Sportuitlaat fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
SirJenso
Posts: 11
Joined: Sun Mar 25, 2012 11:09 pm

Sportuitlaat fn2

Post by SirJenso »

Hallo,

Ik zou graag een sportuitlaat onder mijn fn2 zetten,maar ik heb geen idee welke dat ik moet nemen en hoeveel dat dit zou kosten.
Zou iemand me wat tips kunnen geven,want ik ben namelijk nog een leek in cartuning maar ik wil er zo verl mogelijk over te weten komen!

Alvast bedankt
Jens
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: Sportuitlaat fn2

Post by ChristopheR »

Er zijn veel catbacks: Mugen en Toda zijn de duursten. Milltek, Invidia en HKS zijn zo wat de vaakst voorkomenden. Deze zijn dual exit zoals de stock catback.
Ook single exit catbacks bestaan: Tegiwa en Martelius. Deze hebben zoals de naam zegt 1 uitlaatpijp. Vooral de martelius schijnt erg luid te zijn.

Zoek deze maar eens op op YouTube, dan heb je een idee.
Veel pk's ga je niet winnen, ze maken dan weer wel meer herrie dan stock.
SirJenso
Posts: 11
Joined: Sun Mar 25, 2012 11:09 pm

Re: Sportuitlaat fn2

Post by SirJenso »

ChristopheR wrote:Er zijn veel catbacks: Mugen en Toda zijn de duursten. Milltek, Invidia en HKS zijn zo wat de vaakst voorkomenden. Deze zijn dual exit zoals de stock catback.
Ook single exit catbacks bestaan: Tegiwa en Martelius. Deze hebben zoals de naam zegt 1 uitlaatpijp. Vooral de martelius schijnt erg luid te zijn.

Zoek deze maar eens op op YouTube, dan heb je een idee.
Veel pk's ga je niet winnen, ze maken dan weer wel meer herrie dan stock.



Remus een goede keuze?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Sportuitlaat fn2

Post by Jo& »

Hihi. Je bent nieuw hier blijkt uur die remus opmerking.
Vrijwel iedereen is hier fan van japanse merken, om voor de hand liggende redenen; oorsprong vd auto, kwaliteit, prestaties....
Een paar jaar geleden had ik het verschil tussen een remus en een mugen twinloop ook niet gewten.
maakt niet uit al doende leert men!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Sportuitlaat fn2

Post by LaurenZ »

Niks mis met een remus...
Zijn alleen imho nettere uitlaten..

Denk dat je al een HKS catback hebt voor rond de 600 euro
'98 JDM Integra Type-R
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Sportuitlaat fn2

Post by culasse »

Laat je standaard catback eronder zitten en neem een race spruitstuk. Daar heb je meer aan.

Paul.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Sportuitlaat fn2

Post by Lucas79 »

culasse wrote:Laat je standaard catback eronder zitten en neem een race spruitstuk. Daar heb je meer aan.

Paul.


+1 standaard einddemper van de FN2 is niet slecht.

Maar,.. zoals ik altijd tegen elke FN2 rijder vertel: eerst de basis!

1. Remmen van de FN2 zijn slecht! op zijn minst Ferodo DS2500 blokken, en het liefst hardere disks en stalen remleidingen.
2. FN2 heeft veel last van onderstuur (t.o.v. EP3 of Integra) LSD is zeer goede optie (kost wel een paar centen, vooral het inbouwen als je dat niet zelf kan/wil)
3. Meer vermogen, waarschijnlijk wil je eerst een ander ECU (Hondata met Euro N map als basis, of anders Flashpro met afgestelde map als je veel gaat veranderen) anders krijg je bij de meeste upgrades een motor storing.

Suc6 :)
Deus Ex Machina!
SirJenso
Posts: 11
Joined: Sun Mar 25, 2012 11:09 pm

Re: Sportuitlaat fn2

Post by SirJenso »

unicorn wrote:
culasse wrote:Laat je standaard catback eronder zitten en neem een race spruitstuk. Daar heb je meer aan.

Paul.


+1 standaard einddemper van de FN2 is niet slecht.

Maar,.. zoals ik altijd tegen elke FN2 rijder vertel: eerst de basis!

1. Remmen van de FN2 zijn slecht! op zijn minst Ferodo DS2500 blokken, en het liefst hardere disks en stalen remleidingen.
2. FN2 heeft veel last van onderstuur (t.o.v. EP3 of Integra) LSD is zeer goede optie (kost wel een paar centen, vooral het inbouwen als je dat niet zelf kan/wil)
3. Meer vermogen, waarschijnlijk wil je eerst een ander ECU (Hondata met Euro N map als basis, of anders Flashpro met afgestelde map als je veel gaat veranderen) anders krijg je bij de meeste upgrades een motor storing.

Suc6 :)


Ik ben van plan om hem ook te laten chiptunen. Geen verandering van de chip maar het motormanagment dat herschreven wordt. Goed idee?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Sportuitlaat fn2

Post by LaurenZ »

SirJenso wrote:
Ik ben van plan om hem ook te laten chiptunen. Geen verandering van de chip maar het motormanagment dat herschreven wordt. Goed idee?


Dat kan enkel met een andere chip ;)
'98 JDM Integra Type-R
Post Reply