Allround sportband

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Allround sportband

Post by johnny1911 »

ik ben een tijdje op zoek geweest naar banden voor mijn EK9. Nu is mijn keus gevallen op de Dunlop z1 star spec in de maat 195/50/15 of 195/55/15. Dit mede n.a.v. topics binnen dit forum.

Nu lees ik echter ook dat deze band niet echt geschikt is voor in de winter. Daarnaast rijd ik best vaak in mijn civic (het is eigenlijk een daily) maar ik wil gewoon banden met erg goede grip (dan maar meer slijtage).

Wat ik nu graag wil weten is welke banden jullie voor in de winter zouden aanbevelen? Ik ga echt niet door de sneeuw / ijzel rijden (pekel!), maar ik zou graag jullie suggestie horen voor een sportband (!) die je gewoon heel het jaar kunt gebruiken.

Alvast bedankt!

Groeten,
John
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Elke band kan jij het hele jaar door gebruiken zolang je maar met verstand rijdt en niet met je rechtervoet.

Het enige waar banden voor zorgen is dat de griplevels zich verplaatsen. Jij bent de bestuurden en dient daar rekening mee te houden. Ik zou wederom zeggen A048, R888 of D03G.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Heb nog een setje bijna nieuwe Uniroyal Rainsport 2 liggen 205x50x15 , ruim 7 mm profiel, best goede grip op droog, uitstekend tijdens regen. (het regent toch altijd) Geen ervaring met sneeuw. Hebben wel een slappe wang, dat vind ik niet lekker rijden en daarom mogen ze weg. Staan nu op marktplaats voor 160, je mag ze hebben voor 130.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ik rij in de winter op Pirelli's Sottozero winterbanden.
heb daarmee in de sneeuw laatste winter veel profijt gehad.

het zijn performance banden, dus als het wegdek droog is doen ze ook nog goed hun werk.

http://www.pirelli.com/tyre/be/nl/car/s ... erie2.html
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Persoonlijk zou ik in de winter gewoon weg switchen naar een winterband en in de zomer een sportieve band pakken.
'98 JDM Integra Type-R
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Dacht dat iemand een tijdje ook zo'n discussie had gestart. Waar ze in de US mee rijden zijn All Seasons banden, maar daar zijn de meningen erg over verdeeld. Feit is dat als je een keuze maakt om ook op andere gebieden meer grip wilt hebben, elders MOET inleveren. Je kunt het dus zien als van alles een beetje, of van alles niets. Denk dat dit wel de samenvatting is.

Mijn mening: De beste All Seasons banden worden niet geleverd in Nederland en er daarom in Nederland weinig ervaring en vergelijkingsmateriaal. Als je dus echt veilig wilt rijden en je auto je meer lief is dan de kleine (tijdelijke) besparingen, zijn winterbanden echt een must. Mijn Prelude rijd niet in de winter. Voor mijn daily heb ik goede resultaten met de Toyo CF1 die de winter met sneeuw ook een keer heeft overleefd.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ben ook op zoek naar veel banden, voor de ATR en mijn daily :evil
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

L4urenZ wrote:Persoonlijk zou ik in de winter gewoon weg switchen naar een winterband en in de zomer een sportieve band pakken.


Precies, voor een performance auto (Type-R bijvoorbeeld :silly: ) moet je een plakband in de zomer en een performance winterband voor in de winter.
( ik rij op Potenza's en Sottozero's) voor de FN2 uitstekende bandjes.

een all-season is en blijft een gulden (goedkopere) middenweg.
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Post by johnny1911 »

boikel wrote:Heb nog een setje bijna nieuwe Uniroyal Rainsport 2 liggen 205x50x15 , ruim 7 mm profiel, best goede grip op droog, uitstekend tijdens regen. (het regent toch altijd) Geen ervaring met sneeuw. Hebben wel een slappe wang, dat vind ik niet lekker rijden en daarom mogen ze weg. Staan nu op marktplaats voor 160, je mag ze hebben voor 130.


Bedankt voor je reactie! Maar ik wil nu toch echt gaan voor een mooie zomerband en daarnaast een specifieke winterband, beide in de maat 195/55/15.
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Post by johnny1911 »

iVTEC-fab wrote:
L4urenZ wrote:Persoonlijk zou ik in de winter gewoon weg switchen naar een winterband en in de zomer een sportieve band pakken.


Precies, voor een performance auto (Type-R bijvoorbeeld :silly: ) moet je een plakband in de zomer en een performance winterband voor in de winter.
( ik rij op Potenza's en Sottozero's) voor de FN2 uitstekende bandjes.

een all-season is en blijft een gulden (goedkopere) middenweg.


Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker aparte banden aanschaffen en wil dus graag voor de zomer de Dunlop Direzza Z1 star spec aangezien dit mij een erg goede performance band lijkt me toch nog schappelijke waterafvoer. Want aangezien ik er dagelijks mee rijdt, wil ik toch wel echt nog een beetje safe zitten als er ineens een flinke regenbui op komt zetten.

Het blijkt alleen ontzettend lastig om deze te pakken te krijgen! Ik houd jullie op de hoogte!
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

johnny1911 wrote:
iVTEC-fab wrote:
L4urenZ wrote:Persoonlijk zou ik in de winter gewoon weg switchen naar een winterband en in de zomer een sportieve band pakken.


Precies, voor een performance auto (Type-R bijvoorbeeld :silly: ) moet je een plakband in de zomer en een performance winterband voor in de winter.
( ik rij op Potenza's en Sottozero's) voor de FN2 uitstekende bandjes.

een all-season is en blijft een gulden (goedkopere) middenweg.


Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker aparte banden aanschaffen en wil dus graag voor de zomer de Dunlop Direzza Z1 star spec aangezien dit mij een erg goede performance band lijkt me toch nog schappelijke waterafvoer. Want aangezien ik er dagelijks mee rijdt, wil ik toch wel echt nog een beetje safe zitten als er ineens een flinke regenbui op komt zetten.

Het blijkt alleen ontzettend lastig om deze te pakken te krijgen! Ik houd jullie op de hoogte!


Misschien heb je er al aan gedacht, maar zorg dat je dan ook twee setjes velgen hebt. Gewoon voor de winter stalen velgen, of een setje lichtmetaal waar je niet zo zuinig op bent :wink: .

Ik rij trouwens zelf op Potenza's en Sottozero's.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Je rijdt bijna het halve jaar op je winterbanden. Ik vind een mooi setje in de winter ook niet weg hoor.

Tip: Veel mensen vinden een harde banden wang fijn onder een R.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Potenza RE050A ?
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Jo& wrote:Ik vind een mooi setje in de winter ook niet weg hoor.


Maar dan niet zeuren over pekelaanslag :wink: .

Gijs wrote:Potenza RE050A ?


Yup.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Gijs wrote:Potenza RE050A ?


jup, liggen er bij mij ook onder.
Post Reply