Drachten 2010

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Groot gelijk heb je, family first!
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Wat bedoel je met een vleigwiel schild?


de vliegwiel is toch niet zichtbaar of begrijp ik het verkeerd ?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Vliegwiel is idd niet zichtbaar , maar kijk eens op yoep tjoep wat er kan gebeuren als je vliegwiel uit elkaar klapt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

g-unit wrote:Wat bedoel je met een vleigwiel schild?


de vliegwiel is toch niet zichtbaar of begrijp ik het verkeerd ?


Het gaat erom, dat als er wel wat misgaat, je vliegwiel niet naar binnen schiet.

Als zo'n ding op 8000 rpm losschiet, gaat het gewoon overal doorheen
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Extra stalen plaat om je bak heen tegen bescherming van wat de heren hier boven beschrijven.
Is bij mij al een paar keer door de vingers gezien maar dit jaar geen uitzondering voor mij.....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wil je dat ding niet voor je eigen veiligheid :s
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Jij rijdt er toch ook niet mee? Sprinten op Drachten is in die zin toch niets anders dan hard rijden op de openbare weg?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ze eisen het ook alleen als je met druk vulling of lachgas rijd.
Gewoon voor NA is het niet nodig.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Bij s/c is het verplicht ongeacht wat voor vermoge/tijden je rijdt.
Bij turbo en N/A is het pas verplicht als je sneller rijd als 11.99 sec.
Zo had ik het begrepen, weet niet hoe de regels dit jaar zijn.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hebben auto's die standaard een turbo hebben en een bonk vermogen ook deze verplichting of hebben zij die plaat al standaard?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nee, maar die hebben wel een koppeling en vliegwiel die wat meer koppel aan kan dan van een gemiddelde NA auto.
Een s/c auto heeft hoofdzakelijk meer koppel dan pk's dus willen ze bij die auto's wat extra veiligheid.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Ja, dat ziet er toch wel even ernstig uit. Hoeveel kan een licht vliegwiel als fidanza of zoals ik ACT Pro lite eigenlijk hebben aan vermogen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Meer dan genoeg.
Pas bij vermogens over de 600pk of 600Nm moet je zorgen gaan maken over het type dat je erin hebt zitten.
Balanceren is het belangrijkste!
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Ooo, Daar kom ik net niet aan toe. :lol:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Kingstreet finale dragraces komende vrijdag in Drachten.

Iemand interesse om daar te gaan rijden? Dit is de laatste kans dit seizoen om daar nog eens te gaan vlammen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als het droog blijft kom ik weer kijken.
Er is trouwens afgelopen weekend een dodelijk ongeval geweest tijdens dragraces, heel vervelend allemaal.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik kom waarschijnlijk ook kijken.
Ben er nog nooit geweest, lijkt me wel mooi om eens te zien.
Mits het weer goed is!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

slydawg wrote:Als het droog blijft kom ik weer kijken.
Er is trouwens afgelopen weekend een dodelijk ongeval geweest tijdens dragraces, heel vervelend allemaal.


Ja, dat was John van Geytenbeek. Hij reed voor het eerst op een nieuwe machine in de topfuelbike klasse. Hij ging dat weekend als een speer en stond zelfs in de finale, toen het mis ging, het blok explodeerde vlak na de start.
Ik zag het gebeuren op lifestream.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Echt klote dit soort dingen, de minder leuke kant van de sport helaas.
Locked