FRENCH en de EP3 3"exhaust by MFrame autosport

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
mln
Posts: 33
Joined: Sat Oct 08, 2011 8:43 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by mln »

naast de tegenvallen

leuke uitlaat upgradee
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

thnx!
dan toch klaar om morgen op testbank te gaan :stampen:
met de nodige stress de laatste dagen:
gisteren even na 15u tot de ontdekking gekomen dat de dichting van 2 injectoren lekte :(
geen probleem,even naar de dealer en weer verder... dacht ik
geen voorraad van die ondingen,ten vroegste leverbaar zaterdagmorgen :cry:
geen injectoren op voorraad dus gisteravond naar Zonhoven gereden (1u45 min) om toch nog verder te kunnen
THNX geert SURINX:zelden iemand zo behulpzaam gekend
Dan tot conclusie gekomen dat ik de Skunk2 zonder de thermal gasket niet vertrouw en deze ochtend beginnen rondbellen om DIE specifieke gasket te bemachtigen.
niks,noppes... ook heel moeilijk om uit te leggen dat de PWJDM en de Hondata niet passen,ondanks dat ze hier thuis liggen.
Ten einde raad een nieuwe intake gaan kopen bij Showoff MET gasket ,dus ja een pak euro's lichter,maar wel een gerust gemoed
Hopelijk kan een Skunk2 gasket los besteld worden, dan kan die ene IM weer de deur uit.
De rest ging gelukkig wel vlot,enkel de uitlaat klopt tegen de bodem af en toe,maar deze week eens een brug gebruiken en dan is ook dat verholpen
PFF,wat een week.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by JDMTEG »

Zit Surinx tegenwoordig in Zonhoven?
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

ja die zit op een industriezone : Senator A. Jeurissenlaan als ik me niet vergis :wink:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by donkeykong »

haha je wilt ook alles snel snel, dan gaat het vaak mis.
Veel succes op de dyno en ben benieuwd naar de resultaten met je specs.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by Vtequila »

succes man, neem je tijd :D
- Rise 'n Shine! -
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

deze ochtend om 6u30 vol spanning vertrokken richting Nijmegen
om 9u30 kennis gemaakt met de mensen van DP-engineering en Martijn van Bekerom Tuning.
na wat "saai afstelwerk" begonnen de dynoruns
hoewel ik gewaarschuwd was dat de DYNAPACK geen "optimistische" bank is,was er toch teleurstelling: 220PK
dus ja...de tocht naar huis terug aangevat en de wagen voelt echt wel sneller aan en heeft meer vermogen onderin en mid-range
maar toch :-?
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by Machiel. »

Dat is inderdaad een beetje een tegenvaller, wat is je setup nu? Normaal gezien met wat i/h/e mods en kpro is de 240/245 wel haalbaar op die dynapack...
MFrame Autosport
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

Skunk2 intake met thermal gasket :roll:
skunk2 70mm gasklep
Tegiwa header (toda replica)
Tanabe catback
Injen cai
Hondata

Martijn dacht dat de Tanabe er voor iets tussenzat,kan zijn,maar momenteel ni echt veel zin om weer geld in aanpassingen te steken en dan weer te moeten afwachten,want de Dyno+afstellen kost ook genoeg.
Morgen de Innovate wideband aansluiten en plaatsen,heb me deze middag daar mee bezig gehouden
De Tanabe is 2.25" en dat zal idd wel een groot verschil geven met 3",maar daar laten ze me hier nooit mee rondrijden,zonder dagelijks op het politiebureau te zitten :D en zelf vind ik dat ook teveel kabaal.
mss een 2.5" zoeken,maar dan moet ik zeker zijn dat het dat echt waard is.
Zou zelf nooit voor de Tanabe gekozen hebben, maar das indertijd een regeling met RSP geweest omdat ze mijn geld van de kapotte Buddyclub schroefset niet wilden teruggeven,dus kreeg ik een Tanabe voor een SI :shock: waar dan ook nog slijp-en laswerk aan te pas kwam.
Dus je begrijpt wel als je daar dan nog de "gasket-loze" Skunk2 aan toevoegd,waar ik nu niks meer mee ben,dat zowel RSP als de EP3 beter op hun tellen kunne passen nu :twisted:
Maandag trachten een overeenkomst te vinden met RSP voor de "oude" SKUNK2 ,maar heb er niet veel vertrouwen in :cry:
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by itr03627 »

de pk winst zal wel wat lager zijn als ge verwacht maar als em beter rijdt :-) hopelijk ga ik ook mooie winsten halen op mijn k24 :lol:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by donkeykong »

