Welke bougies te gebruiken bij een civic fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Welke bougies te gebruiken bij een civic fn2

Post by FUBAR »

Hoi

Het wordt stilletjes tijd om nieuwe bougies te steken, maar twijfel eraan welke ik zou nemen..
Alsk zo rondkijk op engelse forums gebruiken de meeste NGK IX irridium
ofwel NGK laser plugs

Iemand anders nog een goei product? Of mss een slechte ervaring met een soort product?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

OEM Honda lijkt me perfect voor een standaard auto. Vlak voorde testbank meeting had ik met mijn gele een nieuw OEM filter en bougie's erin gedaan en daarmee haalde hij zijn fabrieks waarde en loopt echt heerlijk.

Wat je ook neemt, pak absoluut geen Beru rommel. Daar heb ik erg slechte ervaringen mee.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

gewoon stock...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Zijn de Iridium niet beter dan stock of het maakt niet zoveel uit?
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Gaskleppie wrote:gewoon stock...


Ja, ma honda durft nogal schandalige prijzen stellen voor 4 bougies!
Heb bougies van NGK besteld, zouden iets beter moeten zijn dan de gewone, maar ze zeggen wel dat ze niet zo lang meegaan als de gewone stock bougies..
De meeste in engeland rijden op deze rond, dus zullen het er wel een beetje deftige zijn he.. :D

Ma tips mogen blijven komen he :razz: , deze bougies vallen super mee van prijs, dus moest er iemand slechte ervaringen mee hebben mag het altijd gezegd worden..
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De NGK BKR8EIX no. 2668 is perfect.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Volgens Honda's EPC:

- 98079-571BV BOUGIE (IFR7G-11KS) (NGK)
- 98079-571CV BOUGIE (SK22PR-M11S) (DENSO)

+/- 27,- p/bougie excl. BTW
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Heb net iridium bougies erin. Bestel ze bij jp4mance.co.uk
Iets meer dan 50 euro in huis.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

donkeykong wrote:Heb net iridium bougies erin. Bestel ze bij jp4mance.co.uk
Iets meer dan 50 euro in huis.


Deze hebk besteld, ook bij jp4mance

Hoelang moeten w88?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

denk een dag of 4-5
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Keung wrote:Volgens Honda's EPC:

- 98079-571BV BOUGIE (IFR7G-11KS) (NGK)
- 98079-571CV BOUGIE (SK22PR-M11S) (DENSO)

+/- 27,- p/bougie excl. BTW

Zelfde fabricaat dus?
Kan me al niet voorstellen dat Honda zelf bougies maakt?!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

culasse wrote:De NGK BKR8EIX no. 2668


Een heatrange 8 bougie? Die is te koud. Beter dat je het bij een heatrange 7 houd. Zelfs voor circuitwerk is een 8 te koud.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Bougies vandaag al aan gekregen!! Snelle levering.. Dinsdag besteld, vandaag al in huis.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

heatrange

Post by CTR-Asch »

Gaskleppie wrote:
culasse wrote:De NGK BKR8EIX no. 2668


Een heatrange 8 bougie? Die is te koud. Beter dat je het bij een heatrange 7 houd. Zelfs voor circuitwerk is een 8 te koud.


hmm, een beetje late reactie maar op advies van Culasse heb ik bij hem de BKR8EIX besteld voor de K20. Ik heb er een ongeveer twee duizend km mee gereden maar bij mijn laatste grote beurt (op advies van de H-dealer) weer de heatrange 7 erin gezet. Ik heb de heatrange 8 bougies bekeken maar zag er niks geks aan (gewoon lichtbruin en "schoon" en geen zwarte koolafzetting o.i.d.). Weet iemand of het tijdelijk gebruik van een heatrange 8 kwaad kan?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Zet gewoon de nr. 8 bougies er weer in. De nr.7 bougies zijn wat aan de hete kant in closed loop mode en geven meer engine knocks bij zware motorbelasting.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Fabrikant weet als beste welke juiste onderdelen erin moeten.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Voor standaard motor is 7, zoals voorgeschreven gewoon goed.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Voor de ATR wordt 6 geadviseerd.
Ik word verzocht om 7 te gebruiken ??
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Door wie dan? We hebben het hier toch over een CTR, geen ATR.
Post Reply