Tegiwa imports

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
micronsil

Post by micronsil »

Rik en mr X

Ik snap jullie.

Maar ik weet dat een hoop high end merken vaak ook eigenaar zijn van de cheape merken.

Is bij sommige grote merken een trukje om hun producten te kunnen verkopen.

A merk verkoopt bv een suspension set voor 1500 euro maar onder C(heapo) merk verkopen ze het voor 500 euro.

Ze zetten er alleen een sticketje op van een hun cheap merk en brengen het zo aan de man.

Zo halen ze hun research kosten eruit.

Er zijn namelijk heel veel mensen die de dure dingen niet kunnen kopen maar wel graag willen... en achterlijk zijn die grote bedrijven ook niet.. die willen verkopen.

Zo verkopen Cusco, mugen, seibon, nismo, trd en nog een aantal andere merken onder " namaak" namen.

Zelfde product, ander kleurtje, andere merk sticker, zelfde qualiteit, zelfde fabriek.

En wat je dan hebt.. je hebt de "Die hards" die heel graag het echte merk willen en dar dus honderden euro's voor neer leggen.

Of de mensen die wat minder kunnen / willen betalen die dan de " namaak" spullen kopen.

en de koopjes jagers die echt troep namaak spul kopen zoals bv crxke ( ik mis hem toch wel een beetje) in zijn auto had zitten
MLM

Post by MLM »

Rikky wrote:
MLM wrote:Komt ook doordat veel originele spullen overrated/overpriced zijn.

Was een paar jaar geleden bij de leverancier van Seibon op de koffie. Die vertelde ook dat bijvoorbeeld lugnuts van Mugen, Spoon en al die andere merken uit de zelfde fabriek in China. Kosten van een lugnut zijn 10 eurocent per stuk.

Betwijfel dat een beetje... Wel eens een Mugen lugnut tegen over een OEM lugnut vast gepakt?

Maargoed het zou kunnen natuurlijk...

Maar dan heb je het over een OEM lugnut.

Maar niet alle nepspullen uit China zijn van slechte kwaliteit. Het hangt van het bedrijf af dat de spullen inkoopt. Welke kwaliteitseisen worden er gesteld en tot hoeverre word dit gecontroleerd. Rota is daarvan het beste voorbeeld.

Toch een interessant onderwerp, al hebben we het er volgens mij ook nog even over gehad in dat topic van die Belgische idioot.
Rikky

Post by Rikky »

MLM wrote:in dat topic van die Belgische idioot.

Haha :lol:

Ik heb ook nooit gezegt dat ik persee origineel spul wil... Maar het naampje dat erop staat maakt het gewoon verleidelijk :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil

Post by micronsil »

Crxke :D
Honda-ATR

Post by Honda-ATR »

donkeykong wrote:.... deze intake doet precies hetzelfde wat een orignele doet...

Er zit verschil in hoor, de echte perst er net iets meer uit. Ze hebben meerdere dyno's gedaan hiermee en zijn tot deze resultaten gekomen :wink:
mr. X

Post by mr. X »

BZRKbb2 wrote:Tot op een dag alle oorspronkelijke fabrikanten over de kop gaan... en de copy cats geen idee hebben hoe ze zelf iets moeten ontwerpen

So true and my point exactly.

Game, set and match.
Stéphane

Post by Stéphane »

Beetje vergelijkbaar met toen ik Best Motoring importeur voor de Benelux was. Dankzij illegale kopieen en bijbehorende downloads lag die markt dus binnen de kortste keren ook plat. Dat geldt natuurlijk wereldwijd, niet alleen voor Nederland en België.

Met als gevolg dat er nu bijna geen nieuwe DVDs meer geproduceerd worden, omdat er niet voor betaald wordt. Nog afgezien van het feit dat daardoor mijn 'bedrijf' (deed het er bij voor de lol) daardoor stilviel vind ik het nog veel erger dat productontwikkeling daardoor stil valt. Innoverende bedrijven hebben geld nodig om te kunnen investeren.

En dan is kwaliteit inderdaad ook nog een verhaal apart...ik kies zelf het liefst voor originele spullen.

Overigens heb ik via de vorige eigenaar van mijn EK9 gehoord dat die Tegiwa spullen kwalitatief uitermate teleurstellend zijn. Maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

micronsil wrote:Zo verkopen Cusco, mugen, seibon, nismo, trd en nog een aantal andere merken onder " namaak" namen.

I call complete and utter bullshit on this...

Dont know about Seibon but the rest is just crap you made up!

:roll:

micronsil wrote:Maar ik weet...

