ITR met koppeling problemen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

ITR met koppeling problemen

Post by Lassie-01 »

Goededag,


Ik heb met ITR een probleem als ik hoge toeren heb gereden ben ik me druk kwijt van me koppeling als ik dan weer terug laat zakken naar een laag toerental is de druk weer terug

ik heb de koppelings cilinder al vervangen en ook al meerdere keren ontlucht


mischien iemand bekend met het probleem..??


Het is een ACT- clutch kit

http://www.summitracing.com/parts/ACL-HC9-HDSS/
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Hoe merk je dat eigenlijk, wanneer je druk weg is ?
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

Vtequila wrote:Hoe merk je dat eigenlijk, wanneer je druk weg is ?


als ik het koppelings pedaal intrap op hoge toeren maakt niet welke versnelling voel ik geen weerstand in het pedaal en het schakelen is niet meer mogelijk
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

Vtequila wrote:Hoe merk je dat eigenlijk, wanneer je druk weg is ?


als ik het koppelings pedaal intrap op hoge toeren maakt niet welke versnelling voel ik geen weerstand in het pedaal en het schakelen is niet meer mogelijk


als ik een paar pomp wil die nog wel eens terug komen (maar dat is 1 op de 100 keer )
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Even een hersenspinseltje.

Misschien moet je koppelingsvloeistof eens vervangen worden. Als er veel vocht in zit kan bij veel warmte (heet spruitstuk) het water koken en heb je geen pedaaldruk meer. Hetzelfde idee als dat je remmen niet meerwerken door te oude vloeistof.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

boikel wrote:Even een hersenspinseltje.

Misschien moet je koppelingsvloeistof eens vervangen worden. Als er veel vocht in zit kan bij veel warmte (heet spruitstuk) het water koken en heb je geen pedaaldruk meer. Hetzelfde idee als dat je remmen niet meerwerken door te oude vloeistof.



De vloeistof is vernieuwd
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

welke cilinder is al vervangen? Anders zou je de ander ook eens moeten proberen.
Voor mij is dit nieuw, nooit eerder gehoord.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

Gaskleppie wrote:welke cilinder is al vervangen? Anders zou je de ander ook eens moeten proberen.
Voor mij is dit nieuw, nooit eerder gehoord.



De koppelingwerk cilinder is vervangen (nieuw)
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Je hebt er 2 he. Een mastercylinder bij het schutbord en een slave bij je versnellingsbak.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

boikel wrote:Je hebt er 2 he. Een mastercylinder bij het schutbord en een slave bij je versnellingsbak.


daar heb ik inderdaad nog niet naar niet naar gekeken , ik heb alleen die op de bak vervangen (zit er op die master ook een onluchtingsnipel ....? )

bedankt ....!!!!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nee, je trapt de lucht naar beneden dus alleen op de bak zit de ontluchting.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

Gaskleppie wrote:Nee, je trapt de lucht naar beneden dus alleen op de bak zit de ontluchting.



ja klopt idd domme vraag achteraf.


Ik heb de cilinder controleerd vanaf buiten lijkt die gewoon nog goed en droog

ik ga hem toch vervangen want mijn ideeen zijn op :-?


- ik heb trouwens zitten denken kan het niet zijn dat bij hoge toeren het druklager door de centrifugaalkracht verder van de drukgroep afkomt te liggen ...?? (het is maar een beredenatie weet niet of het mogelijk is ..??)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

- ik heb trouwens zitten denken kan het niet zijn dat bij hoge toeren het druklager door de centrifugaalkracht verder van de drukgroep afkomt te liggen ...?? (het is maar een beredenatie weet niet of het mogelijk is ..??)

Nee

De koppelingscilinder aan het schutbord zorgt wel vaker voor problemen.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Post by Lassie-01 »

integra wrote:
- ik heb trouwens zitten denken kan het niet zijn dat bij hoge toeren het druklager door de centrifugaalkracht verder van de drukgroep afkomt te liggen ...?? (het is maar een beredenatie weet niet of het mogelijk is ..??)

Nee

De koppelingscilinder aan het schutbord zorgt wel vaker voor problemen.




ik heb hem besteld volgendeweek binnen hopen dat het probleem verholpen is.


anders wordt het toch complete koppeling vervangen
Post Reply