Hondata flashpro fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Sinister wrote:Voorwat stelt Surinx dan die accord ni af op de eerste plaats?
Trouwens elke NOS wagen krijgt ge naar de klote, hangt allemaal af hoe ge der mee rijdt.

Intertuning was de particulierenafdeling, dat is gestopt, exztra is de business naam waarin ze nog wel afstellingen doen, maar geen tuning stukken.

Als gij een basemap geen prutsen vind is dat uw probleem. Ik stel voor da ge der dan ook eens langsgaat, waarom gaat ge der dan ni heen trouwens als ze zo geweldig zijn? Ik kan u verzekeren dat het een basemap was die erin zat. Stotteren en stilvallen met airco op is echt een prachtige afstelling ja, te arm over de hele lijn, da moet ge trouwens kunnen met airco op he :thumbs:
Een paar jaar rondrijden en uwe k20 is voor de vuilbak. En da heeft dan nog is smerig veel geld gekost he voor dan zo ne nest mee te maken. Gegarandeerde pks geven ze daar he, da ziede van hier :roll:


1 surincx kende inter toen nog nie zo heel goed en aangezien zij aan het pakket konden geraken en plaatste laat ge het daar ook ineens afstellen he? Nu hem IT beter kent denk ik nie da ge hem daar nog gaat zien ze..

Trouwens, via exztra geraakt ge wel nog een stukken.. Dus volgens mij dikke zever..
En ik ga mss nog naar cpl voor supercharger. Valt te zien hoe vlot men spaarrekening opbouwt :razz: maar zou ook gaan voor een gedeelte om de trip eens gedaan te hebben.. Maar waarom zou ik nu met NA blok naar engeland gaan alsk nen goede tuner heb op 50 kilometer van me die daarboven nog eens tuned aan super goei prijzen??? :lol:

En het rare vanal is, da iedere persoon zoals surinx of Custom import arts of maakt nie uit wat bedrijf allemaal slechte zaken over IT vertellen? Ok ik geef toe, een bedrijf praat barslecht over een ander bedrijf, maar is het nie ewa raar da iedereen IT nie moet hebben?

Trouwens, straks is er in hasselt op de carpool bijeenkomst rond 11 uur. Probeer eens af te komen, voor ewa te babbelen en eventueel eens te testen... :wink:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Wa zou ik moeten testen, mijne is toch sowieso trager dan ne FN2 :-)
En de hondapower zit in Amerika dus alleen is het nogal stom he :D
Ik ging deze avond naar leuven kermis is zien met vrienden.
Tis wel tof da we kunnen discussieren zonder dat iemand achteraf agressief wordt. Da komt ge ni rap tegen :thumbs:
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

sinister schreeft:
Laat me u er ook nog maar is aan herinneren dat je mijn verschil ook nog altijd niet verklaard hebt want mijn wagen doet net het omgekeerde dan jouw theoretische bullshit uitleg van banken. Dus waarom zou ik nog moeite doen om naar jouw te luisteren. In de praktijk is het wel heel wat anders dus.


Had je je auto misschien omgekeerd op de bank staan. ????
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Sinister wrote:Iedereen maakt fouten da hoort ge mij niet zeggen, maar ik ben altijd goed geholpen geweest bij IT, mss jij ook bij CPL maar eer je daar terug bent ben je wel 500 eur armer op zijn minst dus dat was geen optie.

Zoals je zegt iedereen zijn held en ervaringen bepalen veel.


Ik neem CPL gewoon als voorbeeld, ik zit op het Civic type r owners forum waar honderden gebruikers opzitten, en daar raden ze allemaal CPL/TDI north/south aan etc. Dit zouden ze echt niet doen als hij maar wat basemaps inlaat, het werk dat ze doen aan verschillende modellen Honda's zie je hier in België gewoon niet. Op dat gebied staat Engeland gewoon een stap hoger. Veel meer superchargers/turbo's etc, terwijl het hier meestal stopt bij N/A. Daar komt gewoon een hoop ervaring bij.

Het zou me echt sterk lijken dat ze een basemap inladen en er dan mee stoppen ? Was je er niet bij bij het afstellen, normaal mag je daar toch gewoon bij blijven dacht ik ?

