EGR klep dichtzetten FK3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

EGR klep dichtzetten FK3

Post by Sinister »

Beste mensen,

Mijn FK3 is gechipt en nu loopt de EGR klep rapper vol,
ik heb overal gelezen dat dit bij 2.2 diesels wel voor problemen kan zorgen. Keung heeft het hier ook eens over gehad.
Is er een manier om deze af te koppelen zonder foutmeldingen? Of af te zetten.
Hoe kan ik merken dat de klep hapert? Krijg ik dan een foutmelding op mijn scherm? En als er teveel roet in zit krijg ik dan ook een melding?

Greetz
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Als er teveel roet in zit krijg je inderdaad ook zo'n melding... Je verliest vermogen en dat is merkbaar...

Ding kan je meestal gewoon afkoppelen...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Behalve software matig afkoppelen is er denk ik geen andere oplossing om je EGR klep af te sluiten zonder dat je een foutcode krijgt.

Doordat je een luchtmassa meter hebt zal je computer zien wanneer je EGR opent of sluit. Er gaan namelijk minder lucht de motor in als de EGR open staan en meer als de EGR dicht is.....
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

En hoe kan ik dat laten doen dan? In de garage? Of kan ik gewoon de darm afkoppelen zonder foutmeldingen?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Denk dat je iemand moet vinden die de complete software van je ECU opnieuw moet kunnen programmeren en dan ook de EGR functie uit kan zetten. Geen idee waar je die moet zoeken..........

Je EGR kanaal afdoppen levert gewoon een foutmelding op ben ik bang.
ronaldhulshof
Posts: 103
Joined: Sun Jan 24, 2010 11:37 pm

Post by ronaldhulshof »

ik heb onlangs op het werk een accord diesel met een kapotte egr klep afgestopt. Hierbij kreeg ik geen foutmelding tijdens het rijden. Aangezien hetdezelfde motor is kun je ff een blikje er tussen maken en proberen. Egr kleppen gaan wel vaker kapot bij deze modellen en levert die merkbaar minder vermogen op.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

EGR verstopt is toch het zelfde als een afgedopte EGR? Dan geven beide toch minder vermogen?
ronaldhulshof
Posts: 103
Joined: Sun Jan 24, 2010 11:37 pm

Post by ronaldhulshof »

Nee. Meestal is de egr zo vervuild dat die blijft hangen en alleen genoeg vermogen heeft bij een bepaald aantal toeren. Als je hem dan afdopt heb je weer het normale vermogen zo kun je gauw zien als de egr kapot is. Bij de civic en accord 2.2 cdti zit voor aan het blok een buisje die naar de egr loopt. Buisje er even af halen. Blikje pas maken buisje er weer op. En dan kun je het gauw genoeg merken.
Locked