Aanschaf jdm itr

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Jo& wrote:Het hoeven niet allemaal afgetrapte, losgeschroefde roestende barrels te zijn hoor!



Nee, inderdaad, maar 90 % daarvan wel.


Ik begrijp het zeker want ik ben ook die jonge kerel ooit geweest :lol:
En wie wil nou op die leeftijd in een oude Nissan Micra rijden :wink:

Alleen als je achteraf kijkt had je beter toen in een micra kunnen rondtuffen om later iets volwaardig te kunnen kopen. :idea:

Maar om on topic te blijven mijn Tip is: koop van een echte liefhebber, betaal desnoods wat meer (neem dus niet de goedkopste. en laat je niet verleiden door snelle onderdelen mooie velgen enz.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

g-unit wrote:Alleen als je achteraf kijkt had je beter toen in een micra kunnen rondtuffen om later iets volwaardig te kunnen kopen. :idea:

Maar heb je er spijt van, dat je geen micra gekocht hebt toen? Ik niet hoor :D
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

roblom wrote:
g-unit wrote:Alleen als je achteraf kijkt had je beter toen in een micra kunnen rondtuffen om later iets volwaardig te kunnen kopen. :idea:

Maar heb je er spijt van, dat je geen micra gekocht hebt toen? Ik niet hoor :D

:lol: :lol:
Ik had wel spijt dat ik een DXI had gekocht ipv een jaartje doorsparen voor de VTI. Een jaartje minder geleefd...
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

Jo& wrote:Het hoeven niet allemaal afgetrapte, losgeschroefde roestende barrels te zijn hoor!

Alleen soms is het niet verkeerd om als eerste auto, als dagelijkse scheurijzer, een simpel niet te waardevolle auto te kopen en daar maar ff een paar maandjes of jaartje in rond tuffen, stoepranden raken, paaltjes aanrijden etc etc.


ik heb onderhand al bijna tien jaar mijn rijbewijs, dus heb geen eerste auto nodig om het in te leren... als je dat bedoelt iig :wink:

ben daarnaast ook nogal zuinig en voorzichtig met auto's, dus mij zal je nooit een stoepje danwel paaltje zien pakken. Helaas zijn anderen dat niet, dus misschien is een barrel in die zin wel beter, woon nl nog steeds in de grote stad zeg maar.. Staat nu ook een dikke vette kras op de hybrid, fietser tegenaan geklapt. Rechtervoorpaneel en rechtervoordeur moeten opnieuw gespoten worden :evil: gelukkig allrisk verzekerd.

@ g-unit.. ik zoek vooral gewoon een mooie betrouwbare auto, wil al jaren een R. Helaas door studie ed kon dat gewoon niet. Ben echter geen petje die echt een eerste scheurijzer wil, die tijd ligt ver achter me. Wil gewoon een mooie auto om te vertroetelen :razz:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

:D :D Ja Sorry, je hebt ook gelijk, maar het was niet mijn bedoeling om je neer te zetten als een petje.

het was meer een algemene verhaal, van toen ik nog een petje was :razz:

Maar je moet op je eigen gevoel afgaan als je echt een JDM DC2 wil, zou ik bij een echte liefhebber kopen.
1 die goed onderhouden is en met liefde is behandeld.
heel belangrijk geen roest!

Nu roep ik dit waarschijnlijk op me af door dit hier te schrijven :twisted: , maar ik zou liever een EP3 nemen dan een DC2, de DC2 is een snelle en technisch heel goede en betrouwbare auto. Maar ze zijn ondertussen wel wat gedateerd.
Een JDM EP3 zou super stoer zijn! 8)
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

zo, even het stof hier afblazen..

ben nog steeds benieuwd, kan iemand hier mij misschien een indicatie geven van de maandelijkse kosten aan een R? Dus wegenbelasting, verzekering en onderhoud ed?

Ben na een tijdje niet te zoeken wel weer aan het rondsnuffen, iemand nog een jdm dc2 die weg moet? :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Hangt af van hoeveel bonus/males korting je hebt... Er zijn veel sites met auto verzekering vergelijkers.
EP3 weegt 1170kg dus dat kun je op belastingsite vinden ;-) is per regio verschillend.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

EP3 zou dan uitkomen op 133 euro per kwartaal als ik het goed heb.. Chris je woont in Amsterdam toch?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

chris wrote:zo, even het stof hier afblazen..

ben nog steeds benieuwd, kan iemand hier mij misschien een indicatie geven van de maandelijkse kosten aan een R? Dus wegenbelasting, verzekering en onderhoud ed?


