Aanschaf jdm itr

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Aanschaf jdm itr

Post by chris »

Ok guys, paar vragen..

Ik heb zicht op een nieuwe fulltime baan in mijn vakgebied, eindelijk na lang zoeken. Wordt wel zo'n 100 km per dag rijden (retour).. Geen idee of er een leasebak inzit.. Maar aangezien ik een enorme grafhekel heb aan het Onrendabelen Vervoer moet er dus wel een auto komen. Ik neig al lang naar een jdm itr.. Wat zijn de kosten die ik (naast aanschaf) kan gaan verwachten? Verzekering, onderhoud etc.. En weet er iemand op dit moment nog een knap exemplaar te staan?

Heb nog wel meer vragen, maar eerst maar s checken wat ik te horen krijg ;)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Wat zoek je? Een DC2 of DC5?
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

Had ik ff moeten vermelden, wil een dc2.. Bij gebrek aan dc5 euro's ;)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

je hebt pm
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij gebrek aan dc5 euro's

Bestaan er eigenlijk officieele euro DC5's? Of zijn dat allemaal imports?
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Allemaal import, maar volgens mij bedoelde je dat ze duurder zijn?
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

Haha ja ik doelde op de prijs ;-)
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Dc5 is JDM. Je hebt nog wel een AUS spec die is net als de RSX anders uitgevoerd denk aan Brembo,Racaro...tot ecu en misschien geen standaard LSD. Die verschillen ook kwa gewicht/performance.

Dc5 7495,-/57kmiles
http://www.pistonheads.com/sales/2423437.htm

96 JDM Integra DC2 3495,-/62k miles
http://www.pistonheads.com/sales/2489597.htm

Dit zijn redelijk normale prijzen in de UK.. Je zou er haast een een 98 spec bij halen.
In iedergeval veel succes met de zoektocht ik hoop dat je hier wat aan hebt. :wink:
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

wie kan mij een beetje een idee geven hoe het in zn werk moet gaan wil je dr eentje uit de UK halen? Zijn hier wel meer die dat gedaan hebben toch?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

PM anders Benjamin even.
Die heeft ze al meerdere malen direct uit japan of via de UK uit japan gehaald.

Die moet je precies kunnen vertellen en eventueel helpen hoe het in zijn werk gaat.
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Denk eraan dat je voor de DC2, 98 moet tanken... weet niet hoe het voor de DC5 is
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Das hetzelfde Ricky.
Komen ook uit japan, dus zijn de 98+ gewent...
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Erg rendabel jezelf vervoeren in een R bestaat niet. Rijden allemaal rond de 1 op 10 en je gaat er vanzelf zoveel van houden dat je er meer dan normaal onderhoud aan uitvoert en er dure banden onder wilt hebben etc.

Voor rendabel vervoer moet je een 1,4 civic kopen of een hybride of een Toyota Aygo etc etc
Polini
Posts: 89
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:35 pm

Post by Polini »

Jo& wrote:Erg rendabel jezelf vervoeren in een R bestaat niet. Rijden allemaal rond de 1 op 10 en je gaat er vanzelf zoveel van houden dat je er meer dan normaal onderhoud aan uitvoert en er dure banden onder wilt hebben etc.

Voor rendabel vervoer moet je een 1,4 civic kopen of een hybride of een Toyota Aygo etc etc


Klinkt bekend :razz: :o ops:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Jo& wrote:Erg rendabel jezelf vervoeren in een R bestaat niet. Rijden allemaal rond de 1 op 10 en je gaat er vanzelf zoveel van houden dat je er meer dan normaal onderhoud aan uitvoert en er dure banden onder wilt hebben etc.


Hij doelde meer op het feit dat hij niet met het Openbaar vervoer wilt ;)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

En Jo& doelt waarschijnlijk op het feit dat 100 km per dag in een Type R iets meer zal kosten dan het openbaar vervoer :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

L4urenZ wrote:
Jo& wrote:Erg rendabel jezelf vervoeren in een R bestaat niet. Rijden allemaal rond de 1 op 10 en je gaat er vanzelf zoveel van houden dat je er meer dan normaal onderhoud aan uitvoert en er dure banden onder wilt hebben etc.


Hij doelde meer op het feit dat hij niet met het Openbaar vervoer wilt ]

klopt idd, heb een hekel aan het OV.. maar ben me er natuurlijk wel van bewust dat rondtuffen in een R een flink stukje duurder zal zijn. Moet het allemaal nog even bekijken, ben me nu aan het orienteren op de mogelijkheden. Maar wil zo graag een R.. :o ops:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Toen ik Jonger was wilde ik ook altijd snelle auto's
maar door gebrek aan euro's voor de nieuwere type's was ik dus gbonden aan oudere type's.

En daar kwam dus goedkoep = duurkoop verhaal.

Een oudere auto van het caliber Type R GTI enz, zijn auto's die al wat sportieve kilometers hebben afgelegd. dus daar zit nog wel zeker wat oogjes en haakjes aan.
En inderdaad het is niet zo dat je verder kunt gaan met tanken van Mix zoals in je Vespa, nee daar gaat min. Ron 98 in.

of je doet goedkoop en tankt bij een witte pomp euro'95. met alle gevolgen van dien.
Komt er nog bij dat je als je op Forums zoals hier aanmeld je niet met je Wanli banden kunt komen aanrijden.

Want bij elke Apk, is er weer wat (roest), en je bent verplicht een ANWB pas erbij te nemen want je weet nooit zeker of je een retour zonder problemen kan maken over de snelweg.

Komt er nog bij dat de meeste van zulke auto's al een paar keer in elkaar en uit elkaar zijn geweest, want dat moetmeestal als je nieuwe tuning onderdelen monteert, en dat doen de meeste en ook weer hier kun je niet met Carstyle troep aankomen.
want koop je 1 met 190 pk maar je wilt uiteindelijk 210pk

Uiteindelijk als je alles bij elkaar optelt had je beter een nieuwere kunnen kopen met al 210 pk.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

...maar de oude modellen blijven zoveel mooier en puurder... (persoonlijke mening)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Het hoeven niet allemaal afgetrapte, losgeschroefde roestende barrels te zijn hoor!

Alleen soms is het niet verkeerd om als eerste auto, als dagelijkse scheurijzer, een simpel niet te waardevolle auto te kopen en daar maar ff een paar maandjes of jaartje in rond tuffen, stoepranden raken, paaltjes aanrijden etc etc.
Post Reply