naad EP3: probleempje met de K20

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

naad EP3: probleempje met de K20

Post by naad »

hallo allemaal,

mijn naam is Daan, 24 jaar en kom uit Etten-Leur. Mijn liefde voor honda begon toen ik mee gevraagd werd naar JAF 2006 te Assen. Ik was al een tijdje opzoek naar een auto en zag daar een bijna originele civic 1.4 city staan. Die bleek dus ook nog tekoop te zijn, ik gebeld naar die kerel en de volgende vrijdag de reis vanuit brabant naar groningen gemaakt om de auto mee naar huis te nemen.
Image


Na een tijdje met de 1.4 rondgereden te hebben wilde ik al een snellere motor. Het ging dus van een d14 naar een b16a2. Toen we eenmaal de kop eraf hadden om toch ff te checken of het blok een beetje in orde was bleken de cilinderwanden een beetje ovaal te zijn. En het project b16a2 was begonnen.

gelijk maar de b16 compleet laten aanpakken, andere zuigers, kleppen, ek9 nokkenassen enz, enz,... na een jaartje hiermee gereden te hebben ( en heel veel lol eraan beleefd te hebben ) toch maar verkocht omdat ik iets nieuwers wilde. De zoektocht op Pistonheads was begonnen.
Image
Image
Image
Image

Mijn eisen aan de volgende auto waren niet veel. Het moest een EP3 facelift zijn, in Cosmic Grey en premier edition. Al snel had ik er een gevonden en de reis naar de UK kon gaan beginnen.

in Londen aangekomen gelijk maar een testritje gemaakt en wat liep tie lekker soepeltjes, heerlijk door de versnellingen heen en ik was helemaal gelukkig.
Image
Image

Heb de EP3 nu al een tijdje en wilde me hier toch maar eens voorstellen.

Er is eigenlijk binnen een maand al een schroefset onder gekomen van AST en heb ook al snel een J's Racing dempertje eronder gehangen voor iets meer geluid te produceren.
de wegligging is naar mijn mening nog beter geworden en kan er nu lekker mee gooien en smijten in de bochten.
Image

Image
Image

Ik wil in 2012 ook lekker een paar sessies vrij rijden mee gaan doen op Streetpower en op JAF..

foto's volgen nog want dat kan blijkbaar pas naar 3 post :D
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Welkom Daan! In het nieuwe jaar kom ik weer eens naar brabant, las op yumé ook iets over de motor... Ben je er al achter wat het probleem is?
MFrame Autosport
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

we hopen op de spanner, maar zijn bang voor een lager in het onderblok.
tijdens de terugreis uit de UK kwamen we er ook al achter dat de kering aan de krukas zijde er niet goed in zat en dus olie lekte waardoor heel het motorruim onder de olie zat, daarnaast wilden we vorige week de thermostaat vervangen en toen bleek dat er geen thermostaat in te zitten..

veel vage dingen die niet echt kloppen..
maar we gaan hem weer fixen, wat er ook mis mee is zodat ik er weer lekker mee kan gaan rijden..
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Post by Hayvan »

Welkom!

Hoorde van Maarten inderdaad al dat het een en ander niet in orde was..
Succes met alles ^^

Enne, je hebt al 3 posts dus FOTO'S! :lol:
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

Hey man :)
welkom hier !!!!
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Welkom Daan, je zit hier zeker niet verkeerd ;)
- Rise 'n Shine! -
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

[quote="Vtequila"]Welkom Daan, je zit hier zeker niet verkeerd ]

kom je toevallig uit den-haag? heb daar een keer een dc5 zien rijden..
en zoveel rijden er volgens mij niet in NL
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

naad wrote:
Vtequila wrote:Welkom Daan, je zit hier zeker niet verkeerd ]

kom je toevallig uit den-haag? heb daar een keer een dc5 zien rijden..
en zoveel rijden er volgens mij niet in NL


Nope, niet uit den haag :P Als je een cw dc5 ziet met carbonnen motorkap dan ben ik het. Kan wel zijn dat ik een keer naar Pathe scheveningen was gegaan.

p.s dat was op 08-10, ik spaar bios kaartjes :P
- Rise 'n Shine! -
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

Vtequila wrote:
naad wrote:
Vtequila wrote:Welkom Daan, je zit hier zeker niet verkeerd ]

kom je toevallig uit den-haag? heb daar een keer een dc5 zien rijden..
en zoveel rijden er volgens mij niet in NL


Nope, niet uit den haag :P Als je een cw dc5 ziet met carbonnen motorkap dan ben ik het. Kan wel zijn dat ik een keer naar Pathe scheveningen was gegaan.

p.s dat was op 08-10, ik spaar bios kaartjes :P


neej, dat was al wat langer geleden..
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

In den haag rijdt er wel 1 rond, mugen voorbumper etc. Boyke
Welkom trouwens, auto van pistonheads gekocht?
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

donkeykong wrote:In den haag rijdt er wel 1 rond, mugen voorbumper etc. Boyke
Welkom trouwens, auto van pistonheads gekocht?


jep.. was best snel geregeld..
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Welkom! Premier edition, netjes, die zie je niet vaak in NL.
Maarten-DC2
Posts: 16
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:07 am

Post by Maarten-DC2 »

Hoi Daan.. We gaan de auto snel fixen. Dit zuigt gewoon hard.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Daan... mooie EP
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Welkom Daan,
Van harte met je nieuwe aanwinst in natuurlijk de juiste kleur :wink:
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

dank u allen voor het warme welkom..
ik hou jullie op de hoogte met de vorderingen aan de EP3..
en zal natuurlijk ook wat foto'tjes blijven maken tijdens het fixen van de auto..
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Mooie wire-tuck had je in je EK.

Nette EP3.
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

We zijn al bezig gegaan aan de ep, blok ligt eruit en is al en volledig gestript.
Toen zijn we erachter gekomen dat er een kras in de cilinder zat..

En waar ik verder nog achter was gekomen is dat er al een donor motor in de auto hing. Het moet in het verleden dus al een keer fout gegaan zijn..

morgen gaan we weer verder en er zal een revisie komen voor de K20..
Ik zal ook gelijk wat foto's maken en hier posten..
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

Zo! :( dat is wel ff knap k*t van je blok man!
hoop dat alles weer 100% in orde komt! Good luck !!
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
naad
Posts: 37
Joined: Thu Nov 24, 2011 5:37 pm

Post by naad »

ik heb er zeker wel vertrouwen in.. denk dat het al begonnen is vanaf het moment dat ik hem had. Op de terugweg bij Calais kwamen we erachter dat er een olie lekkage was bij de krukaskering. Na enig schroefwerk kwamen we erachter dat de kering er niet goed inzat en dat er een moer van de schokdemper miste in het motorruim. Dat was dus al redelijk raar.

Toen ik de betreffende ochtend het terrein van het werk op reed begon het blok ook weer aan die kant te tikken.. misschien puur toeval of het heeft er allemaal mee te maken..
Locked