ITR verkopen, S2000 kopen?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

ITR verkopen, S2000 kopen?

Post by Type-Q »

Ik zit er over te denken om mijn DC2 in te ruilen voor een S2000. Ik heb echter wel wat twijfels, de ITR is erg goed te ´lezen´, je voelt exact hoe ver je kan gaan. Is dit bij een S2000 ook zo? De S2000 heeft achterwielaandrijving, ik heb altijd met voorwielaandrijving gereden (ED9, EE8, Civic ESi, DC2), went dit snel? Ben als de dood dat ik straks mijn net aangeschafte S in de eerste de beste bocht kwijt ben. Met nat of koud weer, moeilijk te rijden of valt het mee? Wat is jullie advies?!
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

vroeg ik me ook af dit
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Je moet een S iig niet onderschatten...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De oudere S2k's zijn erg listig in nat weer. De nieuwere minder maar je moet nog steeds oppassen.
Ligt er helemaal aan hoe je rijstijl is. Ben je geneigd om nog wel eens een bocht te hard in te duiken zou ik een S2K niet aanbevelen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het ligt er ook aan hoe je de bocht in duikt en of je weet wat je moet doen als het fout gaat.

DC2 stuurt gewoon rete strak maar de S is gruwelijk leuk.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ik zelf zou gaan voor de S2000, puur en simpel omdat ik RWD veel fijner vind rijden.

Ik heb ook een tijdje gedrift met de skyline die ik had end at wad erg leuk.

Ik heb nu de dc2 en heb wel een paar keer in een s2000 gereden.
De DC2 ligt gewoon als een kart op de weg, de s2000 moet je eerst leren kennen voordat je em als de dc2 gevoeltsmatig / telepatisch als een dc2 de bocht door jaagt.

Kijk of je iemand vinden kan die er een heeft en of je dan even mag gaan testen met die persoon.
Dan ben je er al snel genoeg uit of je nou wel of geen s2000 wil.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:De oudere S2k's zijn erg listig in nat weer. De nieuwere minder maar je moet nog steeds oppassen.
Ligt er helemaal aan hoe je rijstijl is. Ben je geneigd om nog wel eens een bocht te hard in te duiken zou ik een S2K niet aanbevelen.

Veel van de oudere (eerste) S2K's zijn al in de greppel, vangrail etc beland. Dit komt in vergelijking met de nieuwere door o.a. door smallere achterbanden en geen VSA. (Vehicle Stability Assist)

En met regen en sneeuw zit je in een S2K misschien wat minder rustig....

Je kun met die oudere wel lekkerder driften maarja......

Ik zou zeggen ga eens proefrijden in een S2K. Je moet het zelf ervaren.
Ze zijn een stuk minder stug dan een R en hebben mede daardoor minder een kart gevoel. Maar als je met je vering enz aan de slag gaat kun je dit waarschijnlijk wel creeeren. Vraag Bart hier op het forum naar zn mening. Hij had een DC2 en heeft nu een (getunde) S2K.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Gewoon ermee rijden en oordeel zelf.

"Een auto is net als een schoen, het moet je gewoon passen"
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Ik heb beide (itr wel enkel voor circuitgebruik), maar beide zijn heel verschillende auto's.

De integra is wel veel makkelijker op de limiet te rijden dan de S2000. Wel is de S2000 een super wagen en een genot om mee te rijden... (zowel traag als hard) Je moet hem leren kennen en zeker op natte of koude ondergrond jezelf een beetje beheersen.

Geen van beide zal tegenvallen, de rest is persoonlijke smaak :wink:
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik ben ook iemand die mag meepraten... ik heb de overstap gemaakt (enigszins gedwongen, maar toch)

@Jo&: de oudere zijn inderdaad listiger, maar ABSOLUUT NIET om de redenen die jij noemt! De achterbanden hebben net zoveel rubber als een 245 namelijk (smallere afwatering). Het gebrek aan VSA is geen probleem, al moet ik zeggen dat het zeker handig is bij dagelijks gebruik van de auto.

De 'problemen' bij de pre-facelift komen dankzij EEN ding: een fout design door Honda. (oei, them's fightin' words)
Simpel gezegd: de s2000 heeft in het design wat anti-dive aanpassingen zitten, die ervoor zorgen dat de achterwielen bij inveren toe-in gaan geven. Dus bij insturen en inveren tegelijk, gaat de auto ineens nog veel scherper insturen. Dat in combinatie met de achterwielaandrijving zorgt ervoor dat veel mensen schrikken en gas liften. Bij uitveren krijg je dan opeens weer toe-out (de wielen draaien weer naar buiten) en de auto wil dan nog wel eens rond gaan. Bij verlagen wordt dit effect erger en dan snap je meteen waarom de pre-facelift zogenaamde bumpsteer problemen kent.
Dit is niks problematisch op zich, maar bij de s2000 wel wat sterker aanwezig.