You apparently know nothing...
wesjes

Post by wesjes »

ouch
micronsil

Post by micronsil »

Ben...

Say what you want.

Cusco's braces for under the car are being sold under a different name at a cheaper price.

Trd, mugen, nismo they sell some of the " dress up " parts such as Pedal covers, nut & struts ( not the big performance parts).

There was a discussion about this on the Nosaic forum of what ever the US subaru forum is called.

Someone wanted to order Cusco brases and at the moment i was verry interrested in getting some too.

And A duscussion started about getting a different brand that was much cheaper.

Then a few people said what I said in my earlier post, At the time i also though it was the biggest bs ever.

Then a sales rep of one a performance part company explained that a lot of the stuff is being sold under different names then the original brand.

He explained it was a whole marketing trick that some companies use.

And that they too were selling some of the original producs and also had soem of the "fake" products.

He explaine this with pictures and also other brands.

For instance Movado watches.
( The museum watch)
A verry respected brand that makes expensive watches.

They also make and sell watches under the names Vizio and ESQ ( at a much... much... cheaper price).

I was just as sceptical as you are and also though they were full of bs.

But later on I started te believe.

When I studied marketing my eyes stared to open up.
Even in the netherlands they do this stuff.

Euro shopper pepermint=Wilhelmina pepermint.
Hema Ice tea = lipton icetea ( met prik)
Stroop wafels etc.

Kortom.. ik geloofde er geen shit van en nu ben ik toch gaan geloven.

A lot of the stuff that's out there is extremely fake but there are also some products out there that are sold cheaper under a different brand name then the original.
donkeykong

Post by donkeykong »

Ok mensen, Tegiwa leverd ook origineel spul :)
zijn maar een paar dingen, nu een offer voor exedy oem koppeling 160 pond !! :)

anyway vergeet niet even in dit soort topics waar iedereen zijn mening op kan geven om niemand de grond in te trappen.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Sorry man thats just not correct...

Neither TRD, Nismo, Mugen or Cusco have sub brands that sell the exact same item under a different name for cheaper.

There might be replica Cusco braces out there for cheaper but that would be something Cusco would want to undermine NOT support.

Why would any company sell their own parts cheaper under an other name?

That would just be stupid to say the least!

Dont believe everything you read on the interwebs...

And please do not say shit like ' I know ' and then name a bunch of big brand names juts for shock value to try to prove your point.

Sure there are brands that have other brands produce their items.

Spoon and Vision Technica Sports for example.

Or Mugen and Maxim Works.

But try buying an exhaust manifold from Maxim Works for cheap!

And yeah sure when a company takes over an other company that also sell automotive parts they might sell similar items but not the same items with the same quality.

Besides no pun intended I just do not agree with what you are saying.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Ik ben het eens met Benji.

Er zijn veel "topmerken" die hun fabrieken gebruiken voor een goedkoper merk. Er wordt dan vaak geadverteerd (niet in de officiële reclames, maar door de verkopers in de winkel) met: "het komt uit dezelfde fabriek als "topmerk", dus dezelfde kwaliteit"

Het eerste is waar, het tweede niet. Dat iets uit hetzelfde "gebouw" komt, betekend niet dat dezelfde onderdelen gebruikt worden, of dezelfde kwaliteitscontrole ondergaan heeft.

Dit neemt trouwens niet weg dat de submerken ook goede componenten kunnen leveren, maar het zal nooit hetzelfde zijn als het "topmerk".

Ik denk trouwens niet dat de "topmerken" zullen verdwijnen door de copycats. Er komen altijd weer nieuwe type auto's (of nieuwe wensen, of andere producten) waar de topmerken mooie spullen van/voor maken. Daarna kunnen de copycats weer aan het werk.

Vraag en aanbod, oorzaak en gevolg.

Dit is hoe ik er over denk. (durf niet meer te zeggen dat ik iets "weet") :wink:
Deus Ex Machina!
DH

Post by DH »

donkeykong wrote:anyway vergeet niet even in dit soort topics waar iedereen zijn mening op kan geven om niemand de grond in te trappen.

Vind ik ook..
Op itr-dc5.com zijn ze niet negatief over Tegiwa.
Het is duidelijk dat bepaalde mensen een hekel aan replica`s hebben.
Wat ik ergens ook wel snap als je naar de markt kijkt.
Maar wel vervelend voor de gene die blij is met zijn nieuwe product om zoveel negativiteit te horen.
Volgende keer word het waarschijnlijk niet gemeld om reacties te negative vermijden.

Demian.
Honda-ATR

Post by Honda-ATR »

Dc5-Driver wrote:Op itr-dc5.com zijn ze niet negatief over Tegiwa.

