Auto van Nederland naar Belgie invoeren.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Robert Itr

Auto van Nederland naar Belgie invoeren.

Post by Robert Itr »

Ik heb een belangstellende uit Belgie voor mijn Itr,maar nu kan hij m wel kopen maar er moeten nog al wat documenten bijzitten zoals het aankoopfactuur,maar die heb ik niet. Anders kan hij het geld niet rond krijgen bij zijn bank,wat ik uit zijn franse vertaalmachine begrijp.

En over het vervoer naar Nederland weet ie niet precies hoe hij het met de kentekenplaten moet regelen etc.

Ik heb hier het Rdw al gebeld en ik hoef als enige mijn kentekenbewijs en kentekenplaten in te leveren voor uitschrijving bij een Rdw kantoor (Veendam).

Zijn er hier die een auto naar Belgie hebben geimporteerd en er meer van weten?

Alvast bedankt.
suby555

Post by suby555 »

Aankoopfactuur is gewoon een verkoopsdocument tussen u en hem!

Het makkelijkste is om samen met hem naar een RDW kantoor te gaan , jij geeft je platen daar binnen en hij kan onmiddelijk daar exportplaten kopen voor naar Belgie te rijden.

Kost iets van een 150 euro, dan heeft hij nrplaten die 14 dagen geldig zijn en die ook (belangrijk) 14 dagen verzekering geven aan de wagen!

Voor de rest is het niet moeilijk :wink:
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
vtecpower

Post by vtecpower »

ik heb toevallig vorige week mijn itr aan een belg verkocht..
verkoop overeenkomst gewoon iets op papieren zetten met de gegevens van de auto erbij..
ik had hem een voorlopige verkoop overeenkomst gestuurd via mail en die had hij meegenomen naar de bank voor aan zijn geld te komen..

als hij bij je is en koopt de wagen ga dan naar een gwk kantoor bij jou in de buurt..daar kun je de export regelen..je kentekenplaten en papieren inleveren en krijg je ook de vrijwaring..idem als aan de rdw.

het voordeel van het gwk kantoor t.o.v. rdw is dat de belg bij het gwk kantoor WEL een verzekering kan afsluiten(rond de 150 euro) wat bij het uitvoer kenteken hoort...en dat kan bij de rdw NIET.
de uitvoer kenteken platen krijg je ook gelijk bij het gwk.

de platen erop en hij kan ermee rijden voor 2 weken,verzekerd.
succes!
Robert Itr

Post by Robert Itr »

Kijk hier heb ik wat aan,bedankt.

Ik zal is zo n koopovereenkomst opzoeken...
MLM

Post by MLM »

Robert Itr wrote:Kijk hier heb ik wat aan,bedankt.

Hierbij verkoop ik, Robert, mijn itr met chassisnr. X aan mr de Belg voor het luttele bedrag van 1 euro. Belg is akkoord met de huidige staat van de auto.

Robert Belg

........... .........
Robert Itr

Post by Robert Itr »

MLM wrote:
Robert Itr wrote:Kijk hier heb ik wat aan,bedankt.

Hierbij verkoop ik, Robert, mijn itr met chassisnr. X aan mr de Belg voor het luttele bedrag van 1 euro. Belg is akkoord met de huidige staat van de auto.

Robert Belg

........... .........

:lol: :o :( :-) :-? :razz: :twisted: :roll: :wink:
Locked