ja je kan altijd eens iets laten wete

@ Sebas ; Sorry dat ik je foto even gepikt hebt ^^ maar kwam er net bij uit voor als voorbeeld te geven haha.
Nee, niet veel plannen meer met de ITR. Buiten het feit dat ik de remmen onlangs nog eens onder handen heb genomen. Vooraan andere schijfjes erop geplaatst en het hele zootje eens goed opgepoetst en gelakt.
Binnnenkort eens een grote onderhoudsbeurt laten doen.
-
JDMTEG wrote:Nee, niet veel plannen meer met de ITR. Buiten het feit dat ik de remmen onlangs nog eens onder handen heb genomen. Vooraan andere schijfjes erop geplaatst en het hele zootje eens goed opgepoetst en gelakt.
Aan een itr hoef je in principe niet echt veel aan te doen he

Kheb pas nieuwe ferodo remblokjes besteld , en de klauwen binnekort ook ineens een nieuw kleurtje geve. Hoe heb je schijven losgekregen? Gewoon met zo'n slagschroevedraaier of uit moeten boren?
De achterste schijven heb ik gewoon laten zitten.
De voorste zaten niet met de gebruikeleijke 2 schroefjes vast. Hoeft in principe ook niet. Dus die zaten gewoon los.
Bij mijn vorige ITR heb ik ze wel eens moeten uitboren.
De voorste zaten niet met de gebruikeleijke 2 schroefjes vast. Hoeft in principe ook niet. Dus die zaten gewoon los.
De achterste schijven heb ik gewoon laten zitten.
De voorste zaten niet met de gebruikelijke 2 schroefjes vast. Hoeft in principe ook niet. Dus die zaten gewoon los.
De voorste zaten niet met de gebruikelijke 2 schroefjes vast. Hoeft in principe ook niet. Dus die zaten gewoon los.
-
JDMTEG wrote:De achterste schijven heb ik gewoon laten zitten.
Ik heb me eens zo een slagschroevedraaier gehaald , kijken of het werkt , anders word het ook boren haha. Is de ITR je daily of niet?
Tim's ITR DC2 '98 wrote:Ik heb me eens zo een slagschroevedraaier gehaald , kijken of het werkt , anders word het ook boren haha. Is de ITR je daily of niet?
Yep, mijn daily... heb tegenwoordig niets anders meer. Elke dag genieten van de wagen, te gek toch?

-
JDMTEG wrote:Yep, mijn daily... heb tegenwoordig niets anders meer. Elke dag genieten van de wagen, te gek toch?![]()
Aha , dan ben ik toch niet de enige die er dagelijks mee rijd

Idd elke dag genieten nuja door de week doe ik het meestal rustigaan , omdat de afstand wat kort is om eens door te gassen
Ik zit maar op een dikke 5km van mijn werk maar ik rij al eens een eindje om. ;-)
In NL zijn uitgedroogde banden afkeur meen ik.
Als ze idd erg droog en oud zijn wil je ze niet hoor...
-
Jo& wrote:In NL zijn uitgedroogde banden afkeur meen ik.
Dit is allang opgelost hoor , heb reeds nieuwe banden