laat die manne 2 a 3 dagen aan je FN2 sleutelen en je hebt +/- 310 pk's imo is +/- 300 pk het ideale getal voor de FN2, alles daar boven wordt gewoon een probleem om nog op het asfalt te krijgen met FWD.
laat die manne 2 a 3 dagen aan je FN2 sleutelen en je hebt +/- 310 pk's imo is +/- 300 pk het ideale getal voor de FN2, alles daar boven wordt gewoon een probleem om nog op het asfalt te krijgen met FWD.
Met een turbo kan je best boost by gear hebben, maar bij 99% van de superchargers kan het echter niet. De riem is een vaste verbinding met de charger en die draait dus altijd in zelfde verhouding met de motor. De boost blijft dus in alle versnellingen altijd gelijk. Een turbo heeft een wastegate waarmee de druk geregeld kan worden door een boostcontroller die op basis van de snelheid/toerental verhouding werkt waar hij de gekozen versnelling uit kan berekenen. Turbo dus wel, charger dus niet..
Zo is het. En een compressormotor heeft juist vanwege het feit dat ie via een vaste riem wordt aangedreven een soepeler en meer lineair werkende opbouw van koppel en vermogen over het toerenbereik waardoor het gemakkelijker is om hem optimaal af te stellen. De doseerbaarheid via het gaspedaal is vaak ook beter.
is het niet mogelijk met de amerikaanse ecu in combinatie met een wastgate of de gasklep regelen in elke versnelling zoiets als dit http://www.youtube.com/watch?v=nAG1enBPwso of zit ik hier volledig mis ?