Koplampen DC5 aan te passen naar LHD lichtbeeld?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Jdm_Whore
Posts: 44
Joined: Thu Jan 07, 2010 11:19 am

Koplampen DC5 aan te passen naar LHD lichtbeeld?

Post by Jdm_Whore »

Title says it all! Omdat een tweedehands set RSX lampen niet makkelijk te vinden gaat zijn, vragen wij ons af of het mogelijk is om de DC5 koplampen aan te (laten?) passen zodat het lichtbeeld goed is voor de keuring.

Er zijn hier toch een 2-3tal DC5 eigenaars meen ik? Hebben jullie ze vervangen, laten aanpassen of gewoon met een recht lichtbeeld naar de APK keuring gegaan?
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Koplampen DC5 aan te passen naar LHD lichtbeeld?

Post by Vtequila »

Ja dat is mogelijk, ik heb ze aan laten passen, weet niet zeker of je er door heen komt met de lichtbundel naar links. Ik hoop voor je dat je de ballasten nog hebt want anders kunnen de spotjes na de zoveelste hobbel gaan verzetten. Ik heb zelf aftermarket xenon en geen ballasten, zit al een kleine afwijking in.
- Rise 'n Shine! -
Jdm_Whore
Posts: 44
Joined: Thu Jan 07, 2010 11:19 am

Re: Koplampen DC5 aan te passen naar LHD lichtbeeld?

Post by Jdm_Whore »

En waar heb jij ze dan laten aanpassen? Of was het enkel een kwestie van het lichtbeeld regelen zodat het vlak komt te staan? Hij heeft nog de volledige oem (xenon)lampen erop zitten dus die gaan gewoon compleet zijn volgens mij..
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Koplampen DC5 aan te passen naar LHD lichtbeeld?

Post by LaurenZ »

DBM engineering in Maarssen doet dit onder andere.
Ik weet van een aantal bedrijven die dezelfde service aanleveren, dat zij de koplampen gewoon weg opsturen naar DBM :)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Koplampen DC5 aan te passen naar LHD lichtbeeld?

Post by Vtequila »

Jdm_Whore wrote:En waar heb jij ze dan laten aanpassen? Of was het enkel een kwestie van het lichtbeeld regelen zodat het vlak komt te staan? Hij heeft nog de volledige oem (xenon)lampen erop zitten dus die gaan gewoon compleet zijn volgens mij..


Bij ATS Imports in Veenendaal, het lichtbeeld was gewoon van links naar rechts verplaatst, kosten waren 250 euro. Duurde alleen wel een week lang, dus mocht je daar heen willen gaan, maak een goede afspraak als je je auto niet te lang kwijt wil.
- Rise 'n Shine! -
Post Reply