Nick B16::EM2&EJ1::
Even afstoffen.
Ik ben een nieuw project begonnen met een 95er EJ coupé chassis. Het plan is om hem stukje bij beetje op te bouwen, tijd speelt geen rol.
Het doel is uiteindelijk een auto neer te zetten voor straat en circuit gebruik.
De basis was een hoopje ellende wat nog ergens bij RSP in een hoekje stond weg te kwijnen. :lol:
Zo had ik hem opgehaald. Ziet er niet uit, maar het ding heeft nagenoeg geen roest.
Verder strippen...
Boeren brug om het onderstel eronderuit te halen:
Voorkant eronderuit:
Achterkant:
Resultaat na een paar uurtjes kwaad maken:
Toen alles tuum vrij gemaakt, afgespoten en het kleine beetje roest wat die had verwijderd en vast in de primer gezet.
En toen kon het laswerk beginnen. Ik ben erg blij dat Randall dit voor me wil doen. Met name dat je dan iig zeker bent van kinky laswerk 8)
En omdat ik er geen zak van kan...... :lol:
Alle gaten in het interieur dicht, en het begin van de kooi. Binnenkort komt de rolkooi binnen uit Engeland en gaat Randall die er in lassen.
De hoedenplank is ook verwijderd gewoon omdat dat straks mooier oogt. De stijfheid die het chassis daar nu mist wordt toch opgevangen door de kooi.
Verder heb ik de wielen al klaar voor het project. Het zijn de proracers geworden die op mijn vorige hobby auto zaten. Heb ze terug gekocht en meteen onder handen laten nemen door wheelcare.
Voor:
En na:
Verder wil ik in dit project de nadruk leggen op een goed onderstel en de veiligheid. Vermogen is vooralsnog niet het belangrijkste.
Ik ben een nieuw project begonnen met een 95er EJ coupé chassis. Het plan is om hem stukje bij beetje op te bouwen, tijd speelt geen rol.
Het doel is uiteindelijk een auto neer te zetten voor straat en circuit gebruik.
De basis was een hoopje ellende wat nog ergens bij RSP in een hoekje stond weg te kwijnen. :lol:
Zo had ik hem opgehaald. Ziet er niet uit, maar het ding heeft nagenoeg geen roest.

Verder strippen...

Boeren brug om het onderstel eronderuit te halen:

Voorkant eronderuit:

Achterkant:

Resultaat na een paar uurtjes kwaad maken:

Toen alles tuum vrij gemaakt, afgespoten en het kleine beetje roest wat die had verwijderd en vast in de primer gezet.

En toen kon het laswerk beginnen. Ik ben erg blij dat Randall dit voor me wil doen. Met name dat je dan iig zeker bent van kinky laswerk 8)
En omdat ik er geen zak van kan...... :lol:
Alle gaten in het interieur dicht, en het begin van de kooi. Binnenkort komt de rolkooi binnen uit Engeland en gaat Randall die er in lassen.

De hoedenplank is ook verwijderd gewoon omdat dat straks mooier oogt. De stijfheid die het chassis daar nu mist wordt toch opgevangen door de kooi.

Verder heb ik de wielen al klaar voor het project. Het zijn de proracers geworden die op mijn vorige hobby auto zaten. Heb ze terug gekocht en meteen onder handen laten nemen door wheelcare.
Voor:

En na:

Verder wil ik in dit project de nadruk leggen op een goed onderstel en de veiligheid. Vermogen is vooralsnog niet het belangrijkste.
Thanks mensen
Ik zal hier regelmatig updaten als er vorderingen zijn.
@ L4urenZ. Randall heeft het erg druk. Hij is ook nog bezig met een hele strakke EE9 van Knite Force.
Zijn eigen project is op HP nog steeds te volgen.
http://www.hondaperformance.nl/viewtopi ... highlight=

@ L4urenZ. Randall heeft het erg druk. Hij is ook nog bezig met een hele strakke EE9 van Knite Force.
Zijn eigen project is op HP nog steeds te volgen.
http://www.hondaperformance.nl/viewtopi ... highlight=
-
Vandaag verder gegaan met Nick z'n kooi...
Alle buizen op z'n plaats gezet:
Puntlasjes...
En back to the Dark Side om alles definitief op z'n plaats te zetten:
Dwarsstang onder het dash...
Moet alleen nog wat zakken, dus... SLIJPEN!
Mooi he, werk...
...kan er de hele dag naar kijken 8)
Stang kan op z'n plaats:
Stuurhuis is gelijk maar verstevigd:
Daarna nog even alle lasnaden met de staalborstel schoongeborsteld.
Eindresultaat voor vandaag:
Very toit. Yesh, toit like a toiger.

Alle buizen op z'n plaats gezet:

Puntlasjes...

En back to the Dark Side om alles definitief op z'n plaats te zetten:

Dwarsstang onder het dash...

Moet alleen nog wat zakken, dus... SLIJPEN!

Mooi he, werk...

...kan er de hele dag naar kijken 8)
Stang kan op z'n plaats:

Stuurhuis is gelijk maar verstevigd:

Daarna nog even alle lasnaden met de staalborstel schoongeborsteld.
Eindresultaat voor vandaag:

Very toit. Yesh, toit like a toiger.