Info gevraagd: aankoop DC5 ITR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
D-per4mance
Posts: 9
Joined: Mon Nov 15, 2010 6:42 pm

Info gevraagd: aankoop DC5 ITR

Post by D-per4mance »

Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben (had niet zo'n zin om op 24000 forums een heel verhaal te posten) mijn EJ2 Civic is een maandje of 3 geleden Getotalled door een dikke BMW en sinds die tijd heb ik een Lexus IS200 gekocht.
Ik kan niet exact de vinger op de zere plek leggen, maar op de een of andere manier kan ik gewoon geen vriendjes worden met dat ding. De Luxe-Toyota doet alles wat je van hem verwacht, is stil en comfortabel met een vleugje sportiviteit, is niet onaantrekkelijk om te zien en verkeert in ontzettend nette staat (van 1e eigenaar met 57.000km gekocht), maar op de een of andere manier wil de liefde maar niet komen...
Of het aan het overschot aan geluidsisolatie en comfort ligt, aan het merklogo of aan de toch iets te correcte kleur zilver, ik weet het niet...
Besluit was dus vrij snel genomen om de Lexus te koop te zetten...

Toen begon het probleem pas: wat gaan we hierna kopen? Het logo op de neus moest in iedergeval weer een "H" zijn. Meerdere opties speelden (en spelen) door mijn hoofd: weer terug naar mijn oude liefde de EJ2, een EP3, een Accord 2.4 of... De auto waar ik altijd stiekem van gedroomd heb een DC5 ITR!

Na wat zoekwerk blijkt dat ze inmiddels opzich redelijk te betalen zijn, maar dan begint het pas en dan dringen de vragen zich op, met name omdat het een in europa zo goed als onbekende auto is met alle voor en nadelen van dien. Hopelijk kunnen jullie me helpen met wat praktijkervaring of parate kennis...

-Zijn er bekende problemen met DC5's?

-Hoe is het gesteld met de verkrijgbaarheid van onderdelen?

-Is zo'n auto makkelijk te verzekeren?

-Kun je beter zelf een auto in de UK oppikken of is een Japanse Import echt veel beter/goedkoper?

-Hoe krijg je zo'n auto op kenteken (met name bij import uit Japan)?

Als jullie nog andere tips of informatie hebben die nuttig is hoor ik die ook graag!
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Post by Bubsy »

Heyy hallo

Ik heb mijn japanse dc 2 gekocht in de uk daar op engels kenteken laten zetten en dan naar NL gereden.

ik heb gekeken wat voor mij het gunstigst was.

Gekocht in leeds met het vliegtuig heen via jet2.com zeer goedkoop en via newcastle trug met de boot.

Omdat je al een engels kenteken heb is de auto al europees gekeurd.
Dan valt de keuring bij het rdw mee je moet alleen weten wat de as lasten zijn.

En dat moet je ff regelen met honda NL die sturen je daar zo een email over.

Dan blijft alleen je BPM over en dat valt ook wel mee.

Verzekering kan je zo krijgen.

Voor de rest moet je het denk ik aan Dc 5 eigenaren vragen.

En tjah stel je even voor in het daarvoor bestemde topic dan zal je al een stuk meer antwoorden krijgen.
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Re: Info gevraagd: aankoop DC5 ITR

Post by Hayvan »

D-per4mance wrote:
-Hoe is het gesteld met de verkrijgbaarheid van onderdelen?
Denk dat je voornamelijk afhankelijk bent van Engelse en Amerikaanse leveranciers, maar feit blijft wel dat bij elke webshop/tj0eningszaak je ook spullen kunt bestellen voor een DC5, onderhoud en tunegerei.

-Is zo'n auto makkelijk te verzekeren?
Ligt geheel aan je zelf, leeftijd/woonplaats-wijk/no claim jaren etc

-Kun je beter zelf een auto in de UK oppikken of is een Japanse Import echt veel beter/goedkoper?
Laatste tijd komt er echt heel veel prul uit Engeland hiernaartoe, dan met name losse K20 blokken en EP3's omdat ze tegenwoordig retegoedkoop zijn daar.

Hoe het met de DC5 gesteld is weet ik eerlijk gezegd niet.
Even aanmelden op het Britse DC5 forum, daar kunnen ze je wat meer helpen denk ik.

Japanse Import is zelden goedkoper, beter hangt ook af van heel veel factoren.

-Hoe krijg je zo'n auto op kenteken (met name bij import uit Japan)?
Aangezien het een DC5 is (dus 98>) moet je een type goedkeuring krijgen.
Oftewel je moet dan in Lelystad een reeks testen laten uitvoeren (denk hierbij aan]Als jullie nog andere tips of informatie hebben die nuttig is hoor ik die ook graag![/b]


Kan niet al je vragen beantwoorden maar heb m'n best gedaan :lol:[/b]
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

UK is the place to be wat dat betreft, een grote club en een hoop Dc5`s.
Voor het aanschaffen zou ik liever voor Japan gaan als de mogelijkheid er is, aan de andere kant kosten ze tegenwoordig een prikje in de UK.
Kwa parts is er redelijk wat in omloop(UK) al is het niet tevergelijken met meer voorkomende modellen, wat dat betreft is het handig dat de ITR erg betrouwbaar is.
Onderdelen zal je af en toe van ver moeten bestellen en het zal even tijd kosten voor je het vind, met namen voor de used-parts.
Ik zelf heb in 20.000km een enkele keer gehad dat er een hitteschild los raakte maar meer ook niet.
Geweldig model echt waar en ik mis dr nog steeds, een hele bijzondere auto maar besef wel dat het een model is die lastig ligt in de markt.
En verkoop ervan zal niet makkelijk zijn..
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Japan lijkt me momenteel geen optie. De Yen/Euro verhouding is nog nooit zo slecht geweest. (voor import dan, export is wel gunstig)

Houd er rekening mee dat waar je de auto ook koopt, deze hoe dan ook op dag één 75% afschrijft. Enige optie is goed verzekeren en totalloss rijden, liefst op een manier dat het niet jouw schuld is. (typte ik dit zojuist hardop?)

Dealer wil hem misschien ook wel inruilen, maar ook dan zul je flink afschrijven op de DC5.

Enige echte optie is dus: Zelf 300.000 op de klok zetten. 8)

ALs je dit echt wilt, dan wens ik je veel succes en plezier. Het zoeken naar de juiste DC5 zal al een avontuur op zichzelf zijn.
Deus Ex Machina!
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Voor OEM onderdelen kan ik verzorgen. Eventueel met verzending.
Meer info, stuur een PM.
Post Reply