Email notivicaties bij PM

Vragen, klachten en/of opmerking mbt ons forum, meld het hier.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het is nu gratis :-)
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Ten eerste sluit mijn browser nooit af en heb dus altijd de pagina's open waar ik mee bezig was/ben. Ik kom hier misschien 1 keer in de week, dus om de rest van de week dit forum open te laten staan omdat iets niet werkt zoals het wel zou moeten vind ik niet zo handig.

Ten tweede gaat het me ook om de berichtgevingen op mijn abonnementen. Op dit topic heb ik een abonnement zodat ik een email krijg zodra iemand reageert zodat ik daar dan weer snel op kan reageren. En berichtgevingen van abonnementen kunnen alleen via de mail en dus niet via PM. De browser open laten bied dus geen oplossing. Daarnaast komt het zeer regelmatig voor dat berichten als gelezen zijn gemarkeerd terwijl ik zeker weet dat ik ze niet gelezen heb. Ook dit komt voor zover ik weet niet door mij of mijn pc. Echter heeft dit wel tot gevolg dat ik dus op de hoogte wil blijven van sommige dingen hier maar ik daar geen betrouwbare mogelijkheden voor heb.
In phpBB3 zijn er wel meerdere oplossingen maar messageboard vind het teveel werk om te updaten en blijft daarom liever met de minimaal 4 jaar oude versie werken (weet niet exact welke versie hier draait dus kan nog meer zijn dan 4 jaar).
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Katana wrote:Het is nu gratis :-)

Begrijp ook wel dat het makkelijk is op de manier zoals het nu gaat. Het zou alleen niet mijn keuze zijn, maar daar gaat het in dit geval niet om.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Mijn mailprovider zegt ook dat de beste oplossing is dat de beheerder van dit forum een reverse DNS opneemt.
Ze zijn wel bereid om het IP van deze server in hun client_access op te nemen maar dan omzeil je feitelijk de beveiliging en heeft dus niet hun voorkeur.

Wat ik dan wel weer raad vind is dat het lijkt dat verder niemand hier last van heeft...
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

roblom wrote:Daarnaast komt het zeer regelmatig voor dat berichten als gelezen zijn gemarkeerd terwijl ik zeker weet dat ik ze niet gelezen heb. Ook dit komt voor zover ik weet niet door mij of mijn pc.


Dit ligt hem vaak toch in de cookies, deze zullen alleen dan niet correct vanaf de website komen, echter heb ik hier zelf geen last van met FF terwijl mijn browser ook altijd open staat en zijn sessie saved, zodra ik hem afsluit.


roblom wrote:Echter heeft dit wel tot gevolg dat ik dus op de hoogte wil blijven van sommige dingen hier maar ik daar geen betrouwbare mogelijkheden voor heb.


Gewoon 't hele forum doorklikken is ook een oplossing, maar hangt er net vanaf in hoeverre je dit wilt.

roblom wrote:In phpBB3 zijn er wel meerdere oplossingen maar messageboard vind het teveel werk om te updaten en blijft daarom liever met de minimaal 4 jaar oude versie werken (weet niet exact welke versie hier draait dus kan nog meer zijn dan 4 jaar).


Messageboard is in mijn ogen ook erg achterhaald bezig.
Ik ben momenteel de mogelijkheden aan het bekijken om het een en ander te kunnen overzetten en hopelijk ook de overstap te kunnen maken naar PHPBB3. Gezien we hiermee veel meer kunnen met het forum. Maar dit heeft even tijd nodig en verwacht ik niet op hele korte termijn :)
'98 JDM Integra Type-R
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Werk zelf ook met FF terugdenkend is het inderdaad al wel een tijdje geleden dat ik dit probleem heb gehad dus misschien is het opgelost.

Hoe langer je wacht met updaten hoe meer werk en lastiger het word. Ik ben zelf beheerder van www.decrxgarage.nl waar ook een phpbb forum op aanwezig is dus heb redelijk wat ervaring. Een phpbb2 instal omzetten naar een phpbb3 install met standaard template en zonder mods is goed te doen in een avondje.
Verder vind ik dat een betaalde club zijn leden best wat beters kan bieden dan een gratis forum. Maargoed was niet bij de ledenvergardering dus heb weinig recht van spreken, en daar ging dit topic ook niet over :D
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Maargoed was niet bij de ledenvergardering dus heb weinig recht van spreken


Hoezo? Je bent toch lid en betaald toch contributie. Op komen dagen bij de ledenvergadering geeft niet meer recht van spreken.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Daar heb je helemaal gelijk in Boikel, Maar bij aanwezigheid had hij het eventueel als puntje kunnen aanmerken.

Daarnaast had je gemerkt dat er iemand is aangestelt om dit soort dingen in de gaten te gaan houden.

Verder draait onze website zelf op de sponsorde server van 1 van onze leden, om hier ook het forum op te kunnen hosten, zal het een en ander moeten besproken worden. Dit gaat niet over 1 nacht ijs.

Verder ben ik met je eens, dat omzetten van phpbb2 naar phpbb3 peanuts is. Ben zelf ook beheerder van een aantal fora en heb al wat migraties van phpbb2 naar 3 of van de ene naar de andere webhost meegemaakt.

Het kan allemaal en snel, het vergt alleen wel tijd en je moet beschikken over de juiste inlog gegevens en de juiste rechten op het huidige forum.

Geduld is een schone zaak en de toekomst zal het laten zien.
'98 JDM Integra Type-R
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

boikel wrote:
Maargoed was niet bij de ledenvergardering dus heb weinig recht van spreken


Hoezo? Je bent toch lid en betaald toch contributie. Op komen dagen bij de ledenvergadering geeft niet meer recht van spreken.

Dat klopt, maar klagen via een forum vind ik altijd een beetje 'makkelijk'.
Post Reply