OPGELOST: BBK - 330mm remschijven

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

OPGELOST: BBK - 330mm remschijven

Post by vtecmoon »

Solved!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Soms moet je naar een grotere velgmaat gaan.
Soms hoor ik wel eens van een spacer.
Verder zou ik het niet weten.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

Gangaran wrote:Soms moet je naar een grotere velgmaat gaan.
Soms hoor ik wel eens van een spacer.
Verder zou ik het niet weten.


Tx Urvin!

Ik merk dat als men een BBK haalt, dat men meestal het hele pakket aanschaft, met remschijven en remklauw + remleidingen.
Maar wat als je een ander merk remschijven erop wil hebben, hoe kan je dan ervoor zorgen dat je een juiste aanschaft met dezelfde afmetingen? Iemand een idee?
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

ik heb dus een enkele "experts" gesproken en blijkt dus dat ik hoogstwaarschijnlijk custom brackets heb aangeschaft voor de Spoon calipers op de CL9, waardoor de 330mm remschijven dus passen. Normaal zijn de Spoon calipers voor OEM rotor brakes (300mm). Vandaar dat ik moeite heb met het zoeken naar passende remschijven...

Dus rest nu de vraag, wie o wie heeft een goede oplossing hiervoor of heeft contacten om custom rotors aan te leveren, of custom brackets te maken waardoor eventueel de 300mm remschijven weer zouden moeten passen?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Heb van anderen gehoord dat ene Randal op CCH het deed.
Tis even zoeken, passen en meten,erop zetten en hopen dat het past en zijn werk doet :!:
Ik was lange tijd ook aan het zoeken voor een custom bracket voor de AP Racing 330mm...voorlopig heb ik het laten liggen.
In HK konden ze dat ook maken...dat beweren ze....maar ik ken dat, ze kunnen alles, maar je wil je auto niet tegen een vangrail parkeren :idea:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

LCR wrote:In HK konden ze dat ook maken...dat beweren ze....maar ik ken dat, ze kunnen alles, maar je wil je auto niet tegen een vangrail parkeren :idea:


Groot gelijk heb je. De custom bracket die ik heb lijkt op OEM van Spoon. Pasvorm is 100% nauwkeurig. Zal de vraag maar rechtstreeks aan Spoon gaan vragen.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

LCR wrote:Heb van anderen gehoord dat ene Randal op CCH het deed.
Tis even zoeken, passen en meten,erop zetten en hopen dat het past en zijn werk doet :!:
Ik was lange tijd ook aan het zoeken voor een custom bracket voor de AP Racing 330mm...voorlopig heb ik het laten liggen.
In HK konden ze dat ook maken...dat beweren ze....maar ik ken dat, ze kunnen alles, maar je wil je auto niet tegen een vangrail parkeren :idea:


Custom Bells en brackets voor AP racing 330's met Ap CP 5570 klauwen zitten op € 775,=. Deze zijn ontworpen voor de BTCC dus mocht je interesse hebben pm me maar!
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

Na alle tijd dat ik heb verkwanseld op het internet om een oplossing te vinden op mijn probleem, heb ik maar voor het zekere zelf de huidige remschijven opgemeten, wat blijkt = 300mm!!! Duh!! Wat een enorme blunder van mij zeg!!! STOM STOM STOM!!
Blind vertrouwen op de advertentie gegevens destijds en niet verder vragen/meten is dus mijn grote fout geweest!!

Ben dus wel blij dat het toch de OEM bracket betreft, waar dus alsnog de 300mm OEM schijven erin passen! Alle commotie voor niks dus!!

Toch bedankt voor diegenen die hebben mee zitten denken!
En excuses voor de tijdverspilling!

Eind goed al goed!!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

EK20A wrote:
LCR wrote:Heb van anderen gehoord dat ene Randal op CCH het deed.
Tis even zoeken, passen en meten,erop zetten en hopen dat het past en zijn werk doet :!:
Ik was lange tijd ook aan het zoeken voor een custom bracket voor de AP Racing 330mm...voorlopig heb ik het laten liggen.
In HK konden ze dat ook maken...dat beweren ze....maar ik ken dat, ze kunnen alles, maar je wil je auto niet tegen een vangrail parkeren :idea:


Custom Bells en brackets voor AP racing 330's met Ap CP 5570 klauwen zitten op € 775,=. Deze zijn ontworpen voor de BTCC dus mocht je interesse hebben pm me maar!


Thx for the tip. I'll keep that in mind... 8)
Post Reply