Kleine update van de werkzaamheden rond het nieuwe forum en website:
- De nieuwe software is aangeschaft en geïnstalleerd.
- Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het design, zodat de nieuwe website en het forum onze club goed presenteerd.
- De inrichting van onze Facebook-pagina begint er ook op te lijken. Ons plan is om deze tegelijk, of vlak na het beschikbaar maken van de nieuwe site te lanceren.
- We kunnen (eindelijk!) een backup maken van het huidige forum en we zijn druk bezig het script te maken om alle gegevens over te zetten.
Het laatste punt is erg veel werk, omdat we te maken hebben met verschillende producten (phpBB en vBulletin) en de versies van de onderliggende software en database zijn ook verschillend. Hierdoor kost het veel tijd om alles goed geïmporteerd te krijgen. Tevens zijn we aan het proberen dat alle links binnen het oude forum (naar een ander topic bijvoorbeeld) ook werken op het nieuwe forum en dan dus verwijzen naar het juiste topic.
We hebben tevens het idee om het technische gedeelte beter te structureren. (screenshot 3) we horen graag van jullie wat jullie van het idee vinden om het technische gedeelte onder te verdelen in sub-categorieën.
Al met al zijn we druk bezig en hopen we zo snel mogelijk het resultaat online te kunnen zetten.
Voor diegene die niet op de ALV aanwezig waren, hieronder nog enkele screenshots van waar we nu staan qua design.
Dit wordt de landingspagina:

Het is eenvoudig mogelijk om topics uit het forum, of posts van de blogs op de startpagina te publiceren, zodat we leuke en nuttige posts gelijk te zien krijgen. Tevens is te zien welke posts het laatst zijn bijgewerkt, zonder dat je het forum geopend hebt. Onze bedoeling is om op de voorpagina tevens zeer eenvoudig terug kunt vinden welke meetings er aankomen en welke geweest zijn
Dit wordt de layout van het forum:

In hoofdlijnen willen we dezelfde layout blijven gebruiken als het huidige forum, maar dan veel meer in de stijl van de Honda Type-R.
Voorstel nieuwe indeling Technische gedeelte:

Graag horen we jullie mening over het herstructureren van de technische topics. Het leek ons een goed idee om categoriën aan te maken, zodat het makkelijker wordt om relevante info te vinden.
Blogs:

Zoals op de ALV gepresenteerd, is er op de nieuwe site ruimte voor BLOGS. Hier willen we onder andere een BLOG voor meetings (of per meeting) maken, voor fotorapportages en een verhaal over de algehele indruk en ervaring van de meeting. Er onstaan zo leuke, mooie en vooral leesbare verhalen/verslagen van onze meetings en events.
Hiervoor willen we graag gebruik maken van de kennis en kunde van onze leden. We hebben mensen nodig die goed kunnen (en willen) fotograferen op meetings en events en mensen die er een mooi verhaal van kunnen schrijven. We zullen een concrete oproep doen voor wat we zoeken zodra (of vlak na) de nieuwe website live is.
Zodra er meer te melden valt, melden we ons uiteraard weer...
Groetjes,
Lucas