Het sturen, het 'aanvoelen' is ook wennen. dat is dan weer dankzij meerdere factoren. Als eerste zit je natuurlijk een klap verder naar achteren in je auto, tov de sturende voorwielen. Ik vergelijk het altijd met het 'zitten op het puntje van de achterbank'. Hieraan wen je snel en eigenlijk heb ik nu een hekel aan 'normale' zitposities :D
Erger is het wennen aan de stuurbekrachtiging. Die is niet 100% accuraat. Dat merk je zelden en als je rustig, of juist voluit aan het rijden bent, dan is het niet echt aan de orde, maar overal in-between is het aanwezig.

Maar goed, is het een 'mindere' auto dan een R? hell NO... ik vond de R een prachtbak, maar het kan NIET tippen aan een s2000. voor mij niet tenminste, want zoiets is uiteraard persoonlijke smaak. Maar de R, sja, het is en blijft een leuke FWD. Dat heeft voor- en nadelen. Voor mijn gevoel, in vergelijking met de s2000, vooral nadelen.

Then again: met de ITR kon ik ruim op vakantie, met de S2000 is het proppen. Je koopt hem wel voor de FUN, niet voor practisch nut. Dat heeft ie niet :)
Ook is het zo, wat moonrock al zegt: de ITR is veel makkelijker op het randje te rijden. De s2000 heeft gewenning nodig.
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

Post by Type-Q »

@ all: Vandaag, naar en van mijn werk, een aantal rotondes en lange snelle bochten genomen met de ITR... Ik kan hem simpelweg niet weg doen, gewoon te lekker om mee te rijden! Het is in mijn ogen ook gewoon de puurste, meest Spartaanse R, (NSX-R? Bijna niet te vinden en niet te betalen!) Als ik ´m ooit weg doe zal het voor een jonge, originele, <50k km, NL EP3 zijn...
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Type-Q wrote:@ all: Vandaag, naar en van mijn werk, een aantal rotondes en lange snelle bochten genomen met de ITR... Ik kan hem simpelweg niet weg doen, gewoon te lekker om mee te rijden! Het is in mijn ogen ook gewoon de puurste, meest Spartaanse R, (NSX-R? Bijna niet te vinden en niet te betalen!) Als ik ´m ooit weg doe zal het voor een jonge, originele, <50k km, NL EP3 zijn...


Dat gevoel heb ik dus ook. Soms wil ik wat anders (oa S2K), maar als ik dan weer wat ben gaan vlammen met de R, dan kan ik het gewoon niet over men hart krijgen dat ding weg te doen. Het rijdt en stuurt zo perfect 8)
Ik heb ook al meerdere keren het verhaal gehoord van jongens die hun ITR weg doen, S2K kopen, en dan terug een ITR halen. Maar toch zal ik ooit een S2K hebben :lol:
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

ik vond, de paar keer dat ik m heb gereden, de S een geweldige auto! al ging ik op koude banden met een (per ongeluk) iets te vlotte koppeling wel in de rondte :lol:
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

doen dan zoals moonrock: beide!

als ik weinig daily kilometers moest doen, dan zou ik denk ook een ITR als daily kopen...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Haha bij mij zou het juist andersom worden. Ooit komt er namelijk een S bij maar die wil ik dagelijks gaan gebruiken en de DC2 en EK9 blijven dan lekker binnen. Geweldige slechtweer auto als je het mij vraagt maar ik gebruik hem dan waarschijnlijk ook heel anders dan de meeste hier.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ghe... jij moet daarvoor lekker een BMW kopen, of die silvia van Stef gebruiken... die zijn daar veel geschikter voor...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Maar dat is geen Honda...
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

E30 M3 met F20c... WIN-WIN
Guest

Post by Guest »

voor mij is het heel simpel, ik vind de voorkant van S2000 beeldend mooi.
maar de achterkant is butt-ugly naar mn zin (en daar bedoel ik dan mee de achterlichten), dus mn DC2 keuze is snel gemaakt :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ze zijn allebei lelijk en ze vliegen allebei hard uit de bocht, want ze kunnen hard door de bocht. Bij een ITR met neus richting vangrail, bij de S met kont richting vangrail.
Post Reply