koppeling 2.2 ctdi
koppeling 2.2 ctdi
ik zoek een koppeling maakt niet uit welke al hij maar niet slipt wordt er gek van heeft al onder garantie een nieuwe gekregen
zeggen ze en na 20000km slipt hij weer.
zeggen ze en na 20000km slipt hij weer.
Re: koppeling 2.2 ctdi
Mark,
Zou je je eerst even voor willen stellen.
Dat zouden we erg op prijs stellen
Zou je je eerst even voor willen stellen.
Dat zouden we erg op prijs stellen
'98 JDM Integra Type-R
effe voorstellen
mijn naam is mark ben 36j oud en woonachtig in belgïe
rij wel niet met een type-R( met een 2.2 ctdi 140pk) maar Honda heeft altijd mijn voorkeur gehad.
ik heb mijn civikske nu al 4j een plezier om mee te rijden enigste minpunt is de koppeling.was van plan
hem te laten chippen maar als de koppeling nu al laat afweten ben ik nu ten einde raad :cry:
rij wel niet met een type-R( met een 2.2 ctdi 140pk) maar Honda heeft altijd mijn voorkeur gehad.
ik heb mijn civikske nu al 4j een plezier om mee te rijden enigste minpunt is de koppeling.was van plan
hem te laten chippen maar als de koppeling nu al laat afweten ben ik nu ten einde raad :cry:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: koppeling 2.2 ctdi
hij bedoelt in het voorstel topic gozer
Re: koppeling 2.2 ctdi
donkeykong wrote:hij bedoelt in het voorstel topic gozer
Precies
'98 JDM Integra Type-R
Re: koppeling 2.2 ctdi
hey Mark,
als ex-eigenaar van een FK3 herken ik jouw probleem.
ik heb de mijne 2 jaar geleden verkocht met ergens in de 80.000km en toen was hij aan zijn 3de koppeling bezig.
Moet er wel bijzeggen dat hij naar 192 pk gebracht was en regelmatig een zware last (trailer + toenmalig tuningproject)moest trekken.
De eerste keer keer garantie,2de keer iets van een 800 €.
Ik heb toen ook alles afgezocht en niks gevonden,nu is er ondertussen wel een aftermarket oplossing:
http://www.clutch-specialists.co.uk/aut ... clutch-kit
misschien kan je Sinister van HCB eens contacteren,die heeft er één als ik me niet vergis.
als ex-eigenaar van een FK3 herken ik jouw probleem.
ik heb de mijne 2 jaar geleden verkocht met ergens in de 80.000km en toen was hij aan zijn 3de koppeling bezig.
Moet er wel bijzeggen dat hij naar 192 pk gebracht was en regelmatig een zware last (trailer + toenmalig tuningproject)moest trekken.
De eerste keer keer garantie,2de keer iets van een 800 €.
Ik heb toen ook alles afgezocht en niks gevonden,nu is er ondertussen wel een aftermarket oplossing:
http://www.clutch-specialists.co.uk/aut ... clutch-kit
misschien kan je Sinister van HCB eens contacteren,die heeft er één als ik me niet vergis.
Re: koppeling 2.2 ctdi
Drukgroep tijdens montage correct voorspannen met speciaal gereedschap.
Als de voorspanning van de drukgroep onjuist is gaat het vroegtijdig slippen.
Merk en type koppeling maakt geen verschil.
Echter van 140 naar 192 pk krijgt de dubbel-massa-vliegwiel wel aardig zwaar te verduren...
Als de voorspanning van de drukgroep onjuist is gaat het vroegtijdig slippen.
Merk en type koppeling maakt geen verschil.
Echter van 140 naar 192 pk krijgt de dubbel-massa-vliegwiel wel aardig zwaar te verduren...
Re: koppeling 2.2 ctdi
Dus wat jij zegt is dat ze dan systematisch overal in honda garages de drukgroep verkeerd monteren bij nieuwe koppelingen te plaatsen?
Laat staan dat je uitgelegd krijgt dat dit een werknemer zijn fout is en dat het in garantie moet vervangen worden, meestal eindigt het van ja je rijdt abnormaal, geen garantie meer zelf betalen.
En Keung het vliegwiel is helemaal het probleem niet, mijn vliegwiel was zgan toen het eruit kwam, toch slipte de wagen vollebak.
Beter safe spelen en geen honda prul meer kopen want het is echt prul, in de huidige accords zit het probleem zelfs nog altijd met revisies van de koppeling zelfs, ze gaan telkens naar de klote! Ik meen me te herinneren dat die van de integra ook van opmerkelijke kwaliteit waren (vooral de veren) :wink:
Koop die van clutch specialists en je bent van de ellende verlost zelfs met 190 pk. Het is een schande dat Honda zoiets niet opgelost krijgt.
Ik rij er nu al 40000 km op en nog niets problemen, zelfs niet met zwaar gebruik.
Laat staan dat je uitgelegd krijgt dat dit een werknemer zijn fout is en dat het in garantie moet vervangen worden, meestal eindigt het van ja je rijdt abnormaal, geen garantie meer zelf betalen.
En Keung het vliegwiel is helemaal het probleem niet, mijn vliegwiel was zgan toen het eruit kwam, toch slipte de wagen vollebak.
Beter safe spelen en geen honda prul meer kopen want het is echt prul, in de huidige accords zit het probleem zelfs nog altijd met revisies van de koppeling zelfs, ze gaan telkens naar de klote! Ik meen me te herinneren dat die van de integra ook van opmerkelijke kwaliteit waren (vooral de veren) :wink:
Koop die van clutch specialists en je bent van de ellende verlost zelfs met 190 pk. Het is een schande dat Honda zoiets niet opgelost krijgt.
Ik rij er nu al 40000 km op en nog niets problemen, zelfs niet met zwaar gebruik.
Re: koppeling 2.2 ctdi
Ik kan niet oordelen hoe andere Honda garages monteren, ik deel alleen eigen ervaringen.
Over de vliegwiel heb ik alleen opgemerkt dat bij 192 pk het zwaar te verduren krijgt, heb niks gemeld over problemen.
Over de vliegwiel heb ik alleen opgemerkt dat bij 192 pk het zwaar te verduren krijgt, heb niks gemeld over problemen.
Re: koppeling 2.2 ctdi
Wel ik hoor overal dat na het monteren van nieuwe koppeling, na 30000 km de boel terug doorslipt.
Zelfs met een standaard motor krijgen ze het nog niet opgelost
Zelfs met een standaard motor krijgen ze het nog niet opgelost
Re: koppeling 2.2 ctdi
Blijkbaar heeft sachs tegenwoordig ook een koppelingskit.
Sachs hun reputatie is toch vrij degelijk, dus zeker eens te overwegen, op hun website kan je de part numbers opzoeken.
Verschillende chiptuners kunnen hier wel aangeraken zoals heinz tuning en br performance.
Sachs hun reputatie is toch vrij degelijk, dus zeker eens te overwegen, op hun website kan je de part numbers opzoeken.
Verschillende chiptuners kunnen hier wel aangeraken zoals heinz tuning en br performance.