wat voor een druk word nou precies aangeraden (bedrijfsdruk)? ik neem aan dat dit per type band / tempratuur verschilt
Die 0,9 van Niels is voor ons niet echt een realistische waarde. Hij heeft hele andere banden en hele andere eigenschappen nodig dan wij met onze semi's.
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan. Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
rondje zandvoort vreet ik mijn banden op, na 3 ronden op de oval smeert ie al alle kanten op.
heb trouwens wat foto's van de kia in mijn voorsteltopic gezet....
Hè, toch jammer dat we er niet bij konden zijn.
Als ik het topic zo na lees en de foto's zie is het echt een mooie dag geweest. (op de kou na dan. En daar hadden wij dan weer geen last van. :lol: )
LCR wrote: Ach,toch heb ik me verschrikkelijk vermaakt 8)
En daar gaat het uiteindelijk om.
Op een trackday, zeker.
Tijdens Time-Attack, twijfelachtig.
Heb ik ook al vaker gezegt, vermaken, oefenen en testen tijdens een trackday of vrijrijden enz enz
Time Attack doe je om te winnen, is uiteindelijk een wedstrijd en daar draait het om, winnen!!
Denk dat je met iets anders moet komen dan een R. Meestal een R-variant....kijk naar de civics :wink:
Een fullybuild ITR zou een grote kans maken op de 1 8)
14 Maart is het Time Attack 2010 seizoen van start gegaan op Circuit Zandvoort. http://www.RPMonline.nl verzorgt jullie wederom van heel wat coverage hiervan. Dit jaar hebben we de video's verder uitgebreid, ze zijn nu chronologisch opgebouwd en bestaan niet alleen uit onze bekende muziekstukken, maar ook uit rauwe onboard footage en interviews. Deel 1 van onze video coverage is released! Op onze site staat deze video samen met een artikel over de Semi-Pro, of voor de snelle video fanaat;
Die vette auto reed aan het eind nog maar op 5 cilinders... En tussendoor haperde er van alles en nog wat. Ik stond erbij toen hij aan het eind uitstapte. Zn reactie zei genoeg..
Die vette auto reed aan het eind nog maar op 5 cilinders... En tussendoor haperde er van alles en nog wat. Ik stond erbij toen hij aan het eind uitstapte. Zn reactie zei genoeg..
LCR wrote:Denk dat je met iets anders moet komen dan een R. Meestal een R-variant....kijk naar de civics :wink: Een fullybuild ITR zou een grote kans maken op de 1 8)
Ben het wel met je eens dat je met een standaard R niet zomaar gaat winnen.
Maar denk wel dat een integra of Ep3 met een paar benodigde mods wel in de semi-pro moet kunnen winnen.
Wil je echt ogen openen dan moet er een type-r de pro-street winnen (referentie tijd 2:00min). Maar dan heb je een compressor of turbo nodig, en wordt het weer het alom bekende pk/centen verhaal.
(afgezien van het feit dat een type-r dan geen type-r meer is.)
LCR wrote:Denk dat je met iets anders moet komen dan een R. Meestal een R-variant....kijk naar de civics :wink: Een fullybuild ITR zou een grote kans maken op de 1 8)
Ben het wel met je eens dat je met een standaard R niet zomaar gaat winnen.
Maar denk wel dat een integra of Ep3 met een paar benodigde mods wel in de semi-pro moet kunnen winnen.
Wil je echt ogen openen dan moet er een type-r de pro-street winnen (referentie tijd 2:00min). Maar dan heb je een compressor of turbo nodig, en wordt het weer het alom bekende pk/centen verhaal.
(afgezien van het feit dat een type-r dan geen type-r meer is.)
Jij mij snappen :wink:
Als je eenmaal meegedaan hebt en je hebt je ook voorbereid, dan zie je wat je tekort komt. Met een ervaring rijker gaat je dan zaken beter bekijken. Voor de semi pro denk ik dat een R motorisch niet zoveel onderhanden genomen hoeft te worden. Persoonlijk denk ik meer de volgende zaken: gewicht,onderstel,remmen.....
Zouden ze daarin tegen de eis stellen dat je in een bepaalde klasse volledig standaard moet rondrijden is de Type R bij uitstek de beste auto om de aanval te doen.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Martin en Robin hebben in het begin laten zien dat je heel ver kan komen tussen dat pk geweld. Er zat gemiddeld 350pk in hun klasse en ze werden 4e en 5e met hun licht aangepaste B18 ITR!