FN2 vraag

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

SteefO wrote:Dank voor alle reacties. Ik begrijp idd dat wanneer ik er andere blokken op laat zetten, mogelijk de remstof aan de achterzijde minder zal zijn. Dit is juist niet de vraag...

Ik ben benieuwd of de FN2 rijders op dit forum hetzelfde (met de standaard blokken) hebben/ervaren... Anders moet ik mijn auto na laten kijken met de door jullie opgevoerde argumenten. Ik lees nu al twee keer dat het bij diegene meer aan de voorzijde is.

Thanks alvast!


Klopt en bij mij zitten de eerste fabrieksblokken er nog onder
(30k) op de klok
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Mijn vriendin (rijdt meestal) erg rustig en zal zelden of nooit het VSA en/of ESP "aanspreken" en ook dan is er meer remstof op de achtervelgen bij "onze" FN2 (inmiddels alweer 4 jaar oud en de eerste APK keuring fluitend door).

Ik denk ook dat "het ontwerp" de reden is dat de voorvelgen minder remstof krijgen tov de velgen achter.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Post by daxcer »

al rij ik maar heel weinig km en poets zeer regelmatig maar viel me deze week toch ook op dat ze achteraan iets vuiler waren.

Heb nu sinds eergisteren dat de ABS en VSA lampje blijft branden. :cry:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Even dit onderwerp weer opgehaald.

Heb vorige week de eerste grote beurt op mijn FN2 laten uitvoeren;
op 38.300 km.

Voorbanden vernieuwd
Voorste remblokken
Achterste remblokken


Nu vond ik dit wat apart, bij al mijn vorige auto's was het altijd 2 sets voorste blokken vs. 1 set achterste blokken.

Mijn achterste blokken zijn bij de FN2 even hard versleten dan de voorste blokken, wat aangeeft dat de FN2 veel remwerk met de achterste blokken doet. Wellicht is hier de VSA verantwoordelijk voor. ?
Dat zou de vele remstof op de achterste wielen kunnen verklaren, ookal zijn bij mij de voorste altijd veel zwarter dan de achterste, de blokken zijn even ver versleten
Post Reply