Banden
The RE070 is for sure one of the best options for performance and drivability, they come standard on the STi and from what Ive experienced they are great.
The are now available in 215/45 17 from the front of the S2000 Type S!
Might be worth checking out...
Groupbuy?
By the way you can just order them from TireRack, they also ship to Europe!
:wink:
Groupbuy?
Benjdmin wrote:The RE070 is for sure one of the best options for performance and drivability, they come standard on the STi and from what Ive experienced they are great.
Groupbuy?
Do you have experience with Tirerack?
I asked them a few days ago about shipment for the RE-01R but i haven't got any answer back yet.
I also asked about shipment for multiple sets of tires. Maybe this is interesting for us.
Benjdmin wrote:Katana wrote:I see, but the STI is 4WD :wink:
Im sure they are FF compatible mate...
No but seriously you do have to watch out a bit in the wet, however you can anticipate that.
And in the dry you can enjoy the spoils of GRIP!
Good point, but one needs to take the Dutch weather into account too :cry:
Even omhoog halen.
Morgen wil ik een band bestellen die ik voor de Integra uitgezocht heb. Hij is er in de volgende maten:
15" - 195/55R15 - 84V
15" - 195/50R15 - 82V
15" - 205/50R15 - 85V
Met de achterliggende gedachte dat het een serieuze semi slick is, welke heeft hier de voorkeur op een compleet standaard Integra?
Als je mag zeggen dat een hogere load index een hardere bang (wang) betekent, en de Integra die dus heel graag heeft, zou je automatisch de 205 zeggen.
Doordat deze band enigszins bol loopt ben ik ook bang dat de 195 misschien te dun is maar ik wil het liefst niet onnodig breed gaan.
Iemand die er wat over wil zeggen?
Morgen wil ik een band bestellen die ik voor de Integra uitgezocht heb. Hij is er in de volgende maten:
15" - 195/55R15 - 84V
15" - 195/50R15 - 82V
15" - 205/50R15 - 85V
Met de achterliggende gedachte dat het een serieuze semi slick is, welke heeft hier de voorkeur op een compleet standaard Integra?
Als je mag zeggen dat een hogere load index een hardere bang (wang) betekent, en de Integra die dus heel graag heeft, zou je automatisch de 205 zeggen.
Doordat deze band enigszins bol loopt ben ik ook bang dat de 195 misschien te dun is maar ik wil het liefst niet onnodig breed gaan.
Iemand die er wat over wil zeggen?
Ik heb nu ook een nieuw setje banden.
Rikky zweert erbij.
Ik laat wel weten wat mijn bevindingen zijn wanneer ze onder de auto liggen.
Maar volgens de reviews online zijn het goeie banden.
Ik ga niet zo extreem als Mr. X 8) :razz: voor mij is het alleen naar werk, naar huis, naar mijn vriendin zo nu en dan wat snelwegen, dus denk ik dat ze voldoende performance hebben voor daily use.

Rikky zweert erbij.
Ik laat wel weten wat mijn bevindingen zijn wanneer ze onder de auto liggen.
Maar volgens de reviews online zijn het goeie banden.
Ik ga niet zo extreem als Mr. X 8) :razz: voor mij is het alleen naar werk, naar huis, naar mijn vriendin zo nu en dan wat snelwegen, dus denk ik dat ze voldoende performance hebben voor daily use.

Dunlop D03G. Nog niemand rijdt hier op deze band dus vandaar verwacht ik ook niet dat er feedback gegeven kan worden hoe de maat zich houdt.
15" - 195/55R15 - 84V heeft een band hoogte van 107.25
15" - 195/50R15 - 82V heeft een band hoogte van 97.5
15" - 205/50R15 - 85V heeft een band hoogte van 102.5
De 195/50 heeft de meest platte band maar dus de laagste load index. De 205 heeft wel een beetje mijn voorkeur.
15" - 195/55R15 - 84V heeft een band hoogte van 107.25
15" - 195/50R15 - 82V heeft een band hoogte van 97.5
15" - 205/50R15 - 85V heeft een band hoogte van 102.5
De 195/50 heeft de meest platte band maar dus de laagste load index. De 205 heeft wel een beetje mijn voorkeur.