Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by slydawg »

bertje wrote:
iVTEC-fab wrote:standaard SC Kit van CPL racing.

laat die manne 2 a 3 dagen aan je FN2 sleutelen en je hebt +/- 310 pk's
imo is +/- 300 pk het ideale getal voor de FN2, alles daar boven wordt gewoon een probleem om nog op het asfalt te krijgen met FWD.

http://www.youtube.com/watch?v=F9ijQ3ppb_4
http://www.youtube.com/watch?v=e5H8Q9V3-iQ

official website:
http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=51

boost per versnelling
probleem opgelost


Kan niet met een SC.
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by bertje »

slydawg wrote:
bertje wrote:
iVTEC-fab wrote:standaard SC Kit van CPL racing.

laat die manne 2 a 3 dagen aan je FN2 sleutelen en je hebt +/- 310 pk's
imo is +/- 300 pk het ideale getal voor de FN2, alles daar boven wordt gewoon een probleem om nog op het asfalt te krijgen met FWD.

http://www.youtube.com/watch?v=F9ijQ3ppb_4
http://www.youtube.com/watch?v=e5H8Q9V3-iQ

official website:
http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=51

boost per versnelling
probleem opgelost


Kan niet met een SC.

dan zal je mij eens moeten uitleggen waarom niet
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by D_ToXx »

@ bertje;

kan ook niet met een turbo,
wel zo:

Racelogic Traction Control
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Gaskleppie »

Met een turbo kan je best boost by gear hebben, maar bij 99% van de superchargers kan het echter niet.
De riem is een vaste verbinding met de charger en die draait dus altijd in zelfde verhouding met de motor. De boost blijft dus in alle versnellingen altijd gelijk.
Een turbo heeft een wastegate waarmee de druk geregeld kan worden door een boostcontroller die op basis van de snelheid/toerental verhouding werkt waar hij de gekozen versnelling uit kan berekenen.
Turbo dus wel, charger dus niet..
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by culasse »

Zo is het. En een compressormotor heeft juist vanwege het feit dat ie via een vaste riem wordt aangedreven een soepeler en meer lineair werkende opbouw van koppel en vermogen over het toerenbereik waardoor het gemakkelijker is om hem optimaal af te stellen. De doseerbaarheid via het gaspedaal is vaak ook beter.
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by bertje »

is het niet mogelijk met de amerikaanse ecu in combinatie met een wastgate
of de gasklep regelen in elke versnelling
zoiets als dit
http://www.youtube.com/watch?v=nAG1enBPwso
of zit ik hier volledig mis ?
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by DutchVince »

ontopic: :mrgreen:

Ik moet zeggen dat ik de wegligging eigenlijk wel even goed vind als deEP3.
Verder vind ik alle luxe gadgets ook wel leuk :D
Post Reply