Ombouwen naar OBD1
Ombouwen naar OBD1
Wat is er (behalve een ECU en conversieharnas) allemaal nodig om de H22A7 van de ATR om te bouwen naar OBD1?
Wat moet er allemaal worden afgedopt e.d. ?
Wat moet er allemaal worden afgedopt e.d. ?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Ombouwen naar OBD1
In de meeste gevallen is het nodig om een andere (ITR of VTI) ontsteking te plaatsen. Heel soms werkt het zonder foutcodes, maar in de meeste gevallen dus niet.
Op de 1 of andere manier accepteert de ecu het vaak niet dat de crank position sensor ergens anders zit dan in de ontsteking. Plug en play is het niet, je moet bedrading en stekkers omzetten.
Maar je kan het eerst proberen. Welke software ga je gebruiken?
Als alles dan werkt kan je de EGR afdoppen.
Op de 1 of andere manier accepteert de ecu het vaak niet dat de crank position sensor ergens anders zit dan in de ontsteking. Plug en play is het niet, je moet bedrading en stekkers omzetten.
Maar je kan het eerst proberen. Welke software ga je gebruiken?
Als alles dan werkt kan je de EGR afdoppen.
Re: Ombouwen naar OBD1
De software laat ik aan een "tuner" over, daar heb ik geen pitjeskaas van gegeten. Ik zal eens alle spullen bij elkaar sprokkelen langzamerhand.
Re: Ombouwen naar OBD1
Je kan beter alles door 1 iemand laten doen. De ATR is geen makkelijke auto....
Re: Ombouwen naar OBD1
Wat is er moeilijk aan een ATR dan? :dunno:
Er zitten wat meer dingentjes aan dan een Civicje, maar het is allemaal een beetje dezelfde Honda Logica.
Er zitten wat meer dingentjes aan dan een Civicje, maar het is allemaal een beetje dezelfde Honda Logica.
Re: Ombouwen naar OBD1
+ stationair regelklep zit je met draadje meer bij obd2b.andere regelklep van obd1 voertuig past vaak niet, moet je aansluitingen verleggen of verlengen zodat klep elders komt.
dat is als je tenminste een stationair regelklep gaat gebruiken
dat is als je tenminste een stationair regelklep gaat gebruiken
Re: Ombouwen naar OBD1
Daar is een verloopstekkertje voor als het goed is.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Ombouwen naar OBD1
Vrees van niet omdat het mechanisme van de ATR stationair klep heel anders is dan van de andere obd1 auto's. Het is meer dan alleen even een verloop stekker ertussen zetten.
Re: Ombouwen naar OBD1
Hmm, dat wordt toch eerst wat meer dingen uitzoeken. Anders haal ik er wel een tuner bij die het allemaal weet, dan weet ik zeker dat ik geen foutjes maak :roll:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Ombouwen naar OBD1
Leo van Drie heeft destijds zn eigen ATR gechiped met eCtune. Bel die eens zou ik zeggen.
Re: Ombouwen naar OBD1
Is het allemaal gelukt Bouli ?
Had je die stationair regelklep nog nodig?
Ik wil die anders van een 4th lude af zien te krijgen.
Ik had alleen verwacht dat de obd2 -> obd1 conversieharnas dat wel zou oppakken...
Had je die stationair regelklep nog nodig?
Ik wil die anders van een 4th lude af zien te krijgen.
Ik had alleen verwacht dat de obd2 -> obd1 conversieharnas dat wel zou oppakken...
Re: Ombouwen naar OBD1
Is allemaal gelukt idd.
Die IACV had ik nodig idd, want OBD1 maakt gebruik van een 2 Draad IACV ipv 3. De ontsteking kon overigens gewoon blijven zitten.
Die IACV had ik nodig idd, want OBD1 maakt gebruik van een 2 Draad IACV ipv 3. De ontsteking kon overigens gewoon blijven zitten.
Re: Ombouwen naar OBD1
Goed om te horen, Martijn heeft dat verder goed aangesloten?
Re: Ombouwen naar OBD1
Theetjuh wrote:Goed om te horen, Martijn heeft dat verder goed aangesloten?
Yup !
Re: Ombouwen naar OBD1
Wil de mijne ook laten ombouwen naar obd1 en laten afstellen door wie kan ik dat het beste laten doen
"VTEC just kicked in yo!!!"