Honda FIT (electric)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Honda FIT (electric)

Post by Lucas79 »

Honda heeft zijn eerste electrische auto's op de weg gezet.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=a4s2wt0rkoM

Goed dat Honda hier serieus mee bezig is! Dit is de (voorlopige) toekomst van autorijden.
Deus Ex Machina!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Honda FIT (electric)

Post by Gaskleppie »

Weer een vervuiling verplaatser erbij....
Zolang er niet genoeg groene stroom is is elke electrische auto gewoon een vervuiling verplaatser, niks meer! En als je de prestaties tegenover het verbruik zet, als hij stroom uit een huidige centrale verbruikt is hij helemaal zo schoon niet. :schieten:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Honda FIT (electric)

Post by Lucas79 »

@Frank, Mee eens, er moet tegelijkertijd gewerkt worden aan schone(re) energie. Neemt niet weg dat ik veel liever heb dat alle vervuiling zich concentreerd op bepaalde plaatsen, dan bij mij in de woonwijk, of in een stad. Zeker dichtbevolkte gebieden hebben hier veel baat bij.

Los van het elektrisch rijden worden deze auto's echt als elektrische auto's ontworpen, zoals de Nissan Leaf, leuke hieraan is dat ze ook echt met technische leuke toepassingen bezig zijn, zoals je airco of verwarming vast starten met je iPhone, of de status van je accu's via Internet checken. Het worden auto's met geïntegreerd Internet. Zo krijgt de Leaf dagelijks updates van zijn navigatie met alle electrische laadpunten en geeft die automatisch aan welke bereikbaar zijn binnen de actiradius, enz.

Nou zit ik hier misschien tegen het verkeerde publiek te praten, aangezien we allemaal het liefst met 9k toeren het circuit verkennen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook het liefst doe, maar ik hou ook heel erg van nieuwe technieken en het combineren van bestaande technieken om iets (auto's bijv.) leuker, interessanter, veiliger te maken enz. Ik kan je zeggen dat ik de Nissan Leaf serieus overweeg als daily (voor Anna :mrgreen: )

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Honda FIT (electric)

Post by LaurenZ »

unicorn wrote: Ik kan je zeggen dat ik de Nissan Leaf serieus overweeg als daily (voor Anna :mrgreen: )

Greetz,

Lucas



En jij aan de Tesla roadster zeker :toost:
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Honda FIT (electric)

Post by Lucas79 »

Heb ik laatst naar geïnformeerd, maar die zijn op helaas. Worden ook geen nieuwe meer gemaakt. Enige optie is dus tweedehandsje. Maar we zijn als De Wal ICT inderdaad wel zeer geïntresseerd in de Model-S van Tesla. Hiervoor staan we al ingeschreven.
Deus Ex Machina!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Re: Honda FIT (electric)

Post by Sincx »

Schoon rijden met accu's.....voorlopig is er nog geen duurzame oplossing voor de restanten van zulke 'schone' auto's :/
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Honda FIT (electric)

Post by D_ToXx »

Sincx wrote:Schoon rijden met accu's.....voorlopig is er nog geen duurzame oplossing voor de restanten van zulke 'schone' auto's :/


hoezo niet?

platen = lood € 1,50 per kilo
accuzuur= gootsteen
plastic = benzine

:D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Honda FIT (electric)

Post by Gaskleppie »

De tijd dat accu's uit platen lood bestonden is al een tijdje voorbij hoor ;)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Honda FIT (electric)

Post by Lucas79 »

In die electrische auto's zitten dezelfde accu's als in je laptop en iPhone, maar dan iets groter en iets meer.

En ik blijf erbij dat ik het een goede ontwikkeling vind dat de vervuiling in ieder geval niet meer op de plek is waar mensen wonen/werken. En dan dat koppel... Zelfs de mega saaie Nissan Leaf accelereerd prima. Daar komt bij dat elektrische auto's veel beter werken met elektronica. Ingebouwde Internet verbinding, koppeling met je iPhone, auto lekker zelf laten rijden op de snelweg... Heerlijk als dagelijks werk verkeer.

Ik houd mijn Type-R (of iets anders leuks) wel lekker voor de weekenden, pleziertochtjes en trackdays, maar ik zie de onwikkeling van de elektrische auto echt wel zitten. Ik ben met de zaak al in contact met Tesla om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het hele bedrijf uit te rusten met Model-S auto's zodra ze in de NL beschikbaar komen.
Deus Ex Machina!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Honda FIT (electric)

Post by Gaskleppie »

En ik blijf erbij dat ik het een goede ontwikkeling vind dat de vervuiling in ieder geval niet meer op de plek is waar mensen wonen/werken.


Totdat je vlak bij een centrale woont, dan heb je de vervuiling van half nederland in je achtertuin....
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Honda FIT (electric)

Post by Lucas79 »

Gaskleppie wrote:Totdat je vlak bij een centrale woont, dan heb je de vervuiling van half nederland in je achtertuin....


En hoe is dat anders dan als je nu naast een centrale woont? Volgens mij is dat een keuze...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat we HEEL snel veel meer van schone(re) energie gebruik moeten gaan maken. Bouw de polder maar vol met windmolens, gebruik maken van de getijden, Geothermische energie... Kernfusie als we het ooit rendabel krijgen, enz. Het grootste voordeel is nog wel dat bijna elk land in staat is zijn eigen elektriciteit op te wekken en "we" dus niet meer afhankelijjk zijn van een paar van die olie staatjes.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
Post Reply