Mannen ik heb hulp nodig

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Mannen ik heb hulp nodig

Post by Spons »

jaja enkele van jullie weten dat ik eind juni gewoon eventjes naar Tokio vlieg om daar hoi (Kon'nichiwa) te zeggen.

Maar ik weet inmiddels Spoon (Type One en fabriek) te vinden net als Mugen.
Ook het hoofdkantoor van Honda weet ik te vinden

streetview voor de liefhebbers.. 8) (wacht even tot deze volledig geladen is)
Honda HQ
Spoon HQ
Type One (waar de honda staat met blauwe raamband)
Mugen
Mugen parkeerplaats kijk even rond hier staat dus doodgewoon een RR

Deze wil ik dus heeeel graag gaan bezoeken en wat ik ook ga doen anders blijf ik liever hier :wink:
nou heb ik dit niet gepost om jullie lekker te maken (naja... :razz: sommige wel dan) maar ik zoek iets
om precies het adres te zijn van DE honda fabriek waar auto's gemaakt worden.
Ik heb wel wat gevonden maar weet niet zeker of dat het is
en welke fabriek ik precies moet hebben.
deze site heb ik gevonden
http://world.honda.com/group/Factory/
maar word het niet echt wijzer van
om nou echt de locatie van de juiste fabriek te vinden

mijn ongewone vraag ook bij deze
weet iemand deze WEL te vinden?? :razz: :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Mooie reis!

Pas heb ik voor de Jazz van ons opgezocht waar hij gebouwd is. Daar kwam uit dat het een in China gebouwde Jazzz bleek te zijn. Ik heb dit uit het chassis nummer gehaald.
Op het internet kan je die identificatie methode wel vinden. Per auto is die anders dus je moet wel de juiste identificatie weten te vinden. Met die gegevens kon ik in google earth zo de fabriek vinden.

Enne, bv de NSX is in zn laatste jaren in de Suzuka fabriek gebouwd. Vlak bij het circuit. Als je dan toch EEN fabriek aan wil doen, neem dan die en ga gelijk even langs bij het circuit.

Image
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Uit China?
Ik dacht dat Honda's die gebouwd zijn in China goedkoper en minder van qualiteit waren dan eentje uit bijv. Jpn of UK.
Als men een Honda koopt in China dan is deze een stuk goedkoper dan eentje uit Jpn. Er rijden daar bijna net zoveel Odessy en Civic Hybride als fietsen :lol: Bijan de hele schoonfamilie heeft er eentje.......bleh
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

LCR wrote:Uit China?
Ik dacht dat Honda's die gebouwd zijn in China goedkoper en minder van qualiteit waren dan eentje uit bijv. Jpn of UK.
Als men een Honda koopt in China dan is deze een stuk goedkoper dan eentje uit Jpn. Er rijden daar bijna net zoveel Odessy en Civic Hybride als fietsen :lol: Bijan de hele schoonfamilie heeft er eentje.......bleh


Voor de lokale markt schijnen er andere eisen te zijn.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

MLM wrote:
LCR wrote:Uit China?
Ik dacht dat Honda's die gebouwd zijn in China goedkoper en minder van qualiteit waren dan eentje uit bijv. Jpn of UK.
Als men een Honda koopt in China dan is deze een stuk goedkoper dan eentje uit Jpn. Er rijden daar bijna net zoveel Odessy en Civic Hybride als fietsen :lol: Bijan de hele schoonfamilie heeft er eentje.......bleh


Voor de lokale markt schijnen er andere eisen te zijn.


Er zijn 2 versies die in China zijn gemaakt:
Eentje icm Chinese samenwerking die ECHT voor die lokale markt is gemaakt,dus met Honda Civic in het Chinees en eentje die gelijkt de boot in gaat voor de internationale markt...zoiets. Prijsverschik is zo'n 5-8.000 euro dacht ik. Dat heb je ook met veel spullen hoor......ook A kwaliteit spullen van V&D, modelauto's, etc,etc,etc.......die van fabriek gelijk de boot in gaan. Afgekeurde spullen worden gelijk ..ahum...vernietigd :roll:

sorry voor offtopic :wink:
Hondamatic
Posts: 33
Joined: Thu Nov 26, 2009 9:04 pm

Post by Hondamatic »

Staat bij mij ook nog op het verlanglijstje, een bezoekje Japan.

Heb al wel eens gekeken waar ik dan naartoe zou gaan, niet naar Suzuka, maar naar Motegi:

http://world.honda.com/collection-hall/

Anyway, veel plezier daar en neem een Engels (of NL als dat er is) -> Japans woordenboekje mee, want iets anders dan Japans spreken niet veel mensen daar heb ik me laten vertellen (of wijsmaken?).
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

@ gaskleppie: klopt deze fabriek kende ik ook al
zat ik ook aan te twijfellen. meteen ff langs suzuka
dacht altijd dat er maar 1 grote fabriek was is japan
maar blijkbaar meerdere dan maar een keuze maken welke het gaat worden
denk dat gewoon de vetste.

@hondamatic: dat klopt engels is daar niet echt gebruikelijk
dus dat word met handen en voeten praten haha :razz:
-=[BLACKA]=-
Posts: 420
Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm

Post by -=[BLACKA]=- »

Gaskleppie wrote:Mooie reis!

Pas heb ik voor de Jazz van ons opgezocht waar hij gebouwd is. Daar kwam uit dat het een in China gebouwde Jazzz bleek te zijn. Ik heb dit uit het chassis nummer gehaald.
Op het internet kan je die identificatie methode wel vinden. Per auto is die anders dus je moet wel de juiste identificatie weten te vinden. Met die gegevens kon ik in google earth zo de fabriek vinden.

Enne, bv de NSX is in zn laatste jaren in de Suzuka fabriek gebouwd. Vlak bij het circuit. Als je dan toch EEN fabriek aan wil doen, neem dan die en ga gelijk even langs bij het circuit.

Image

hij heet ook honda Fit als ie uit Japan komt :wink:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
Post Reply