vaag (tijdelijk?) probleem met de B18C6

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

vaag (tijdelijk?) probleem met de B18C6

Post by mini-r »

Hallo,

Elke maand ga ik touren en een beetje gummen in Duitsland. Toen ik na een forse sprint (een BMW 530d dacht sneller te kunnen optrekken...) stond ik bij het volgende stoplicht even raar te kijken. De motor liep 1500 toeren stationair en ik hoorde een soort van tikkend geluid (niet snel tikken maar TIK TIK). Ik maakte even zorgen want ik zat zo'n 300km in Der Heimat. Na het, voorzichtig, wegrijden niet meer gemerkt.

Erg vaag weet ik, maar iemand ooit zoiets gehad? Het blok loopt ongelofelijk mooi na al die jaren rondtrillen in mijn Mini, en ik heb nooit, nooit problemen/pech. Misschien ben ik een beetje verwend dat ik zo schrik.

Ik moet wel zeggen dat ik, op een keer kleppen stellen en een nieuwe distributieriem plaatsen 60000km geleden bij TCC, totaal geen onderhoud pleeg. Behalve dan dat ik olie ververs op mini-intervallen (5000km motorolie, 10000km bakolie). Kan dat tikkend geluid wijzen op de ditributieriem?


Thx.,

Marco
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ha,

jij had toch nog steeds DTA in je mini zitten? En stuurde die ook de stationair klep aan? Als je die niet hebt zal er een lucht lek geweest moeten zijn. Dus ergens een pakking die niet meer goed afsloot.
Verder is het natuurlijk moeilijk gokken wat dit geweest kan zijn.
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Post by mini-r »

Hi Frank,

Binnenkort circuit op, dan komt het er wel uit als het iets nasties is.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Ik zou eigenlijk weleens fotos van deze wagen willen zien. Ik ken mensen in HongKong die vooral met deze setups racen, erg leuk!
Post Reply