Culasse: project FN2 update: APK en drijfriem vervangen.
Aangezien mijn FN2 4 jaar oud werd moest ie voor het eerst naar de APK keuring.
Dat betekende eerst mijn race spruitstuk vervangen voor het standaard spruitstuk en katalysator alvorens de wagen klaar was voor de emissietest. Ook moest ik een andere map in flashpro programmeren.
In totaal deed ik er ongeveer 3 uur over om alles te vervangen. Sommige van de lambdasensoren zaten wel erg vast maar uiteindelijk kreeg ik ze los.
Ik besloot ook om de serpentine belt te vervangen aangezien die alweer 47000 km gedraaid had. De oude belt begon hier en daar wat te rafelen.
Ziehier mijn speciaal gereedschap voor het vervangen van de serpentine belt. Gewoon tussen het geleidewiel van de dynamo en het spanwiel klemmen om de spanning van de belt af te halen. In een paar minuten kun je zo de riem verwisselen.
De APK keuring verliep overigens zonder problemen.
Dat betekende eerst mijn race spruitstuk vervangen voor het standaard spruitstuk en katalysator alvorens de wagen klaar was voor de emissietest. Ook moest ik een andere map in flashpro programmeren.


In totaal deed ik er ongeveer 3 uur over om alles te vervangen. Sommige van de lambdasensoren zaten wel erg vast maar uiteindelijk kreeg ik ze los.

Ik besloot ook om de serpentine belt te vervangen aangezien die alweer 47000 km gedraaid had. De oude belt begon hier en daar wat te rafelen.

Ziehier mijn speciaal gereedschap voor het vervangen van de serpentine belt. Gewoon tussen het geleidewiel van de dynamo en het spanwiel klemmen om de spanning van de belt af te halen. In een paar minuten kun je zo de riem verwisselen.
De APK keuring verliep overigens zonder problemen.