Stuurbekrachtiging stuurt zwaar, civic EP3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Stuurbekrachtiging stuurt zwaar, civic EP3

Post by CTR-driver-limburg »

hey mensen...

ik ben vanavond een flink stuk gaan rijden met de EP3, uiteraard weer een genot, maar merkte wat raars op, toen ik stop stond en wilde parkeren draaide het stuur zwaar, ik had wel stuurbekrachtiging maar naar mijn mening niet volledig, bij het constant op en neer sturen dimt zelfs het interieur licht in de auto (deur open)...

weet iermand waar het resorvoir zit voor de stuurbekrachtigingsolie? want deze kan ik nergens vinden onder de motorkap...

wat zou het kunnen zijn? heb wel -+ 4 maanden geleden een keer een EPS melding in het dashbord gehad, deze verdween weer na opnieuw starten en niet meer terug gekregen....misschien toch iets niet helemaal lekker?

hoor t graag van jullie! :(
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Gelukkig kan je het niet vinden, de EP3 heeft een elektrisch gestuurde power steering.
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

yeepp...kzie het nu net ook! misschien de ECU resetten?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Dynamo of accu stuk....

Stuurbekrachtigingmotor schakelt zichzelf uit als de spanning te laag is.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

toen ik stop stond en wilde parkeren draaide het stuur zwaar, ik had wel stuurbekrachtiging maar naar mijn mening niet volledig


Niet aan je stuur draaien als je stil staat. :roll:
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Ik had hetzelfde probleem eergister.
Dynamo kapot.
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

de accu kan het niet zijn, die zit net 2 maanden nieuw derin, denk dan eerder de dynamo, straks even langs de garage laten doormeten....pfff, net die prelude bij gekocht krijg je aan de civic stukken!!! Baal der echtvan! Maarjah!

Wat kost een goede gebruikte of nieuwe dynamo?
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

zo,

net bij de garage geweest, de accu en dynamo zijn allebei in orde, de auto geeft stationair netjes -+ 14 volt aan,

de man van de garage zei, of het is een relais wat het stuurhuis voorziet van stroom of de motor wat op het stuurhuis zit...

heb ook nog even alle zekeringen onder de motorkap en onder het dashbord gecheckt, deze waren allemaal goed heb ook de plus 15 min van de accu afgehad maar zonder resultaat...

gevalltje honda dealer of kan ik nog ergens relais of andere dingen chekken voordat ik mijn beurs daar moet gaan open trekken?
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

zonet nog even het elektrisch motortje gedemonteerd van de stuurkolom , bietje nieuw vet aan gedaan (stond in het wph) maar ook zonder resultaat, ik ga er toch stilletjes vanuit dat het motortje dus kapot is....heeft niemand ergens zo'n ding liggen voor te proberen?

deijne heeft helaas ook niks op voorraad! :( :(
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Voor je de motor gaat vervangen, als de motor idd verbrand is fikt meestal ook de aanstuur unit uit of de zekering. Als die er nog in zit zal de motor nog wel goed zijn. Ik zou me eerst eens concentreren op de aanstuur unit. Zoek anders eens een andere CTR rijder op en probeer wat onderdelen uit te wisselen.
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

EPS is onder de motorkap afgezekerd met 60amp en die is nog heel, de motor ruikt ook normaal, niet verbrand of wat dan ook, de stuurhuis ECU heb ik ook gevonden onder de vloermat aan de passagierskant

nu nog iemand die met mij zijn ECU wil uitwisselen om te proberen, zijn 2 boutjes en 2 stekkers meen ik, is zo gepiept en dan bespaar ik een hoop kosten...

welke type r rijder zou me willen helpen?

het is niet dat hij helemaal niet stuurt maar hij is naar mijn mening gewoon te zwaar ook al krijg ik hem met 1 hand gedraait.

het lijkt wel als ik langzaam draai dat hij wel goed werkt maar bij sneller draaien dat hij zeg maar afremt/tegensputtert
rob010
Posts: 57
Joined: Fri Sep 26, 2003 11:26 pm
Contact:

Post by rob010 »

Of de sensor op het stuurhuis is kapot of de EPS module.
Heb je geen foutcode trouwens?
Check maar eens op wat engelse forum's daar hebben ze zat problemen met stuurhuizen,module'sen sensoren.


Ik mag hier niet aanbieden,maar EPS module heb ik liggen mocht dat het euvel zijn. :idea:
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

nope helemaal geen foutcodes....
idd die module kan kapot zijn maar dan zou hij het neem ik aan helemaal niet meer doen!

moet kijken of iemand de module met me wil uitwisselen voor te proberen....hebben alle EP civic's EPS of alleen de type r?
D-per4mance
Posts: 9
Joined: Mon Nov 15, 2010 6:42 pm

Post by D-per4mance »

Is die van een EP2 hetzelfde? Die heeft namelijk ook electronische stuurbekrachtiging. Dan Michiel even vragen of die zin heeft om even een kruisproef te doen.
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

michiel....je bedoelt die gozer met die grijze EP2 wat ook wel es op t retail komt?
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

had nog even naar deijne gebeld, ze hadden wel een engelse EP3 staan, ze hadden dus een motortje en de ecu van het stuurhuis, echter hebben deze allebei andere codes/nummers dan wat op mijn motortje en ecu staan, nu denk ik dat het motortje vrijwel hetzelfde is want deze zat net zoals bij een europese EP3 rechts

nu twijfel ik alleen aan de ecu, hij zal wel passen maar zal hij ook werken of heb ik kans dat ik de boel kapot maak? Anders rij ik volgend weekend naar deijne en dan kan ik de spullen ook proberen!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

rob010 wrote:Of de sensor op het stuurhuis is kapot of de EPS module.
Heb je geen foutcode trouwens?
Check maar eens op wat engelse forum's daar hebben ze zat problemen met stuurhuizen,module'sen sensoren.


Ik mag hier niet aanbieden,maar EPS module heb ik liggen mocht dat het euvel zijn. :idea:

Ook kleine lettertjes worden gelezen...
Maar als jij aanbied dat hij even mag ruilen om te kijken of dat het euvel is, dan valt het onder mede lid helpen :wink:
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

Ohhh,,,,,dat had ik helemaal niet gezien, maar ik moet er dus voor naar amsterdam rijden? Of ben je ook wel es in de buurt??
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

ehhh hallooooooo!!!!!!!!!!!!
We gaan Amsterdam niet voor 010 uitschelden he ;-)
Da's Rotterdam...010 :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

haha oepss!!!.....excuse me :p

die stuurhuis-sensor, waar kan ik die ergens terug vinden? Kwil echt eerst zelf wat dinger uitsluiten voordat ik ermee naar de stealer ga!
Post Reply