Eigen radio i.p.v. fabrieksradio.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Eigen radio i.p.v. fabrieksradio.

Post by Willie »

Weet iemand wat je precies nodig hebt qua kabels om de fabrieksradio uit een 2004 Accord te omzeilen zodat je je eigen radio kan inbouwen?
Ik kwam op internet al een DIN-inbouwframe tegen alleen met het kabelgebeuren kan ik wel advies gebruiken. Alvast bedankt voor de tips en reacties.

Groeten, Wil.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Volgensmij kun je gewoon een verloop stukje kopen.
bas5th
Posts: 106
Joined: Tue Jan 26, 2010 8:21 pm

Post by bas5th »

Klopt, je kunt een "verloopje" kopen, ik weet niet m,eer precies hoe ze het noemen. Ik heb er één vanwege de carkit; die sluit je ook aan met standaard stekkers. Volgens mij kost het ca. 30 euro.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

iso stekker, 12.50
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Gewoon een Honda verloopstuk kopen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Kosten tussen de 15 en de 25 euro ofzo.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Valt niet mee bij een Accord, temperatuurdisplay van de airco zit in de radiodisplay verwerkt.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

maatje van me heeft twee radio's erin om die reden. 1tje onder de stoel..beetje omslachtig maarja
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

Keung wrote:Valt niet mee bij een Accord, temperatuurdisplay van de airco zit in de radiodisplay verwerkt.


Het lijkt mij ook te makkelijk dat met 1 ISO-verloopstekker alleen de radiofuncties uitgeschakeld kunnen worden. Er zal gerust wel meer bij komen kijken.
Apex
Posts: 128
Joined: Sat Mar 17, 2007 2:47 pm

Post by Apex »

Als je het dashboard openmaakt dan vind je daar als het goed is twee din stekkers. Daarmee wordt de radio/head unit verbonden met de ingebouwde versterker. Haal je die los en hang je je eigen radio aan die stekkers dan zou het kunnen werken.

MAAR.........

De aansluitingen in de din stekker voor speakers fl fr rr rl gaan via die stekker dus naar de ingebouwde versterker. Feitelijk zit je rechtstreeks op de ingang van dat ding. En dan kan het geluid wel eens veel te hard worden. Hiervoor heb je verloopkabels met een weerstandje erin. Ik denk dat je die ook moet gebruiken. Of je moet je line out eraan knuppen als je die hebt.

Ik kwam hier achter bij mijn accord omdat mijn mutebox van de carkit nogal knalde.. bleek dus dat die op de ingang van de versterker stond te schakelen via die din pluggen. En de mute draad mute alleen de radio. Niet de versterker. Dus feitelijk wijkt dat een beetje af van de standaard.

Groeten Vincent
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

Bedankt Vincent,

Ik zal er rekening mee houden. Mijn Pioneer heeft 3x2 line out uitgangen. Op dit moment zit alleen de sub met versterker aangesloten op 1 line out uitgang in mijn huidige Accord. Kan niet wachten om het spul aan te sluiten volgende week. Dan kan ik mijn "nieuwe" Accord ophalen. Ik wist niet dat er een ingebouwde versterker in zit. Vond het geluid al verdacht goed en hard klinken tijdens de proefrit.

Groeten, Wil.
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

[quote="""]Valt niet mee bij een Accord, temperatuurdisplay van de airco zit in de radiodisplay verwerkt.[/quo[/url]

Image

Keung, weet jij welke functies aan welke draadkleuren zijn gekoppeld? Ik heb het dan over de blauwe stekker. Het klopte wat jij zei. De temperatuuraanduiding in het display v/d climate-control gaat ook via een draadje van de blauwe stekker. Heb jij misschien een schema? Van mijn vorige Accord (CG8) had ik 'n werkplaatshandboek op CD. Zou ik uit kunnen gaan van dezelfde stekkeraansluitingen voor een CL7???

Alvast bedankt en de groeten,

Wil.
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

Update. Ik heb het probleem opgelost. De 20-polige blauwe stekker gaat via een verloop naar de Pioneer. Vervolgens op het werk 3 kabels voorzien van dezelfde stekkertjes zoals op de originele stekker. Natuurlijk geïsoleerd met krimpkous. Daarna de geschakelde +, constante + en de - afgetakt van de originele 20-polige stekker. Ik heb hiervoor Scotchloks gebruikt. Wel de kabeltjes van te voren een stukje gestript want het zelfstrippende vermogen van die Scotchloks is **t. Als laatste de 3 kabeltjes achterin de fabrieksradio steken en het display werkte weer. Klokje en climate-control gegevens zijn eindelijk weer zichtbaar. Een ieder bedankt voor het meedenken en de tips.

Groeten Wil.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Ik haat fabrieksaf ingebouwde radio's...
Post Reply