Ik reageerde gewoon op het feit dat je elke kans neemt om hun zwart te maken. Mijn EP3 is helemaal niet afgesteld bij CPL, ik rijd op een aangekocht map waarvan ik de fuel tables zelf heb aangepast dmv een Innovate wideband, moest het betaalbaarder zijn (hebben al een tijdje een huis gekocht etc) zou ik wel eens naar ginder gaan.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Sinister wrote:Wa zou ik moeten testen, mijne is toch sowieso trager dan ne FN2 :-)
En de hondapower zit in Amerika dus alleen is het nogal stom he :D
Ik ging deze avond naar leuven kermis is zien met vrienden.
Tis wel tof da we kunnen discussieren zonder dat iemand achteraf agressief wordt. Da komt ge ni rap tegen :thumbs:


Tuurlijk kunnen we discussieren zonder ruzie man.. Der is meer int leven dan nen auto he, maar aangezien dit volgens mij toch een autogericht forum is kunnen we hier volop discussier voeren 8) :lol: :razz: :D

Kga nu echt nie agressief worden omdat we ander standpunten hebben hoor :wink:

Ja ik weet dat de fn2 sneller is dan uwe, maar er zijn nog diesels aanwezig of andere auto's met ongeveer hetzelfde vermogen.. Dus.
Je ziet maar..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Sinister wrote:Eerst wil ik op gaskleppie reageren:
Ik heb al zeker 4 bank eigenaars gesproken en allemaal vertellen ze wel wat anders. Laat me u er ook nog maar is aan herinneren dat je mijn verschil ook nog altijd niet verklaard hebt want mijn wagen doet net het omgekeerde dan jouw theoretische bullshit uitleg van banken. Dus waarom zou ik nog moeite doen om naar jouw te luisteren. In de praktijk is het wel heel wat anders dus.



Die theoretische bullshit klopt gewoon. Dat iedereen een andere manier heeft om het uit te leggen zou natuurlijk kunnen. De meet methode is helemaal geen ingewikkelde theorie. dat elke meet methode een ander resultaat heeft is ook niet vreemd. Daarom kan je ze ook vaak niet zo maar even vergelijken. Een bank is een tunings gereedschap om het verschil te meten tussen hoe het was en wat je er uit probeert te halen. Dat dat een ander eind resultaat geeft op een andere bank is niet te voorkomen.

Omdat ik nog niet gezien had dat je iets gepost had, had ik nog niet gereageerd. Zet eerst die 2 uitdraaien maar eens neer, dan kan ik misschien iets voor je betekenen.

Verder zou ik het fijn vinden als je je grote bek eens een beetje houd en normaal uitleg geeft. Hier bereik je niks mee...
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Gaskleppie wrote:
Sinister wrote:Eerst wil ik op gaskleppie reageren:
Ik heb al zeker 4 bank eigenaars gesproken en allemaal vertellen ze wel wat anders. Laat me u er ook nog maar is aan herinneren dat je mijn verschil ook nog altijd niet verklaard hebt want mijn wagen doet net het omgekeerde dan jouw theoretische bullshit uitleg van banken. Dus waarom zou ik nog moeite doen om naar jouw te luisteren. In de praktijk is het wel heel wat anders dus.



Die theoretische bullshit klopt gewoon. Dat iedereen een andere manier heeft om het uit te leggen zou natuurlijk kunnen. De meet methode is helemaal geen ingewikkelde theorie. dat elke meet methode een ander resultaat heeft is ook niet vreemd. Daarom kan je ze ook vaak niet zo maar even vergelijken. Een bank is een tunings gereedschap om het verschil te meten tussen hoe het was en wat je er uit probeert te halen. Dat dat een ander eind resultaat geeft op een andere bank is niet te voorkomen.

Omdat ik nog niet gezien had dat je iets gepost had, had ik nog niet gereageerd. Zet eerst die 2 uitdraaien maar eens neer, dan kan ik misschien iets voor je betekenen.

Verder zou ik het fijn vinden als je je grote bek eens een beetje houd en normaal uitleg geeft. Hier bereik je niks mee...


Bedoel je mijn 2 uitdraaien? Dus die van intertuning en Custom import arts?
Of heb je het op sinister..
Mijn 2 uitdraaien staan in dit topic..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

In dat banken topic vroeg hij om een uitleg waarom hij op de 1ne bank een ander resultaat had dan op de andere bank. Die 2 uitdraaien gaat het over.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Intertuning zijn bank is niet zoals de meeste superflows, zoals ik al zei is dit een 107 cm enkele rol. Deze geeft int algemeen minder pk en minder koppel dan eender waar ergens anders waar ik gepasseerd ben.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Sinister wrote:Intertuning zijn bank is niet zoals de meeste superflows, zoals ik al zei is dit een 107 cm enkele rol. Deze geeft int algemeen minder pk en minder koppel dan eender waar ergens anders waar ik gepasseerd ben.


http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=9281
Nou alwetendheid, hier is je antwoord...
Post Reply