Regels voor het plaatsen van Te Koop posts

Als je iets kwijt wilt. (For Sale)

Moderator: Type-R Club Bestuursleden

IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Regels voor het plaatsen van Te Koop posts

Post by IvoG »

Vanaf 18-11-2004 kunnen alleen RegulaRs (forum leden met 15 posts of meer) spullen 'Te Koop' aanbieden.

Dit is gedaan om te voorkomen dat men iets te koop aanbiedt en vervolgens weer met de noorderzon verdwijnt. Reageren op items kan wel door alle forumleden, maar eigen reacties kunnen alleen door RegulaRs gewijzigd worden.

Mocht je ten onrechte geen advertentie kunnen plaatsen, stuur dan een PB naar een van de beheerders, die zorgt ervoor dat je toegang krijgt.

Vanaf 31-5-2006 voeren we een uitbreiding op deze regel in:

Indien iemand middels een postingspree aan de 15 of meer komt dan krijgt die geen toegang! Tevens moet men meer dan 2 weken lid zijn van het forum eer men iets te koop aan mag bieden.

Dit allemaal om de hit-and-run Te Koop topics te weren. Wij zijn een club / community, geen marktplaats! :idea:

Deze regels zijn overigens niet van toepassing op Type-R clubleden, die kunnen altijd Te Koop topics starten.

Het bumpen (schoppen) van advertenties is niet toegestaan (ook niet door leden!), het kan leiden tot verwijdering van je advertentie.

Om dit onderdeel overzichtelijk te houden zal vanaf nu een slotje geplaatst worden op advertenties ouder dan twee maanden.

Mocht je na twee maanden het topic toch nog open willen houden geef dit dan via een PM aan. Na de derde maand zal het gesloten topic verwijderd worden.

Mocht je het te koop aangeboden produkt verkocht hebben dan stellen wij het op prijs dat je dit aangeeft in het topic zodat één van de moderators het topic kan sluiten.

Overigens: het incidenteel eenmalige en enkelvoudige spullen aanbieden (ik heb nog 1 item over, besteld maar past niet, na project x heb ik de volgende spullen, etc.) is op zich prima, maar handel (ik heb tig van ditte op vooraad, ik kan datte voor € leveren, ik heb weer product x binnen, etc.) is alleen voor clubpartners voorbehouden!

Alle advertenties zijn aan onze goedkeuring onderhevig. Mochten er vragen zijn, stel ze dan hier!

Overzicht beheerders :
- L4urenZ (Laurens)
- ITR DC2 (Wendy)
- Lucas79 (Lucas)
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik wil nogmaals iedereen erop wijzen dat het bumpen / schop geven / omhoog krikken van hun advertentie niet is toegestaan!

Zoals hierboven in de regels aangegeven kan dit leiden tot verwijdering van je Te Koop advertentie.
De eerste keer dat het gebeurt zal die laatste post worden verwijderd, waardoor de advertentie weer naar beneden dwarrelt. De 2e keer krijg je een waarschuwing daar overheen. De derde keer wordt je advertentie in zijn geheel verwijderd. n als het allemaal niet helpt kunnne zelfs de rechten om te adverteren weggenomen worden.

Iedereen die hier regelmatig komt heeft evenveel recht om zijn of haar advertentie te plaatsen en die mag dan ook gezien worden. Als je na enkele tijd nog geen reactie hebt gehad en je bent weggezakt in de lijst, dan kan je of de prijs verlagen en dit melden, of genoegen nemen met het feit dat het product of de prijs niet aantrekkelijk genoeg is voor anderen. Iemand die iets zoekt wat jij te koop hebt staan zal het toch vinden, ook al staat het onderaan.

Stel je eens voor wat er zou gebeuren als iedereen elke dag hun bericht zouden bumpen, waar zou jouw bericht dan komen te staan? :idea:
Gewoon een reply is ook een bump in mijn optiek.

Het zijn helaas de spelregels, ze gelden voor iedereen.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Om de noodzaak om bovenstaande praktijken uit te voeren en om het geheel overzichtelijk te houden heb ik een Recycle Bin gemaakt. Hierin komen alle advertenties die gesloten zijn terecht. Mocht dat onterecht zijn of de daadwerkelijke verkoop niet goed zijn verlopen, dan volstaat een berichtje naar LaurenZ of ITR DC2 om de advertentie weer te herstellen en heropenen.

Na 3 maanden in de Recycle Bin worden berichten automatisch verwijderd.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Re: Regels voor het plaatsen van Te Koop posts

Post by IvoG »

IvoG wrote:Vanaf 18-11-2004 kunnen alleen RegulaRs (forum leden met 15 posts of meer) spullen 'Te Koop' aanbieden.

Dit is gedaan om te voorkomen dat men iets te koop aanbiedt en vervolgens weer met de noorderzon verdwijnt. Reageren op items kan wel door alle forumleden, maar eigen reacties kunnen alleen door RegulaRs gewijzigd worden.


Vanaf 31-5-2006 voeren we een uitbreiding op deze regel in:

Indien iemand middels een postingspree aan de 15 of meer komt dan krijgt die geen toegang! Tevens moet men meer dan 2 weken lid zijn van het forum eer men iets te koop aan mag bieden.

Dit allemaal om de hit-and-run Te Koop topics te weren. Wij zijn een club / community, geen marktplaats! :idea:

Deze regels zijn overigens niet van toepassing op Type-R clubleden, die kunnen altijd Te Koop topics starten.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Pedroby wrote:Beste forum mods,
Ik heb al 3 PM's (naar 2 verschillende mods) gestuurd met het verzoek toegang te krijgen tot het te koop aangeboden deel van het forum.
Komen mijn pm's soms niet aan?
Alvast bedankt voor de reactie.


De mensen die mij een PM gestuurd hebben, moeten nu een bericht kunnen plaatsen :)
'98 JDM Integra Type-R
Post Reply