Nope dit komt omdat dan de echte Gruppe M makkelijker verkrijgbaar wordt :D , de gemiddelde tijd dat een Gruppe M te koop staat op het forum is een kwartier :lol:. Als je ook verder kijkt zie je dat er maar weinig animo voor de replica is op het DC5 forum. Vergeleken met het CTRO forum, hier staan ze zelfs al 2de hands te koop :lol:.

Als je gaat kijken naar de kosten van een Gruppe M een jaar of 3 geleden, dan betaalde je voor een originele Gruppe M via Gruppe M Japan toen ongeveer Y 67.000 = +€ 400 euro. Door de wisselkoersen en het voordeel dat is vervallen om rechtstreeks bij Gruppe M te kunnen bestellen, is de nieuwprijs enorm naar boven geschoten Y 92.000 = +€ 810,--.

Neemt niet weg dat als iemand echt een Gruppe M wilt deze toch koopt en niet overstapt naar een replica. Als ik de keuze had, ging ik toch weer voor een originele Gruppe M :worshippy: .
wesjes

Post by wesjes »

Honda-ATR wrote:
"Dc5-Driver":3p8308sx wrote:Op itr-dc5.com zijn ze niet negatief over Tegiwa.

Nope dit komt omdat dan de echte Gruppe M makkelijker verkrijgbaar wordt :D , de gemiddelde tijd dat een Gruppe M te koop staat op het forum is een kwartier :lol:. Als je ook verder kijkt zie je dat er maar weinig animo voor de replica is op het DC5 forum. Vergeleken met het CTRO forum, hier staan ze zelfs al 2de hands te koop :lol:.

Als je gaat kijken naar de kosten van een Gruppe M een jaar of 3 geleden, dan betaalde je voor een originele Gruppe M via Gruppe M Japan toen ongeveer Y 67.000 = +€ 400 euro. Door de wisselkoersen en het voordeel dat is vervallen om rechtstreeks bij Gruppe M te kunnen bestellen, is de nieuwprijs enorm naar boven geschoten Y 92.000 = +€ 810,--.

Neemt niet weg dat als iemand echt een Gruppe M wilt deze toch koopt en niet overstapt naar een replica. Als ik de keuze had, ging ik toch weer voor een originele Gruppe M :worshippy: .[/quote:3p8308sx]

Amen
donkeykong

Post by donkeykong »

Dc5-Driver wrote:
donkeykong wrote:anyway vergeet niet even in dit soort topics waar iedereen zijn mening op kan geven om niemand de grond in te trappen.

Vind ik ook..
Op itr-dc5.com zijn ze niet negatief over Tegiwa.
Het is duidelijk dat bepaalde mensen een hekel aan replica`s hebben.
Wat ik ergens ook wel snap als je naar de markt kijkt.
Maar wel vervelend voor de gene die blij is met zijn nieuwe product om zoveel negativiteit te horen.
Volgende keer word het waarschijnlijk niet gemeld om reacties te negative vermijden.

Demian.

Ik vind het niet vervelend hoor :)
Als mensen het origineel kopen verklaar ik ze ook niet voor gek....je moet jezelf gewoon afvragen of het de moeite waard is, en dat is voor iedereen anders.

JO, 2e hands gaan ze nu gewoon voor 500 pond weg (excl verzended) man en dan zijn ze vaak niets eens 2e hands maar 3ehands 4e hands etc..het is wel een goede inverstering om een 2ehandse te kopen, die behouden hun waarde wel.

En de reden waarom en nog niet veel animo is omdat de dc5 replica er nog niet is. OP het CTR is er al best lang 3 maanden ofzo, denk dat die van de dc5 ook wel meer gekocht gaat worden :)

Het is trouwens wel grappig, als ik hier nooit over was begonnen en ik had iedereen die negatief is erover op een meeting gezien, en ik had er een gruppe m badge op...men dat nooit zou merken en weten...dus wie hou je nou voor de gek??

En nee ben geen showoff met mijn spulletjes, soms is het zelfs vervelend als je in je type r rijd....bestempeling patser haha :)
wesjes

Post by wesjes »

..en ik had er een gruppe m badge op...men dat nooit zou merken en weten...dus wie hou je nou voor de gek??

Jezelf :)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

wesjes wrote:
..en ik had er een gruppe m badge op...men dat nooit zou merken en weten...dus wie hou je nou voor de gek??

Jezelf :)

Lol! IDD!
donkeykong

Post by donkeykong »

ja ok inkoppertje, wat zijn jullie toch simpel zeg :)
Locked