Ben zelf 24 jaar oud.
6 jaar rijbewijs, 0 schade vrije jaren ( ja ik sta eindelijk weer op 0, klein ongelukje met inparkeren op dag 2 dat ik de civic had... )

Wegenbelasting kost me 111 per kwartaal.
Verzekering zit ik op de 65 per maand
Ik rij 11,8 km op een liter benzine ( ja ik hou 't bij )
Rij altijd op BP Ultimate of beter gemiddelde benzine prijs van ongeveer 1,65 de liter ( sinds ik de auto heb )

Onderhoud zijn de normale kosten. gooi er om de 7500 km weer versie olie in met een nieuwe HAMP filter. kost iets van 85 euro in totaal...

Daarnaast zijn je overige kosten het schoonhouden, banden en eventuele updates en daar kan je het zo gek mee maken als je zelf wilt ;)

Meer vragen of een keertje meerijden, pm je details maar.
ben zelf vaak genoeg op de Foodstrip in a'dam
'98 JDM Integra Type-R
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

@ jo&, ik woon inderdaad in amsterdam, dus dat zal mijn premie geen goed doen ;-)

heb al bijna 9 jaar mijn rijbewijs, maar nog nooit een eigen auto gehad dus 0 schadevrije jaren.. helaas tellen die 7 jaar als chauffeur niet mee!

ik heb bij bpo wat prijsopgaven gevraagd voor een ek9 en dc2, ben benieuwd wat daar uitkomt.

@ laurens, qua vaste lasten lijkt het me nog mee te vallen.. vwb wegenbelasting ed. Valt me misschien ook wel mee omdat ik tot voorkort steeds op zoek was naar een mooie oude defender of jeep haha :lol:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

bpo ?

Wil je der direct 1 uit japan ? of zelf via engeland halen ?
Als je direct uit japan wilt, heb ik eventueel nog wel een contact op facebook die na jaren als atuo-trader zich nu meer op export gaat richten. Dus misschien kan je via hem wat regelen...
'98 JDM Integra Type-R
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

BPO Automotive is het bedrijf waar ik werk. Ik weet dat er ook een nette mail teruggestuurd is met uitleg, en we wachten nog op de terugkoppeling van Chris.

Wij importeren o.a. uit Japan. Werken daar met een eigen partner die auto's op de veiling inkoopt en controleert. Geen risico op dealers die gebreken bij auto's verbergen, puur omdat ze vooraf gecontroleerd worden.

We zijn nu 3 jaar bezig met import en export, vorige week de 104e auto hier binnengehad van buiten de EU, dus ook flinke ervaring inmiddels.

Puur ter introductie! 8)

Dus Chris, mocht je verdere vragen hebben, eens willen komen kijken, laat even horen! [email="info@bpoautomotive.nl"]info@bpoautomotive.nl[/email]
Bedankt!
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

hoi bastiaan!

ik heb inderdaad een zeer uitgebreide mail van jullie gehad, waarvoor dank! Ben alleen ontzettend druk met werk, dus nog niet aan toegekomen erop te reageren.. Ik hoop een dezer dagen er weer eens even voor te kunnen gaan zitten ;-)
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

volgens mij heeft tcc nog een jdm dc2 staan.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Hoi Crhis,

Ik lees net je topic en zie dat niet alleen de aanschaf, maar ook de onderhoudskosten nogal een rol spelen bij je aanschaf. Een JDM DC2 (1996?) is natuurlijk een schitterende auto, maar om daar 100km per dag als daily mee te gaan rijden, ik weet het niet, zou je dan niet verstandiger aan doen om naar een EP3 te gaan kijken? Deze zijn toch al gouw 7-9 jaar jonger en lenen zich beter voor daily drive lijkt me. Vooral qua onderhoudt...

Just my thoughts,..

Lucas
Deus Ex Machina!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Hoi Chris, Ik heb trouwens nog steeds een DC5 staan, kan ik weg doen voor een leuke prijs aangezien die nu echt echt weg moet..
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

En voor de juiste prijs wil ik mijn JDM DC2 ook wel weg doen.
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Geen punt Chris, we wachten de reactie af, bespreken we het geheel gewoon persoonlijk een keer. Kijkje nemen kan nooit geen kwaad, vast met de RHD kennis maken etc!

Mail maar zodra je er aan toe bent!


gr
Post Reply