Post je dyno sheet eens french!
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

u vraagt,wij posten ... de volle 218pk :(
de Nm's zijn dan weer niet slecht als ik vergelijk met ander EP's
achja,het is een mentale tik geweest en stiekem toch beginnen rondkijken voor 3",maar voorlopig even genoeg geld aangehangen :wink:

Image
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by itr03627 »

FRENCH wrote:u vraagt,wij posten ... de volle 218pk :(
de Nm's zijn dan weer niet slecht als ik vergelijk met ander EP's
achja,het is een mentale tik geweest en stiekem toch beginnen rondkijken voor 3",maar voorlopig even genoeg geld aangehangen :wink:

Image

uw koppel is idd wel mooi! :thumbs:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by donkeykong »

Is dat normaal bij een dynapack, die torquelijn bedoel ik?

http://www.superstreetonline.com/techar ... ewall.html

Dit is trouwens nog wat info betreft inlaat, misschien heb je er nog iets aan.
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

Machiel is denk ik de man als het op vragen omtrend de Dynapack aankomt,voor mij was het een eerste kennismaking.
Eerder liet ik wel mijn Fk3 2.2cdti chippen,maar gewone op een gewone testbank bij Heinz en mijn Ek4 was een straattune door Gaskleppie.
Het artikel las ik ook al,de RBC komt bij mij niet in aanmerking omdat ik niet in de voorbouw wil gaan slijpen
en als mijn motorkap opengaat wil ik geen restanten van kap-en breekwerk zien,vandaar dat bv ook een gruppe M al niet op de verlanglijst staat.
Bij de Injen is er ook een stukje van het binnenspatbord weg,maar dat valt dan niet zo erg op
Op de Ep3 ben ik zuinig en wil er graag zo min mogelijk de slijpschijf inzetten :wink:
Het zal ergens altijd een kwestie zijn van compromissen sluiten.
Moet wel nog één en ander nakijken,want de gasrespons is niet helemaal naar m'n zin:voor de afstelling niet durven doorrijden en op de terugweg toch een paar keer ondervonden dat het nogal "hard-in-één-keer" gaat ipv,vlotjes op te bouwen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by donkeykong »

Helaas ben ik niet bekend met die bank.
Wel jammer van die torque dip in midrange
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by Machiel. »

Dat heuvelachtige komt doordat de koppellijn is ingezoomd en de pk lijn is uitgezoomd... Als de koppellijn van 0 naar 250 zou gaan, dan ziet het er strakker uit.

Morgen ga ik je verhaal eens verder lezen op de computer ipv telefoon ;)
MFrame Autosport
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

deze ziet er wel beter uit:
Image
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by FRENCH »

nog wat beeldmateriaal:

de "oude" en de nieuwe intake

Image

deze keer met de perfecte dichting

Image

de Hondata en PWJDM dichtingen die NIET passen icm een SKUNK2 samen met de goeie dichting

Image

nieuwe OEM motorsteunen,waar de Energysuspension inserts inkomen

Image

70mm gasklepje

Image

Innovate wide-band metertje op z'n plaats

Image

Hopelijk morgen nieuws van RSP ivm de dichting,anders zelf trachten Skunk2 te overtuigen om me een dichting te verkopen,dan kan die ene Intake in de verkoop.

Stroef gevoel van de gasrespons ook al opgelost en stilaan weer aan het genieten van de EP3,moet eerlijk toegeven dat het toch allemaal een stuk vlotter verloopt :lol:
Dus vroeg of laat zal een 3" wel nog kunnen 8)
Vandaag contact opgenomen met een Belgische firma (SKYTUNE)die uitlaten op maat maakt om een offerte te krijgen voor een 3" en kreeg volgend antwoord (met typo-->magen)

Beste,
In 3 inch maken wij deze niet voor die magen.
Te weinig tegendruk en buis kan niet over achteras.
Met vriendelijke groet,
Skytune team

even geantwoord met foto van een 3" onder een EP3 en geen reactie meer :slaan:
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: FRENCH en de EP3 (uitlaat pg3)

Post by mrkeffo »

Vind het een zeer nette inlaat. Ik zit zelf over de catback 70mm van skunk2 te gaan bestellen. Maar wat ik me nog afvroeg hoe zit het met jou katalysator zit die er oknog tussen of niet en zo niet hoe doe je het dan met de keuring?
Post Reply